• 0

Energie advies ?

Ik loop al een tijdje met het idee in het hoofd om een energie advies bureau te beginnen.

Advies geven over groene mogelijkheden binnen het MKB.

en mogelijkheden om flink wat geld te besparen aan energiekosten.

nu weet ik alleen niet of er wel een markt voor is binnen het MKB.

ik heb het idee nog lang niet helemaal doorgewerkt maar ik zou graag jullie mening er over

willen horen om erachter te komen of er wel een markt voor is.

 

groeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoals Jeroen al aangeeft....je kunt je beter of specifieke doelgroepen richten. Het ligt voor de hand om je dan te focussen op die

branches die 'energie-intensief' zijn. Daar ligt het besparingspotentieel hoger. Denk bijvoorbeeld aan industrie of bedrijven waar veel met verlichting/koeling of juist verwarming wordt gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

ja ok ik begrijp dat een energie advies geen nut heeft voor kleine bedrijven die bijna geen energie gebruiken. maar voor de bedrijven die wel veel energie gebruiken wil ik wel weten of die het aantrekkelijk vinden om euro's te kunnen besparen.

ja en misschien particuliere huishoudens erbij doen en zonnepanelen ect. verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Het wordt een beetje een cliché, maar ook hier geldt dè tip: maak een ondernemingsplan. Je idee 'zwabbert' nu nog diverse kanten op namelijk. Je ideeën worden concreet, een stuk steviger en meer gefocused wanneer je er een goed plan bij maakt wat je dwingt om naar alle aspecten van de onderneming te kijken.

 

Een businessplan hebt je om in kaart te brengen hoe je onderneming in elkaar gaat zitten. Wat heb je nodig om te starten, hoe ga je het financieren, op welke klanten ga je je richten, hoe ga je hen bereiken, met wie ga je samenwerken en hoe, hoe ga je je onderscheiden van concurrenten, enzovoort.

Link naar reactie
  • 0

ja oke ik zal eerst een goede basis moeten hebben doormiddel van een goed ondernemingsplan.

hier zal ik mee aan de gang gaan, maar ik wou weten of er uberhaubt wel vraag naar zou zijn op de mkb markt.

en mssn zelfs voor particulieren.

 

maar alvast bedankt,

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je vertellen dat er wel degelijk interesse is in Energie Adviezen bij de MKB bedrijven! Groot of klein maakt niks uit! Iedereen die door kleine quick wins veel geld kan besparen wil dat natuurlijk! Wij zijn vorig jaar met 4 man begonnen met werkzaamheden op ondermeer dit gebied. Wel bieden we onze klanten echter nog veel meer dan dat! Want denk wel dat je de klanten een compleet verhaal moet leveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf in de bouw c.q. installatietechniek. Klanten worden steeds meer bewust van mogelijkheden om energie te besparen.

Ook ik denk dat er zeker mogelijkheden voor een adviesbureau zijn.

 

Broslo     geplaatst op: 16 maart 2009, 17:29

ja oke ik zal eerst een goede basis moeten hebben doormiddel van een goed ondernemingsplan.

 

Waar ga je je in onderscheiden?

Ik merk dat klanten vaak niet alleen op een rapport zitten te wachten maar dat ze ook behoefte hebben aan hulp bij de daadwerkelijke implementatie. Misschien kun je hierin ook iets betekenen voor klanten en je daarmee onderscheiden.

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Alhoewel ik denk dat er markt zit in het colporteren , is het m.i. niet echt iets waar veel ondernemers op zitten te wachten. Het is niet precies duidelijk wat je idee is, maar het klinkt mij eerlijk gezegd in de oren als "ongevraagd binnen komen lopen met de melding dat ik teveel betaal voor mijn stroom". Ik neem in mijn geval de extra kosten voor lief (hooguit 500 euro op jaarbasis) zodat ik niet uren kwijt ben aan telefoontjes, administratie, romslomp e.d. terwijl ik nu gewoon iedere maand mijn factuurtje van de Eneco betaal. Als je als ondernemer die problemen weg kan nemen, heb je wat mij betreft een gat in de markt. Ik zou me dan wel gaan richten op de industrie en niet op de middenstand.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.