• 0

Webconcept veranderen of vers starten

Allen,

 

Ik heb een vraag. Momenteel bezit ik samen met mijn broer een concept op het internet. Door diverse factoren hebben we nu besloten om het concept rigoureus aan te passen. Momenteel bieden we elke dag 1 product aan ter verkoop als een aanbieding. Maar dit willen ver veranderen naar een echte shop.

 

Dit heeft veel redenen die ik jullie zal besparen. De vraag waar wij nu mee zitten is voornamelijk of we de naam kunnen behouden en de site op een bepaald punt vervangen door het nieuwe concept. We hebben momenteel een groep geregistreerde gebruikers en ook al wat "vaste" klanten.

 

Wat zouden jullie doen? Nieuwe naam bedenken, nieuwe URL en nieuwe site. Of naam behouden, URL behouden en alleen een nieuwe site.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je url blijft gebruiken blijf je ook je traffic houden. De klanten die het nieuwe concept niks vinden gaan ook niet naar jouw nieuwe url, de huidige klanten die het wel wat vinden heb je erg makkelijk geworven.

 

Dus als de huidige sitenaam niet teveel slaat op het huidige concept zou ik deze (en diens traffic/ klanten) proberen mee te nemen naar het nieuwe concept.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nieuw concept= Nieuwe naam, nieuwe URL.

 

Zo hou je het overzichtelijk voor de consument. De huidige klanten kun dmv links/banners doorsturen naar het nieuwe concept. Deze site gebruik je dus als de "motor" achter het nieuwe concept.

 

Je hebt uiteindelijk 2 sterke concepten: een webwinkel en een dagaanbiedigsite. En pakt dus een groter deel van de markt, zonder dat het elkaar in de weg zit.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nieuw concept= Nieuwe naam, nieuwe URL.

 

Zo hou je het overzichtelijk voor de consument. De huidige klanten kun dmv links/banners doorsturen naar het nieuwe concept. Deze site gebruik je dus als de "motor" achter het nieuwe concept.

 

Je hebt uiteindelijk 2 sterke concepten: een webwinkel en een dagaanbiedigsite. En pakt dus een groter deel van de markt, zonder dat het elkaar in de weg zit.

 

 

Je hebt hier een punt. Daar heb ik al zeker over nagedacht, alleen ik zit met het feit hoe ga je dat verkopen? Als je gaat uitsralen (door links en banners) dat het de shop dus gekoppeld is aan de dagaanbieding site, moeten de prijzen van de dagaanbieding site omlaag of de prijzen van de shop omhoog.

 

Beide gevallen (prijs verhogen/verlagen) zijn niet haalbaar dan wel gewenst. Of zie je dit anders?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de dagaanbieding site laten verwijzen naar de shop. Dus laten dienen als extra ingang voor je shop. Natuurlijk moet dan de dagaanbieding ook in de shop een aanbieding (=lagere prijs) zijn.

 

Maar volgens mij heeft jouw dagaanbieding helemaal geen lagere prijs maar gewoon een reguliere, gezien je vraagstelling. Dat is natuurlijk wel een leuk model, iets als aanbieding presenteren wat in feite helemaal geen aanbieding is maar heeft natuurlijk wel consequenties wanneer je deze producten ook in een algemene webshop gaat verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de 2 concepten naast elkaar zetten en eventueel geheel los van elkaar laten opereren.

Jullie hebben de ervaring van de aanbiedingsshop, en als het goed is rendeerd deze goede inkomsten.

Als je dat gaat veranderen kan het voorkomen dat de inkomsten sterk terug lopen.

Je kunt de aanbiedingen gewoon uit je nieuwe shop overnemen.

zo hanteer je twee verkoop kanalen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de dagaanbieding site laten verwijzen naar de shop. Dus laten dienen als extra ingang voor je shop. Natuurlijk moet dan de dagaanbieding ook in de shop een aanbieding (=lagere prijs) zijn.

 

Maar volgens mij heeft jouw dagaanbieding helemaal geen lagere prijs maar gewoon een reguliere, gezien je vraagstelling. Dat is natuurlijk wel een leuk model, iets als aanbieding presenteren wat in feite helemaal geen aanbieding is maar heeft natuurlijk wel consequenties wanneer je deze producten ook in een algemene webshop gaat verkopen.

 

Je hebt daar een goed punt. Dat is nu net het geen waar ik een beetje me zit. Wat wij doen is eigenlijk een beetje apart. We kopen producten op een andere plaats in waardoor we veel goedkoper zijn. Dit bleek ook uit het plan. Na een tijd draaien kwam er dingen aanbod die we niet hadden overzien Daarnaast bleek de vraag naar een aantal marge producten erg af te nemen. Vervolgens zijn we overgeschakeld op 1 product soort. Dat draait nu goed. We verkopen redelijk zonder adwords momenteel. We maken dus Marge. Het is nog niet veel maar we zijn dan ook pas 2 maanden bezig.

 

Ik ben persoonlijk van mening dat als we de site converteren naar een winkel op dezelfde URL dit zeer veel mogelijkheden gaat bieden. We krijgen momenteel erg veel vragen van mensen of we een bepaald product niet nogmaals willen aanbieden e.d.

 

De shop gaat iets duurder zijn dan de dagaanbiedingen. Dit omdat we ook graag wat extra marge willen maken door deze weer te kunnen gebruiken op dagaanbiedingen binnen de shop. Het zal dus meer een combinatie worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.