• 0

marketen van een advertentiewebsite

Hallo allemaal,

 

wij zijn op dit moment bezig met het opzetten van een advertentiewebsite voor een specifiek segment binnen de zakelijke branche. Uit privacy overwegingen noem ik de website niet bij naam.

 

In principe is het meeste programmeerwerk al af en nu is de vraag, hoe gaan we bezoekers trekken. We zouden een mailing kunnen doen bij de doelgroep, maar er staan nu nog geen advertenties op de website.

 

Het lijkt mij dat niemand een advertentie gaat plaatsen op een website die nu nog 'leeg' is. Dus dan lijkt het eerder zaak om de website 'vol' te krijgen met advertenties.

 

Hebben jullie enig idee hoe ik aan advertenties kan komen om in ieder geval een website met content aan te kunnen bieden.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het je enkel gaat om zsm je advertenties binnen te krijgen zodat je een duidelijk beeld voor de toekomstige klanten kunt scheppen kun je natuurlijk een paar bedrijven in je doelgroep benaderen met een proef-aanbod om gratis (of nagenoeg gratis) één tot 3 maanden lang een andvertentie op je site te zetten.

 

Voordeel kan zijn dat de 'proef-klanten' na deze periode wellicht wel willen blijven tegen normale prijzen.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Beste TCJWE

 

dank voor je antwoord. Het is volgens mij pas interessant om een advertentie te plaatsen als er een redelijk aantal advertenties op de site staan.

 

Ik ga in het begin sowieso geen tarief rekenen. Totdat het aantal advertenties dusdanig is, dat je er ook wat voor mag vragen.

Link naar reactie
  • 0

Maar je vraag is dus, hoe je ondanks gratis advertentieruimte toch nog je klanten kan gaan werven. Het enige wat ik je kan aanraden is een mooie mix maken van potentiële adverteerders, deze 1 voor 1 af bellen.

 

Het belangrijkste is denk dat je eerst een goede mix maakt wat voor soort bedrijven je in de meest ideale situatie op je site wilt hebben. Zodat de gebruiker van je site ook nog eens "nuttige" advertenties krijgt. Die misschien jou site kunnen versterken.

Dit opsplitsen in aantal plekken per soort bedrijf, die je dan weg geeft. Wie het eerst komt die het eerst maalt.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Het is volgens mij pas interessant om een advertentie te plaatsen als er een redelijk aantal advertenties op de site staan.

 

Nog geen advertenties is juist interessant! Geen advertenties = geen concurrent waarmee je het gevecht aan hoeft te gaan voor de aandacht van de bezoeker ;)

 

Als je met 'geen advertenties' ook geen bezoekers bedoelt, dan is het inderdaad niet zo interessant.

 

Het is dus zaak om voor bezoekers te zorgen want die maken het voor bedrijven interessant om advertenties te plaatsen, niet het feit dat er al andere advertenties op staan..

 

Over hoe je bezoekers naar de website krijgt kun je genoeg op dit prachtige forum vinden :)

 

Nick

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zijn er maar weinig bedrijven die specifiek op zoek gaan naar een site die advertenties heeft.

 

Een professionele site met specifieke gedetailleerde informatie binnen mijn specifieke marktsegment zou de moeite waard zijn om te bezoeken. Mits deze site up to date blijft zou ik hier zeker vaker terugkeren en deze wellicht mijn startpagina maken. Ik zou collega's vertellen over deze site en zo zal je bezoekersaantal groeien.

 

Ik zou geen advertenties gratis plaatsen. Dit maakt het geheel, naar mijn bescheiden mening, goedkoop en zorgt ervoor dat ik dadelijk ook niets of minimaal wil betalen voor een advertentie.

 

Zodra er voldoende bezoekers zijn (via polls etc. zou ik zeker proberen wat meer over deze mensen te weten te komen) zou ik diverse bedrijven benaderen om te adverteren tegen betaling. Indien dit moeizaam is zou je altijd, i.p.v. gratis advertenties, kunnen overwegen dit op No cure, No pay basis te doen. Op deze manier doe je geen afbreuk aan de basisprijs en daardoor loop je ook minder risico de kwaliteit van je site naar beneden te halen.

 

Ongetwijfeld zal je hierdoor wel eens benadeeld worden, iemand heeft hierdoor wel een lead of opdracht gekregen maar geeft dit niet aan, echter zal deze persoon terugkomen omdat het effectief gebleken is en vervolgens wel moeten betalen.

 

 

Sourcing, marketing and premium partner in CE products

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.