Schoenen op de snelweg

Aanbevolen berichten

Vanmiddag op de radio (Yorin). Er waren twee leuke puntjes:

 

1) De straalmotoren van vliegtuigen worden weleens geraakt door vogels. Die worden erin gezogen en het is niet goed voor de motor. Waarom maken ze er geen gaas voor? Of tralies?

 

2) Schoenen op de snelweg... wie verliest die? Je ziet ze vaak liggen langs de weg, op de vluchtstrook of in de berm. Hoe kan dat?

 

Op de eerste heb ik een antwoord, op de tweede niet. Jullie een idee??

 

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

1. Ik zie het voorme, tussenstop omdat de meeuwen uit het motorgaas gepeuterd moeten worden ;) Althans, als ze als gevolg van extreme luchtstroming niet met gaas en al naar binnen gezogen worden...

 

2. Ze vallen niet van de vrachtwagen lijkt me, het zijn meestal oude gebruikte schoenen. Misschien waaien ze van het dak bij vakantiegangers die het nodig vinden hun bagage op ipv in de auto te vervoeren?

 

Link naar reactie

Op het eerste punt hebben jullie helemaal gelijk. Gaas zou de luchttoevoer negatief beinvloeden. Daarnaast bestaat de kans dat het dicht zou vriezen en dat willen we niet!

 

Wat de schoenen betreft, ik weet er geen antwoord op. Het zijn vaak wel oudere schoenen, maar om echt te zeggen dat het echt oud is... je komt ze in alle vormen tegen, met hak, met stalen neus, enz. Wie 'verliest' nu zo iets?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Als het nou dames-schoenen zouden zijn, dan had ik wel een stereotype verklaring: Want als manlief naar huis rijdt moeten de nieuw aangeschafte schoentjes natuurlijk subiet getest worden, en aangezien er in de oude toch een kreukel zat, kunnen die meteen het (auto) raam uit.

 

Helaas gaat dit niet op, het zijn vaak genoeg herenschoenen, en voor een man is een paar schoenen een groot verlies: De meeste mannen hebben nl maar 3 paar schoenen.

Link naar reactie

Het zou van een lifter kunnen zijn. De auto stopt, de lifter gaat rennen en de schoenen die niet meer in de tas pasten, vallen op de grond (ze zitten met de veters aan de tas geknoopt). Door de haast merkt niemand het op en liggen de schoenen eenzaam langs de weg :P

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Over de airflow van een straalmotor... ik denk dat het nog niet zo negatief is voor de airflow als er gaas voor zit, maar wat als er een vogel tegen het gaas terecht komt.... die wordt door het gaas heen gezogen, of hij blokkeert op zijn minst de luchtstroom.... dan wordt het pas echt vervelend natuurlijk ;)

 

Die schoenen? Ik denk dat die van Fred en Wilma zijn...

 

groetjes,

 

Marcel

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Het zou van een lifter kunnen zijn.

 

Over lifters gesproken... zaterdag kwam ik op de heenweg twee lifters tegen die bij de oprit van de snelweg stonden... beetje vage figuren. Maar ze hadden in ieder geval wel geduld.... toen ik 8 uur later terug kwam stonden ze er nog!!

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

Over inspiratiebronnen gesproken ::) Las dit onderwerp en ja hoor... ratelderateltyperdetyptyp... niet alleen mijn vingers maar ook mijn gedachten sloegen ietwat op hol ;D

 

Bermtoerisme

Je komt ze steeds vaker tegen. Soms verscholen, soms open en bloot op de vluchtstrook. Één schoen. Geen pumps, een leuk naaldhakje of die lompe gymschoenen die nu in de mode zijn, zelfs geen een oerhollandse klomp desnoods, nee, daar ligt een grote, grove, lompe mannenschoen. Mét veters.

 

Welke halve zool doet dat? Wie legt daar stiekem – ’s nachts waarschijnlijk – die dingen daar neer? En waar is de andere? En hoe kómen ze aan die schoenen?

 

Wordt Nederland bevolkt door éénbenige mannen met een voorkeur voor stevige stappers? En hebben ze dan nog nooit van de slogan “een beter milieu begint bij jezelf” gehoord?

 

Ik kan er niets aan doen, maar bij het steeds weer weer “spotten” van ogenschijnlijk achteloos achtergelaten schoenen, slaat mijn fantasie op hol. Volgens mij is een K-O-M-P-L-O-T. Is er een geheime, virtuele genootschap van ‘Schoenenkapers’ opgericht als tegenbeweging voor het ‘Tuinkabouter Bevrijdingsfront’. Stel me dan van die eenzame nerds voor met van die brilletjes. Die regelmatig virtueel vergaderen. Een heus prikbord hebben. En hun acties via mobieltjes plannen. Hun doel? Mij gek – en andere medeweggebruikers – gek maken! Want in delen van de provincies Utrecht en Zuid-Holland en bijna geheel Brabant vind je alleen maar RECHTERschoenen! De LINKERschoenen duiken vervolgens in de overige gedeelten van Nederland op.

 

;D

 

P.S. Zijn er al opvangcentra voor die verlaten schoenen?

 

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nou ... kan aan mij liggen, maar ik kom nooit schoenen tegen. En dat terwijl ik toch dagelijks vele kilometers asvalt onder mijn wielen heb. Is mijn woon-werk route schoenvrij ? Ik vraag het me af. Ik zal straks op de terugweg even kijken of ik schoenen in de juiste maat kan spotten.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Gni, gni ... ja ... het was weer lol vorige maand (320 euro aan bekeuringen in totaal).

Maar ... "schoenspotten" leek mij een goede motiviatie om wat slower down te doen (zowel qua kilometers als bankrekening).

In slow motion naar huis gereden gisteren en vanmorgen in the same mode naar kantoor. Maar schoenspotten op de route Kijkduin - Ottoland en vice versa is een saaie bezigheid. Geen schoen te bekennen.

Miskien dat als EstherG het "geheime, virtuele genootschap van ‘Schoenenkapers’" gevonden heeft dat ze ze kan melden dat er nog voldoende snelweg over is ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Alle 3: did it done it.

Radardector piept, ik bovenop mijn rem en auto achter mij knalt bovenop mijn bumper. Nummerbord zag er enorm strak uit zo opgevouwen en onleesbaar off course. Maar weet je hoe hoog een bekeuring is als je met een onleesbaar nummerbord rijdt :-\

Maar ... zijn er uitvinders in de zaal die een mechaniek kunnen bedenken dat zodra men bij een detector komt dat dan het nummerbord verdwijnt of dat er een schild voor verschijnt.

 

Gni, gni ... leuk heh dat ik weer terug ben? Ben errug mijn skills ... off topic raken nog niet kwijtgeraakt ;D

 

Maareh alridy ... schoenspotten ... wat ik wel kan doen is mijn schoenenkast opruimen en op de heen- en terugweg zo nu en dan wat van die schoenen het raam uitgooien?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ehhhh ... dan moet ik over de A12. Ja leuk ... dan ga ik via een omweg naar kantoor/huis. Bovendien staan bij Utrecht wel errug veel camera's ... dat wordt dus nix.

 

Zijn er nog vrijwilligers met teveel schoenen op mijn route ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Over wegdraaiende nummerborden... er is ooit eens een man aangehouden met zo'n ding. Hij ree met een ander nummerbord, maar er zat een draaimechanisme achter. Hiermee kon hij uit drie nummerborden (o.a. een buitenlandse) kiezen. Uiteraard was bij een controle het juiste nummerbord te zien... ;D

 

Zelfde geintje als de man met de mee-lopende-parkeerschijf. Er zat gewoon een klokje onder ze parkeerschijf. En die agenten maar denken... hij staat er al dagen, maar nog steeds pas een uurtje! ::)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik heb ook ooit eens wat gelezen over die gast met draaiend nummerbord. Ook met lak erop, folie erover, bordjes ervoor en dergelijke...

 

Ik heb eens gelezen dat de politie in dat soort gevallen simpelweg een vaste route probeert te ontdekken, en daar staan ze je dan gewoon een keer op te wachten... Tja, wat je DAN voor boete krijgt :-\

 

Maar toch blijven het pennelikkers... Laatst renden ze ook weer even de weg over om me te kunnen tracteren op een acceptgirootje van 28 euro (of zoiets... ik heb m nog niet binnen). Leuk dat blauw op straat :-\

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie

1e stelling is dat een gaas niets helpt omdat de vogel wel door het gaas geperst wordt door de druk en snelheid en dat de versplintering van de vogel wel meer ellende kan veroorzaken dan de hele vogel in 1 keer, want de keren dat het vliegtuig neergaat is uitzonderlijk klein.

 

 

2e is denk ik vrij beredeneerbaar, ten eerste wat gooit men niet langs de snelweg, dus waarom ook niet schoenen! ten tweede je ziet altijd oude (als je ze ook al ziet) want de keren dat je ze wel ziet liggen zijn niet haast verwaarloosbaar.

Men is niet instaat, de zweet doordrongen geuren langer in de auto te houden nadat men nieuwe schoenen heeft aangetrokken, want men stop zijn tas met de oude schoen vaak niet in de kofferbak, even op de achterbank en dan naar plek B, tijdens dat traject wat net te lang is gaat de geur een grote rol spelen van ergenis, en dan grijpt men naar achteren en werpt de schoen uit het raam, met zak en al soms.

de zak wordt gevonden door wandelaars die de zak omkeren en de schoenen vallen netjes naast elkaar op de grond de wandelaar schopt ze nog even uit beleeftheid aan de kant en vervolgt zijn weg. todat jij langsrijd en je deze vraag stelt?

waarom liggen schoen..................................

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.