Jump to content

Nick N. Dop

Super Senior
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.zibb.nl
    www.tbf

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Dit soort ideeën vallen in de categorie die sterk begint op te komen. Je verkoopt mensen een business waar ze direct geld mee kunnen verdienen, hun eigen business. Vooral de Amerikaanse internet marketeers zijn hier sterk in en veel mee bezig en terecht want er valt veel geld mee te verdien. Ik vraag me echter sterk af of de kopers van deze potentiële 'goudmijntjes' er uiteindelijk veel aan zullen verdienen. Zoals Vossie stelt is er wel degelijk markt voor en Vossie noemt precies de problemen waar mensen tegenaan lopen: het maken van de webshop, de niche en de leveranciers. Ook is het vaak waar dat die mensen er maar enkele honderden euro's aan uit willen geven. Maar wat kopen ze voor die paar honderd euro: een kans om veel geld te verdienen. Juist die kans slinkt wanneer steeds meer mensen in dezelfde niche opereren. Dat is het tegenstrijdige van het verkopen van een webwinkel met producten uit dezelfde niche. Bij dit soort businessmodellen zijn er slechts enkele kopers die er iets aan verdienen en misschien 1 of 2 succesverhalen. Het is natuurlijk geweldig dat bijna alles uit handen van de webwinkel eigenaar wordt genomen. Maar let hier op het woord 'bijna'. Op internet is dit 'bijna', wat vaak gelijk staat aan de marketing van het product, het meest belangrijk. Daar draait je webwinkel op. Vaak hebben mensen het idee een webwinkel te willen starten omdat daar geld mee te verdienen is. Echter hebben zij vaak weinig verstand van marketing en al helemaal van internet marketing. Ze beseffen dat ze nog veel tijd in de webwinkel moeten steken en veel moeten leren over hoe je een webwinkel het beste promoot. Of ze kunnen iemand inhuren, maar dat kost weer geld en zo wordt de investering in de ene kans om rijk te worden wel erg groot... Daarnaast zijn er webwinkel eigenaren die dezelfde basiswebwinkel hebben gekocht en in dezelfde niche opereren. Je concurreert dus op marketinggebied met mensen die dezelfde business als jou hebben gekocht. Diegene die het meest van effectieve marketing weet en het langst weet vol te houden zal dat ene succesverhaal worden, maar uiteindelijk kostte hem dat toch net ietsje meer moeite dan het investeren van enkele honderden euro's. Bij dit soort modellen is het dus lastig om iedere koper er een leuk zakcentje aan te laten verdienen. Om iedereen goed te laten verdienen moeten de kopers in andere niches opereren. Maar dit betekent voor jou als webshop aanbieder dat je meer inspanningen moet leveren en eigenlijk dus geen gestandaardiseerd product meer aanbiedt. Dit is de paradox. In welke markten dit soort businessmodellen wél kunnen werken zou ik niet weten. Het is eigenlijk gewoon affiliatemarketing. Alleen is bij affiliatemarketing vaak geen initiële investering nodig en vang je een percentage of bedrag per verkocht product. Hier moet je wel een begininvestering voor doen.
  2. Optie 2B vind ik prima acceptabel en gebruik hem zelf ook veel. Je haalt mensen over om zich aan te melden voor je mailinglijst met bijvoorbeeld een e-book. Ze zijn zich hierdoor heel erg bewust van het feit dat ze zich voor een mailinglijst aanmelden. Duidelijkheid en dus niet 'sneaky'. Natuurlijk is het dan voor jou zaak dergelijk interessante informatie te sturen dat zij zich niet afmelden en de informatie graag ontvangen omdat zij deze waardevol vinden.
  3. Hi Paul, Misschien kun je hier iets mee: ProPaper Solutions Papa Paper (The) Paper Guys ProPapyrus ForPaper Let er wel op dat wanneer je iets met 'paper' in de naam gebruikt, bedrijven je ook kunnen zien als een bedrijf dat iets met kranten doet en je naam dus voor verwarring kan zorgen ;)
  4. @Maria: Hier enkele woorden uit het Latijn: to save = servo to come back = revenio people = gens money = pecunia Hier http://www.dictionaryonline.nl/cgi-bin/dictionary/dictionary.cgi kun je zelf woorden naar het Latijn vertalen. Succes
  5. Heel veel succes Frans! Je verscheen al snel op de cover van Time Magazine, maar je bent ook gesignaleerd op een billboard op Times Square ;-)
  6. Ziet er goed uit Maarten! Wat me opviel was dit: "Wij zijn helaas nog niet telefonisch bereikbaar. Wel streven wij er naar om e-mailberichten met vragen binnen uiterlijk 3 uur te beantwoorden." Om teleurstellingen van klanten te voorkomen kun je dit misschien beter veranderen in binnen één werkdag. Ondanks dat je zegt ernaar te streven zien klanten het als een soort belofte. In de avonduren en de weekenden denk ik niet dat je continue emailtjes kan en wil beantwoorden ;) Succes met de site! Nick
  7. Luxury Car Cleaning Service Triple-A Car Cleaning CarExperts - We Make it Clean V.I.C. - Very Important Car Cleaning Service V.I.C. Cleaning Elite Car Cleaning CyCC - Cleaning Your Cherished Car Precious Cars Cleaners Car Cleaning Exclusive Carfully Selected - The Professional Carcleaners Succes :)
  8. Mijn Latijn is niet meer wat het geweest is dus heb even een online woordenboek geraadpleegd. Misschien kan dit je inspireren. differo - to spread news / delay (?) diffama - spread around vendo - to sell appono - to add something - Of een samentrekking tussen Marketing en Italië -> MarkeTalia (.com is wel bezet, .nl is vrij) Edit: MarkItalia zijn wel beide vrij ;)
  9. Klinkt wel heel erg als The Pizza Connection of The French Connection en ik weet niet of je geassocieerd wil worden met de maffia ;)
  10. Dit blijft altijd een afweging, wil je de usability behouden of wil je geen (of niet zo veel) spam ontvangen. Mijns inziens is het wel een meerwaarde om je usabilitiy te behouden en een goed spam filter te hebben. Daar zit iets in. Je zou het ook kunnen laten staan en op het moment dat de webshop online is, op deze plaats linken naar je contactpagina met e-mailformulier:)
  11. Geniale actie Joost! Reusje voor jou! Als je de mensen niet mag helpen met hun pensioenregeling, maak je ook hun stoep niet schoon! ;)
  12. Hi Manon, Complimenten voor het logo. Ook de blog zelf ziet er fris en green uit. Ik denk dat JM een goed punt heeft wat betreft de schreeuwerige titels. Die maken het geheel weer onrustig. Verder zou je misschien boven alle tussenkopjes in je blog nog een extra regel wit kunnen laten, zodat ook de tekst makkelijker is te scannen en rustig oogt. Daarnaast zie ik dat je in de tekst vrij vaak dikgedrukte woorden of zinsdelen hebt, misschien net iets teveel. Hierdoor verdwijnt de kracht van de woorden die dikgedrukt zijn, omdat zij in de 'massa' van dikgedrukte woorden opgaan. Verder is het lastig om verbeterpuntjes te vinden :) Succes met je blog en je shop! Nick P.S. Maak je emailadres onderaan je blog onklikbaar door bijvoorbeeld neer te zetten: manon [@ ] greenjump [.] nl. Anders loop je het risico dat jouw emailadres terecht komt op de lijst van een spammer.
  13. Marcel, hoe spreek je 'globos' uit? "Geen zin om zelf te blazen? Fluit dan even naar ons!" "Globos, wij regelen de balonnentros"
  14. Ik kan dit soort ideeën alleen maar toejuichen. De meeste Nederlanders hebben door de media een onrealistisch beeld van de crisis. Ook geeft men de crisis overal de schuld van. Bekijk het vanuit jezelf en kijk wat je aan jezelf en jouw situatie kunt veranderen. Door een website met daarop succesverhalen kunnen de gewone Nederlander en de ondernemer leren hun bezigheden/werkzaamheden/uitgaven etc. aan te passen en op de juiste manier te veranderen. Seb en Stoep, jullie hebben veel zaken die jullie willen realiseren op de website. Misschien is het beter om te focussen op slechts 1 of 2 zaken en die goed neer te zetten. Eventueel kun je er later nog andere dingen bij betrekken. Succes!
  15. Kun je ook schattingen maken van de bezoekersaantallen aan de hand van vergelijkingen van websites die niet in de top 100.000 van Alexa komen? Mij lukt het in ieder geval niet. Kun je uitleggen hoe je dat doet? En nog iets: de Alexa ranking van dit concept is 4,355,929, wat volgens deze grafiek neerkomt op slechts 100 unieke bezoekers per dag... http://www.leerwiki.nl/images/5/50/Alexaranking.gif
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept