• 0

Betalingen vanuit België

Hi allemaal,

 

Ik heb deze week een aantal bestellingen binnen gekregen van Belgische klanten. Nu wil ik hen een factuur sturen, maar wat is de beste manier om mijn geld te krijgen? Ik kan ze niet verplichten om het geld internationaal naar mij over te boeken, dat is veel te omslachtig (en kost dus klanten) en kost de klant extra geld.

 

Kan ik het beste een rekening openen in België? En is het mogelijk om in België, net zoals ik in Nederland doe, incasso's uit te voeren? Of kan ik beter een creditcardoptie aan het bestelproces toevoegen?

 

Wie weet raad?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Paypal lijkt me een goed idee inderdaad, de comissie bedraagd een procent of 3, wellicht is dat wel te doen. Implementatie is niet bijzonder moeilijk.

 

Ik meen dat het wel mogelijk is als nederlands bedrijf een rekening in belgie te openen trouwens, juist voor dit soort gevallen waarbij een groot deel van je klanten daar zit. Het beste informeer je gewoon even bij een belgische bank daarover.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bekend met Paypal, maar ben er niet zo dol op. Het vereist een creditcard en is erg omslachtig. Daarnaast vind ik het zelf in de richting van de klant nogal onprofessioneel overkomen, maar dat is maar een mening.

 

Ik zal eens met een Belgische bank bellen. Kan iemand mij er een aanraden?

Voorkom misbruik: laat uw handelsnaam of logo als merk deponeren!

Bluepark Benelux - www.bluepark.nl

Link naar reactie
  • 0

ik krijg ook regelmatig bestellingen uit belgie en mijn klanten betalen vooruit. dus storting op mijn nederlandse rekening.

wat de belgische klant nodig heeft is jouw Swift en EBAN nr.

dit zijn nummers die voor alle landen gelden en waardoor iedere bank weet dat de betaling voor jouw bestemd is

ik heb van mijn bank begrepen dat door het gebruik van deze nummers de betaling ook goedkoper voor de klant is.

deze nummers heb je nu automatisch op je afschriften staan als je bij de Rabobank bent. andere banken weet ik niet maar dat zijn de nummers die je nodig hebt.

hoop dat je wat hebt aan de info

"When individuals believe in themselves,

they find the first step of freedom."

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed heb begrepen, mag een buitenlandse betaling binnen de EU binnenkort niet meer duurder zijn dan een binnenlandse betaling! Wellicht dat dit dus een oplossing is voor een (binnenkort) achterhaald probleem??

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.