• 0

Nieuw idee voor reclame

Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar en heb een leuk idee voor een nieuwe manier van reclame maken.

 

Ik loop er al een tijdje mee rond, en heb nu eindelijke de stap genomen om te vragen wat jullie er van vinden. Echter vind ik het teveel risico hebben om het idee zomaar online te gooien.

Het heeft te maken dat ik geadresseerde reclame wil maken via de mail. Toch zou ik graag de mening van mensen willen horen. Ik weet namelijk echt niet of het daadwerkelijk iets leuks is of dat het misschien helemaal niks is.

Ik heb het idee uitgeschreven staan en zou het leuk vinden om het aan geïntereseerde te laten lezen, en zo kritiek te ontvangen wat er misschien beter aan kan.

Ook weet ik niet 100% zeker of het idee al in omloop is, zelf heb ik zitten zoeken maar er niks over gevonden.

 

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geadresseerde reclame via de mail? Post of email? In beide gevallen ben ik niet geinteresseerd, niet als ondernemer en niet als consument.

 

Als het via email is: dat heet spam, tenzij mensen zich aanmelden om jouw reclame te ontvangen.

 

Als het via de gewone post is, moet het al heel catchy zijn voor ik zoiets uberhaupt open maak. Als ik er niet om gevraagd heb gaat het sowieso de oudpapierbak in. Of retour afzender.

 

Ik zie niet zo snel wat nieuw is aan je idee?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Online? Bedoel je email marketing? Lead generation?

- mailmedia.nl

- tapps.nl

- dialogue.com

- en ga zo maar door.

 

Dat is een vechtmarkt en je moet van goede huize komen wil je daar nog een goede plek in kunnen vinden.

“One holds a bottle of red wine by the neck, a woman by the waist, and a bottle of Champagne by the derriere.”

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste bedankt voor jullie snelle reacties!

 

Ik bedoel met reclame via de email geen email marketing of lead generation, ook bedoel ik de spam niet.

Het is een heel nieuw idee, waar mensen zich inderdaad zelf voor aanmelden, om daadwerkelijk die reclame te ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

http://www.geldrace.nl/leden/geldrace/

 

Zijn er ook talloze van te vinden. Ik zit in de branche van online marketing maar ga er uiteindelijk toch uit. Ook als jouw idee het beste idee van de wereld is. PM maar in 5 zinnen je idee en ik laat je wel weten of het bestaat of niet (alsof ik alwetend ben ;D )

“One holds a bottle of red wine by the neck, a woman by the waist, and a bottle of Champagne by the derriere.”

Link naar reactie
  • 0

Benx, goed dat je naar HL komt. Je mag mij wel je idee mailen, geef ik je mijn mening.

Het lijkt mij dat zon idee niet of heel moeilijk met een patent te beschermen is. Das altijd lstig, want je kunt een investering geen marktbescherming aanbieden. Maar wat zeker is: als jij een heel goed idee hebt waarmee je op een nieuwe manier afnemenrs kunt bereiken, dan is dat heel interessant. En als er mensen zijn die zeggen, dat kan niet, of je bent gek, dan moet je dat als uitvinder als compliment opvatten.

groeten, Maarten Visser

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

@Benx,

 

Tot nu toe ben je vrij neutraal gebleven wat je idee betreft, kun je mij meer info geven zodat ik/wij je ook beter van feedback kunnen voorzien.

 

Geen idee is gek genoeg tot het tegendeel is bewezen.

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Benx,

 

Kernvraag is natuurlijk waarom ik, als ondernemer of als consument, me zou willen aanmelden.

 

Vanzelfsprekend wil ik je niet ontmoedigen echter zijn onderstaande wel feitelijk:

- Je moet al over een enorme database beschikken om marketinggeld van bedrijven te ontvangen en dit commercieel te exploiteren (adressen moet zowieso dubbel opt-in zijn)

- De online markt staat enorm onder druk dus als het lukt om marketinggeld los te krijgen zal dit beperkt zijn.

- Grote organisaties zijn druk bezig met connectivity (denk aan KPN met de afdeling transploft). Hier worden enorme bedragen in geinvesteerd en die willen ze natuurlijk terugverdienen. Location based services is iets wat hier erg belangerijk in wordt aangezien dit een inkomstenbron zal vormen. Heel zwart-wit zal, als jij interesse hebt in een nieuwe computer met X specificaties en tegen een X prijs, dan zal je telefoon, navigatiesysteem of wat dan ook je op een gegeven moment informeren dat bij bedrijf X 200 meter van je af de gewenste computer in de aanbieding is.

 

Rekening houdend met het bovenstaande moet je je opnieuw afvragen waarom ondernemers of consumenten zich zouden aanmelden.

 

Door de hoeveelheden spasm deze dagen over gratis producten etc. zal ook een dergelijke USP een moeilijk verhaal worden.

 

Vanzelfsprekend kan ik de levensvatbaarheid pas beoordelen als ik het plan heb gezien en kan ik er met bovenstaande natuurlijk helemaal naast zitten.

 

Laat je dus, zoals eerder aangegeven, zeker niet ontmoedigen.

Sourcing, marketing and premium partner in CE products

Link naar reactie
  • 0

Geadresseerde reclame via de mail? Post of email? In beide gevallen ben ik niet geinteresseerd, niet als ondernemer en niet als consument.

 

Di vind ik zo'n rare uitspraak. Zonder reclame zou je van het bestaan van de meeste zaken die je nu dagelijks zonder nadenken gebruikt niet eens afweten.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Geadresseerde reclame via de mail? Post of email? In beide gevallen ben ik niet geinteresseerd, niet als ondernemer en niet als consument.

 

Di vind ik zo'n rare uitspraak. Zonder reclame zou je van het bestaan van de meeste zaken die je nu dagelijks zonder nadenken gebruikt niet eens afweten.

 

Ach, raar... Ik wil reclame echt zoveel mogelijk ontwijken. Ik kijk niet naar reclameblaadjes, en kan op internet voldoende info vinden over nieuwe producten en diensten die me interesseren zonder al dat reclamemateriaal. Ik heb niet de indruk dat door gebrek aan reclame mijn leven 'down the drain' gaat. Integendeel.

 

Een ander tegenargument is dat ik door reclame nu weet over dingen die ik niet wil weten en die voor mij niet belangrijk zijn. Overbodige ballast, dus.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.