• 0

Sponsoring TV programma

Een aantal weken geleden hebben wij contact gehad met een tv programma over een mogelijke sponsoring van een programma. Normaal gesproken doen wij dit soort dingen niet maar hebben toch besloten het een keer te doen. Onderwerp was wel leuk en kosten voor ons zeer laag. Gewoon een keer leuk om te doen dus.

 

De afspraak was dat onze bedrijfsnaam op de aftiteling kwam te staan en bedrijfsnaam vermeld zou worden in het programma.

 

Echter nu is het tv programma geweest en de artikelen zijn wel gebruikt maar bedrijfsnaam is niet genoemd. Tevens is onze naam niet op de aftiteling te zien geweest. Wel van de concurrent, foutje waarschijnlijk.

 

Wij hebben contactpersoon al gemaild en gebeld maar nog geen reactie gekregen. Ik heb de neiging om er nog een factuur achteraan te sturen maar wil eerst reactie afwachten. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer in het contract staat dat jullie naam zou worden genoemd en je bedrijfsnaam op de aftiteling zou komen sta je in je recht om te klagen. ( Heb je het opgenomen zodat je bewijs hebt ?)

 

Als je alleen spullen hebt geleverd en dus een barterdeal hebt gesloten kan je inderdaad een factuur sturen voor de geleverde spullen. Als je ook een deel betaald hebt om je naam op de tv te krijgen zou ik deze factuur niet betalen of gecrediteerd willen krijgen.

 

In principe moeten zij met een oplossing komen, maar het is jouw geld dus een beetje er achteraan zitten zou ik ook doen. Probeer het anders bij de SalesManager of hoger!

 

Succes

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit is natuurlijk een vervelende situatie.

 

Ik zou in ieder geval eens met de juiste mensen om de tafel gaan zitten, en laat hun maar met een voorstel komen. Er zijn 3 dingen fout gegaan, waardoor je naar mijn inziens recht hebt op (financiële) compensatie.

1: Bedrijfsnaam niet genoemd + niet op de aftiteling.

2: Wel van de concurrent!!

3: Geen reactie van de contactpersoon

 

Heb zelf in het verleden ook advertenties verkocht, en dan gebeurde het ook weleens (zelden) dat een advertentie niet werd geplaatst. Vaak werd dan overeengekomen dat deze dan een editie later alsnog werd geplaatst, maar hierbij werd wel duidelijke excuses gemaakt (soms kleine korting)..

 

Ik denk dat als mij dit zou gebeuren zou vragen of zij met een compensatievoorstel willen komen, en daarbij duidelijk laten weten dat deze gehele situatie erg vervelend is vanwege bovenstaande redenen. En een fout maken is menselijk, maar dan ook nog niet reageren??

 

Vragen naar "de chef" werkt inderdaad ook vaak!

 

Succes! (laat weten hoe het afloopt of hoe je het gaat aanpakken, ben benieuwd)

Link naar reactie
  • 0

Beste Dave,

 

als je wederpartij inmiddels al voldoende reactietijd hebt gegeven, dan kun je naar mijn smaak een compensatievoorstel voor a.s. vrijdag 17.00 uur eisen. Cc: naast contactpersoon ook een algemeen adres. Opzet als hierboven lijkt mij prima.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wanneer in het contract staat dat jullie naam zou worden genoemd en je bedrijfsnaam op de aftiteling zou komen sta je in je recht om te klagen. ( Heb je het opgenomen zodat je bewijs hebt ?)

 

Als je alleen spullen hebt geleverd en dus een barterdeal hebt gesloten kan je inderdaad een factuur sturen voor de geleverde spullen. Als je ook een deel betaald hebt om je naam op de tv te krijgen zou ik deze factuur niet betalen of gecrediteerd willen krijgen.

 

In principe moeten zij met een oplossing komen, maar het is jouw geld dus een beetje er achteraan zitten zou ik ook doen. Probeer het anders bij de SalesManager of hoger!

 

Succes

 

De afspraken zijn niet vastgelegd in een contract. De afspraken zijn via de mail gemaakt. Het gaat ook niet om een spectaculiar bedrag ofzo. Voor ons inkoop ongeveer € 100,00 ofzo. Maar dat doet er niet toe. Het gaat om het principe.

 

Voor ons was het gewoon een leuk item om te sponsoren en verwachten echt niet dat er mega omzet extra door komt.

Link naar reactie
  • 0

Bij dergelijke situaties -- zeer ergerlijk dat wel -- kan je het beste even redelijk en zakelijk blijven.

Je moet gewoon als beide partijen even teruggaan naar de uitgangspositie en dat was: een gezamenlijk belang.

Zij wilden een gratis dienst of product en jij/jullie de nodige TV exposure.

Ik denk dat er gewoon sprake is geweest van een interne communicatiestoornis bij die TV producent.

Gewoon een foutjuhhhh dus. Niettemin kunnen dergelijke dingen leiden tot een tandenknarsend grrrrr gevoel.

Dus maak de soep niet heter dan reeds is opgediend.

Stel je gewoon netjes op -- ook al voel je je geflikt -- en ga in je communicatie er van uit, dat er bij de andere partij een interne communicatiestoornis is geweest. Stel ze simpel een herkansing voor?

Daar gaan ze vast wel op in. En dan kan bij jou het stressniveau weer een beetje dalen ;)

 

Ben het in grote lijnen wel met je eens, en las naderhand dat het om een relatief klein bedrag ging (al blijft het natuurlijk wel het principe dat ook meetelt!). Netjes opstellen zou ik zeker ook doen, maar wel duidelijk aangeven wat er precies fout ging.

 

En prinicpe is erg belangrijk, maar vind het bedrag waar het om gaat in dit geval ook wel van belang (t.o.v. de compensatie).

Link naar reactie
  • 0

Netjes blijven we zeker! Heb al een beer van 2 bij 2 meter ingehuurd om de boel eens flink aan te pakken daar ;D (Nee geintje!)

 

We hebben een nette mail gestuurd met daarin het probleem en de vraag voor een eventuele oplossing. Als er geen oplossing wordt geboden dan is het jammer maar geen man overboord.

 

We refereren op onze website toch wel aan dit programma. We hebben wel een DVD ontvangen met daarop de opname van de uitzending. Dat is dan wel netjes.

 

Gewoon even afwachten wat de reactie is en dan zien we wel weer verder.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

*Update!

 

Wij hebben bericht van het tv programma! Contactpersoon was met vakantie vandaar dat het even duurde.

 

Het probleem is dat programmering gewijzigd was en twee programma's dezelfde dag opgenomen zijn. Ons item zou te zien zijn in de eerste opname echter op het laatste moment is dit eruit gehaald en naar het tweede programma verplaatst. Echter is men vergeten de aftiteling aan te passen. We staan dus wel op een aftiteling maar niet op de juiste met het item.

 

We hebben wel een vermelding op hun website bij het item dus dat is wel mooi meegenomen. Het is jammer dat we niet velmeld zijn bij het item maar dat is helaas niet anders.

 

We hebben wel een leuke DVD met uitzending dus dat is leuk meegenomen. Leuk voor een nieuwsbericht met linkje naar uitzending!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.