• 0

Paypal kosten gedeeltelijk doorbelasten?

Ik zie steeds vaker dat men bij Paypal/Credit card betalingen een kleine toeslag (2 tot 4%) berekent.

 

Vroeger dacht ik daar begin ik niet aan, maar nu begin ik toch te twijfelen. Het zou zo maar een paar duizend Euro per jaar schelen...

 

Wat vinden jullie er van? Ik zit aan een toeslag van 2% te denken.

 

Svp geen adviezen over andere payment methodes: 90% van de betalingen krijg ik binnen via Paypal.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben opzich ook geen fan van dat registreren op de multisafepay pagina maar het gaat wel erg eenvoudig, alle gegevens worden automatisch al ingevuld, klant hoeft enkel een wachtwoord te kiezen.

 

Klopt, eigenlijk is het heel gemakkelijk, en het werkt verder prima. Alleen blijft voor de klant wellicht toch de ervaring dat hij 'lid moet worden van een of andere club' om zn betaling af te ronden. Waarom er geen checkout zonder registratie is, is me een raadsel.

 

Die is er wel, maar dat is een ander pakket, dan betaal je een toeslag van 10 cent per transactie met een minimum van 1000 transacties. Je kan dan ook het betaalsysteem in je eigen huisstijl maken.

Link naar reactie
  • 0

het heeft allemaal zijn voor en nadelen.

Ik ben opzich ook geen fan van dat registreren op de multisafepay pagina maar het gaat wel erg eenvoudig, alle gegevens worden automatisch al ingevuld, klant hoeft enkel een wachtwoord te kiezen.

 

sterke punt van multisafepay is weer dat als een bestelling niet afgerond is je de klant eenvoudig een e-mail kan sturen (of automatisch laten doen) met een herinnering voor de bestelling en een directe betaallink erin zodat de klant binnen een paar seconden alsnog de bestelling kan afronden.

 

Dit systeem is ook gewoon toepasbaar bij andere betalings providers, al dan niet met een stukje zelf geschreven code die de betaling aanmaakt als je klant uit de mail een speciale link bezoekt.

 

De registratie is echter een hinder punt, als je je klant al zo ver hebt dat hij wil gaan betalen, dan moet je hem eigenlijk geen obstakels meer in de weg leggen door hen ook nog bij een 3rd party site te laten registreren. Daarnaast zie ik voor iDeal absoluut de noodzaak niet waarom de klant zich bij MultiSafePay zou moeten registreren.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een webwinkel zou openen dan zou ik mijn klanten geen enkele barriere in de weg willen leggen. Dus eigenlijk helemaal geen registratie in de check-out maar NADAT de betaling gedaan is eenmalig aanbieden de ingevoerde gegevens om te zetten naar een account met bepaalde voordelen (voor de klant EN voor jou)

 

Laat staan 2x inloggen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als ik een webwinkel zou openen dan zou ik mijn klanten geen enkele barriere in de weg willen leggen. Dus eigenlijk helemaal geen registratie in de check-out maar NADAT de betaling gedaan is eenmalig aanbieden de ingevoerde gegevens om te zetten naar een account met bepaalde voordelen (voor de klant EN voor jou)

 

Laat staan 2x inloggen

 

Frans

 

Precies. Dit is een mechanisme dat ik zelf ook nog wil gaan maken, maar door tijdsdruk niet geimplementeerd heb.

 

Registratie is uiteindelijk voor terugkomende klanten erg fijn (merken ze pas als ze steeds de zelfde gegevens moeten opgeven).

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal eens met Frans. Wat mensen ook vergeten is dat je je geld totdat het uitbetaald wordt aan een ander bedrijf toevertrouwd. Met iDeal via je bank loop je dat risico een stuk minder ook omdat dit gedekt is door de garantieregeling. Vooral als de bedragen groter worden is dat niet onbelangrijk.

 

Niet dat het hier waarschijnlijk speelt maar de garantieregeling kent voor bedrijven wel beperkingen, namelijk:

 

Particulieren en kleine ondernemingen (te weten ondernemingen die een verkorte balans mogen publiceren) kunnen een beroep doen op het depositogarantiestelsel.

Link naar reactie
  • 0

Zoekend naar een methode om PayPal-kosten door te berekenen, stuitte ik op deze draad. (zal zo nog een reus uitdelen), want het bespaart me een ingewikkelde methode om alleen voor PP-betalingen de handling fee in te voeren: we hebben een 'base rate' van 4,50 euro die voor verzendkosten binnen NL geldt zonder andere diensten erbij, maar hebben ook een optie om een extra 'handling fee toe te voegen.

De gedachte was om hier een stukje script aan toe te voegen, die ervoor zou zorgen dat er een toeslag van bijv 2,5% bij komt als voor PayPal wordt gekozen.

 

Echter, ik heb al een ander vrijwel sluitend systeem om betalingen via bankoverschrijving of iDEAL (NL/B) aan te moedigen: namelijk klantenkorting. Klanten bouwen klantenkorting op als ze boven een bepaalde drempel uitkomen en dat kan verder oplopen.

We hadden onze prijzen vorig jaar zodanig scherp gesteld dat er niet zo snel meer klantenkorting kon worden opgebouwd, maar ik zie dat het niet onzinnig is om prijzen met 2,5% te verhogen en dan mensen toch weer sneller korting te geven. Op kortingen kickt namelijk elke klant.

Dat is een prettiger methode om mensen binnenboord te houden dan een zo opzichtige 'handling fee' toe te voegen voor PayPal betalingen.

 

Ander voordeel van klantenkorting is dat mensen zich eerder registreren en zonodig zich aanmelden voor een nieuwsbrief (waar we spaarzaam mee omgaan, mensen klagen snel over spam)

Link naar reactie
  • 0

Nog even over Ideal, 70 % van de betalingen via Nederlandse internetwinkels gaat via Ideal. Voor de goede vergelijking zie

 

http://www.directshop.nl/internet-consultancy/tips_en_trucs/vergelijking_van_ideal_oplossingen_voor_uw_webwinkel.asp

 

Als je verder wilt met Assurepay meld je dan aan via

 

http://www.internetkassa.nu/component/content/article/38-rokstories-frontpage/132-vergelijking-ideal-aanbieders.html

 

Dan betaal je maar € 0,10 per uitbetaling. Werk nu een halfjaar met Assurepay en ben heel tevreden over ze.

 

Gr.

Roos

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.