• 0

een prototype en nu??

Hallo, ben nieuw hier, maar hopelijk zijn er mensen die me advies kunnen geven.

Heb al een jaar een idee en prototype van een keukenaccessoire, dit werd toen door bepaalde mensen een beetje lacherig afgeserveerd.

Nu blijkt dat philips zoiets dergelijks toch op de markt gaat brengen.

heb intussen contact gehad met enkele bedrijven(blokker, enz), en die hebben wel interesse maar kunnen me niet verder helpen. Ze willen alleen de prijs weten als het zover is.

De vraag is dus hoe nu verder??

Het is een rvs accessoire, er is een prototype wat nog verder uitgewerkt kan/moet worden, en waar laat je zoiets maken??

 

Alvast bedankt, Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Stefan

 

Wat heb je zelf allemaal al uitgezocht ?

Voordat andere deelnemers de moeite gaan nemen een bericht te schrijven met voor jou al bekenden informatie is het prettig om te weten wat nu precies jou probleem is.

 

Je hebt het over een product gemaakt van RVS en wil graag weten waar je het kunt laten maken.

Er is een branhcevereniging voor RVS bedrijven, je zou daar eens kunnen beginnen.

Ook met de gouden gids telefoongids kom je al verder.

 

Misschien dat je hier neer kunt zetten welke bewerkingen er plaats moeten vinden, dat zullen deze bedrijven je namelijk ook gaan vragen.

Link naar reactie
  • 0

Nu blijkt dat philips zoiets dergelijks toch op de markt gaat brengen.

 

Kan PHILIPS hier patent op hebben? Ik heb even op ESPACENET gekeken onder de trefwoorden Philips en kitchen: http://v3.espacenet.com/searchResults?locale=nl_NL&compact=false&PA=philips&DB=EPODOC&return=true&page=0&AB=kitchen. Realiseer je wel dat patentaanvragen pas anderhalf jaar na indiening worden gepubliceerd. Er kunnen daardoor nog patentaanvragen door PHILIPS ingediend zijn (i.c. op het betreffende product) die nog niet in de ESPACENET-database zichtbaar zijn.

 

Wijkt jouw product af van dat van PHILIPS? Als de vormgeving hetzelfde, is kan PHILIPS, behalve een eventueel patentrecht, bovendien eventueel het recht op de uiterlijke vormgeving van het product claimen krachtens het Modellenrecht of --bij "slaafse nabootsing"-- op grond van het Auteursrecht.

 

Overleg eventueel even "achter de schermen" (via email) met me, want je zult via dit publieke forum waarschijnlijk niet in detail willen vertellen waarover het precies gaat, vermoed ik.

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

 

P.S. Welbedankt voor informatie via de email. Nu al kan ik je dit zeggen:

 

1. Zorg ervoor dat jouw product (visueel) voldoende afwijkt van het inmiddels op de marktt gebrachte product van PHILIPS. Men mag jouw product niet aanzien voor dat van PHILIPS, waardoor --zoals de rechter dat bij dit soort processen altijd noemt-- "er verwarringsgevaar is te duchten bij het (niet deskundige) publiek".

 

2. Noem jouw product ook niet hetzelfde als het PHILIPS product; ook met niet een naam die daar (te)veel op lijkt, want dat zou tot inbreuk kunnen leiden op de merknaam van dat product, die PHILIPS ongetwijfeld zal hebben gedeponeerd (ook daar beoordeelt de rechter of "er verwarringsgevaar is te duchten bij het (niet deskundige) publiek".

 

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

wat ik eigenlijk zoek is een ontwerper/tekenaar die het product zodanig kan aanpassen dat het makkelijk en goedkoop te produceren is, verder dus een bedrijf dat kennis heeft in het produceren van rvs keukenaccessoires.

 

Om het product te maken zal er gezet en gesneden/geponst moeten worden.

 

Heb zelf wel veel rondgekeken, maar er is zoveel informatie dat ik eigenlijk niet goed weet wie/wat betrouwbaar is en mensen zoals ik een beetje kunnen en willen helpen.

 

Alvast bedankt voor de eerste reacties.

Link naar reactie
  • 0

NOVU heeft al dergelijke contacten.

Nederlandse Orde Van Uitvinders.

 

Of je kunt misschien het innovatieLab van de Hogeschool Van Amsterdam proberen. Vlak bij het AmstelStation.

 

mvrgr

Liset Karman

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
  • 0

1. Zorg ervoor dat jouw product (visueel) voldoende afwijkt van het inmiddels op de marktt gebrachte product van PHILIPS. Men mag jouw product niet aanzien voor dat van PHILIPS, waardoor --zoals de rechter dat bij dit soort processen altijd noemt-- "er verwarringsgevaar is te duchten bij het (niet deskundige) publiek".

 

2. Noem jouw product ook niet hetzelfde als het PHILIPS product; ook met niet een naam die daar (te)veel op lijkt, want dat zou tot inbreuk kunnen leiden op de merknaam van dat product, die PHILIPS ongetwijfeld zal hebben gedeponeerd (ook daar beoordeelt de rechter of "er verwarringsgevaar is te duchten bij het (niet deskundige) publiek".

 

Als aanvulling:

 

Aan het feit dat het product van PHILIPS in april 2008 is ontworpen, terwijl jouw idee al van januari 2008.is, kun je geen rechten ontlenen; in Nederland (en overal ter wereld behalve in de US) geldt namelijk het "first-to-file"-systeem, wat betekent dat alleen iemand die patent ergens op indient ("file"-t), daardoor een recht op dat product kan claimen.

 

Wat betreft de vormgeving, die van jou "oogt" duidelijk anders dan die van het product van PHILIPS: in het bijzonder de rechthoekige vorm en de glimmende RVS uitvoering van jouw ontwerp tegenover de cilindrische vorm en de zwarte kunststof van het bekende product. Mijns inziens is er geen "verwarring te duchten bij het publiek": de gemiddelde publiek zal jouw product immers niet gauw aanzien voor het product van PHILIPS.

 

Wat betreft de naam waaronder het bekende product op de markt wordt gebracht, die is inderdaad geregistreerd (zie het gebruik van TM achter die merknaam). Dus gebruik die niet voor jouw product.

 

Wat betreft patenten. Ja je weet maar nooit of PHILIPS of de ontwerper van het betreffende product patent heeft aangevraagd. Persoonlijk --maar ik kan dat natuurlijk niet garanderen-- acht ik de kans klein dat er patent op is. Kijk s.v.p. eens of er ergens op of onder het product staat dat het gepatenteerd is (staat er niet ergens op "patented" of "patent pending"?

 

Wat je eigen ontwerp betreft, je zou dat eventueel tegen namaak kunnen beschermen door een patent op een (technische) eigenschap van jouw ontwerp die bij het bekende product niet aanwezig is. Modelbescherming op de uiterlijke vormgeving van jouw ontwerp zou ook goed kunnen.

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

 

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo, alvast bedankt voor de reactie's.

Heb inderdaad wat concurenten aangeschreven maar nog niet van alle wat terug gehoord.

Heb tevens eind deze week een afspraak met een metaalbedrijf, die me hopelijk iets wijzer kunnen maken.

Ideeen blijven welkom, en zal laten weten hoe het verder loopt.

 

Groetjes Stefan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.