• 0

Nieuwe site nieuw product, wat vinden jullie ervan?

Klantencontact is een van de mooiste dingen van het ondernemen. Er zijn echter maar weinig mensen die het inspreken van een voicemail tot hun favoriete bezigheden rekenen.

 

Vanuit die gedachte en onze ervaring heb ik samen met een vriend het SMS Service Center opgezet. Met onze online SMS applicatie kun je op een in slechts 3 stappen klanten op de hoogte stellen van de status van hun opdracht(en). de doelgroep is zeer breed, fietsenmakers, kledingmakers, garages apothekers enz.

 

1. Inloggen

2. Het mobiele telefoonnummer van uw klant invoeren

3. De vooraf ingestelde boodschap verzenden of een persoonlijke boodschap verzenden.

 

Het enige wat de ondernemer hiervoor nodig heeft is een computer met internettoegang.

 

de website is te vinden op www.smsservicecenter.nl

 

Wij hebben bewust gekozen om de klant niet vast te leggen aan abonnementen Het gebruik van de SMS applicatie is gekoppeld aan verschillende prepaid pakketten. de klant nergens aan vast en is op elk moment vrij het gebruik van onze applicatie te staken. de doelgroep is zeer breed, fietsenmakers, kledingmakers, garages apothekers enz.

 

 

Inmiddels hebben we het hele idee uitgewerkt en een website gebouwd in principe werkt alles naar tevredenheid maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik ben erg benieuwd naar reacties en feedback!

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je bij een site zoals mollie.nl een account aanmaakt kun je ook met iDeal een bundel inkopen en SMS je vanaf 13 cent (voor een hele kleine bundel). Daar kun je online groepen maken, mensen aan groepen koppelen, sjablonen maken en de berichten inplannen. Hun core-business is overigens bedrijven die gebruik maken van een API, waarschijnlijk heb jij jouw systeem op iets soortgelijks gebouwd.

 

Je bied eigenlijk weinig nieuws aan ten opzichte van de leveranciers van dergelijke bouwstenen. Ik zie ook geen voordelen t.o.v. andere aanbieders (je schrijft zelfs over minder functies).

 

Waarin onderscheid je je precies?

 

 

Link naar reactie
  • 0

kleine bedrijven die niet willen investeren in een dure tool maar zonder rompslomp eenvoudig en snel een smsje willen versturen naar hun klanten op een 1 op 1 basis. mollie is vaak veels te ingewikkeld voor ondernemers die het druk hebben. wat wij in feite hebben gedaan is een uitgekleed systeem dat alleen gebruikt kan worden om 1 sms naar 1 klant te sturen over de status van de bestelling. de hele applicatie draait online er hoeft dus niets geinstalleerd te worden. het is dan ook geen bouwsteen maar een losse tool om het leven van een ondernemer gemakkelijker te maken. Ik werd er persoonlijk gek van om continue achter klanten aan te bellen of ze aub hun spullen kwamen ophalen, continue voicemails e.d. dit is voor mij echt een uitkomst.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ok.

 

Ik ben van mening dat het SMS-center van mollie best erg makkelijk is. Je kan direct een SMS-je wegschieten als je dat zou willen. De API is inderdaad te moeilijk maar daar hebben kleine ondernemers niks aan.

 

Als ik je een tip zou mogen geven zou ik het volgende toevoegen:

 

Zorg er voor dat een reparateur niet perse naar zijn PC moet lopen. Kost immers tijd, hij is lekker bezig beneden in de werkplaats me het repareren van bijvoorbeeld fietsen en gaat niet na iedere geplakte band achter zijn pc zitten (vieze vingers etc).

Als je al met API's aan de slag bent gegaan zou je ook met shortcodes moeten werken. Dat hij bijvoorbeeld SSC BAS FIETS-KLAAR kan SMS'en naar XXXX en deze direct een SMS'je stuurt naar jou. Op die manier krijg jij ook direct het SMS-bericht en zou je je fiets diezelfde dag kunnen ophalen, kans is groot dat anders de SMS'jes pas allemaal na sluitingstijd worden verstuurd en jij je fiets alsnog een dag later ophaald.

Ook voor monteurs die buiten de deur klussen opknappen is het op die manier een uitkomst. Want ook niet iedereen beschikt over mobiel-internet.

 

Knoop ook de twitter API eraan (getriggered met zelfde SMS-bericht) vast en integreer dit op de website van de fietsenmaker, Zien sitebezoekers ook nog eens in welk tempo de beste man fietsen repareert.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

op zich goede ideeën maar we willen het zo simpel mogelijk houden. twitter spreekt mij wel aan maar probeer een standaard fietsenmaker maar eens uit te leggen wat twitter is.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Waarom geen windows applicatie? Als dit mijn core business zou zijn zou ik het volgende doen:

 

Website zoals je die nu hebt: Ok

 

Toevoegen: Windows applicatie die binnen 1 seconde na het opstarten van de applicatie het bericht kan verzenden. Adresboek met import functie vanuit bekende CRM producten (e-Synergy, Microsoft CRM, SAP, osCommerce, Magento, etc.)

 

Add-On's maken voor CRM applicaties om direct vanuit het bestaand pakket een SMS-berichtje te kunnen versturen naar klanten.

 

Met dit soort dingen kun je meerwaarde creeren.

 

Groet,

 

Nick.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is wat meer achtergrond nodig, de applicatie is twee jaar geleden gemaakt voor een textieldrukkerij. Computers in overvloed maar geen klantensysteem, handmatige bonnen enz. Wij waren toendertijd ontzettend veel tijd kwijt met het bellen en nabellen van klanten (voornamelijk studenten) daar is het idee ontstaan om een sms te sturen.

 

de eerste applicatie bestond uit een vaste boodschap, 1000 sms-jes en een invoerveld voor een mobiel nr. geen koppeling met een klantsysteem, geen mogelijkheden tot invoer van grote lijsten met nrs, niets van dit alles. en juist door die simpelheid werkt het als een trein, elke malloot snapt binnen 3 seconde hoe het werkt en de klanten liepen er mee weg. in deze twee jaar zijn er veel reacties geweest van andere ondernemers die een dergelijke applicatie ook wel zagen zitten. vandaar dat we dit zijn gaan uitbouwen.

 

hoewel het systeem in de toekomst wellicht uitgebreid gaat worden met andere tools willen we het eigenlijk zo simpel mogelijk houden; het versturen van 1 smsje naar 1 klant. het is voor ons ook echt een bijproduct maar wel een product waar we stevig in geloven. We willen expliciet geen commerciele sms-jes gaan versturen (bulk sms) persoonlijk heb ik het daar helemaal niet op en er zijn al genoeg mensen die daar hun brood mee verdienen.

 

een vast programma betekent voor mij dat mensen of A) een dure aanschaf moeten doen of B) vastzitten aan een abonnement. in principe kan iedereen het voor 12,50 50x proberen, werkt het dan ga je groter inkopen werkt het niet dan heeft het je 12,50 gekost, ik kan me slechtere deals bedenken.

 

Ik ben overigens heel erg benieuwd of de site duidelijk genoeg is voor iedereen?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is wat meer achtergrond nodig, de applicatie is twee jaar geleden gemaakt voor een textieldrukkerij. Computers in overvloed maar geen klantensysteem, handmatige bonnen enz. Wij waren toendertijd ontzettend veel tijd kwijt met het bellen en nabellen van klanten (voornamelijk studenten) daar is het idee ontstaan om een sms te sturen.

 

de eerste applicatie bestond uit een vaste boodschap, 1000 sms-jes en een invoerveld voor een mobiel nr. geen koppeling met een klantsysteem, geen mogelijkheden tot invoer van grote lijsten met nrs, niets van dit alles. en juist door die simpelheid werkt het als een trein, elke malloot snapt binnen 3 seconde hoe het werkt en de klanten liepen er mee weg. in deze twee jaar zijn er veel reacties geweest van andere ondernemers die een dergelijke applicatie ook wel zagen zitten. vandaar dat we dit zijn gaan uitbouwen.

 

hoewel het systeem in de toekomst wellicht uitgebreid gaat worden met andere tools willen we het eigenlijk zo simpel mogelijk houden; het versturen van 1 smsje naar 1 klant. het is voor ons ook echt een bijproduct maar wel een product waar we stevig in geloven. We willen expliciet geen commerciele sms-jes gaan versturen (bulk sms) persoonlijk heb ik het daar helemaal niet op en er zijn al genoeg mensen die daar hun brood mee verdienen.

 

een vast programma betekent voor mij dat mensen of A) een dure aanschaf moeten doen of B) vastzitten aan een abonnement. in principe kan iedereen het voor 12,50 50x proberen, werkt het dan ga je groter inkopen werkt het niet dan heeft het je 12,50 gekost, ik kan me slechtere deals bedenken.

 

Ik ben overigens heel erg benieuwd of de site duidelijk genoeg is voor iedereen?

 

Ik begrijp waar je vandaan komt, ik probeer je alleen verder te helpen. Je moet zorgen dat je wat meer te bieden hebt, anders zou ik, met een middag vrij (Letterlijk!), jou directe concurent kunnen worden die precies het zelfde bied voor 5-10 cent per bericht minder. Wat is dan de reden voor klanten om bij jou te blijven? Daar moet je over nadenken.

Link naar reactie
  • 0

je hebt een aantal goede punten. de koppeling met crm systemen hebben we aan gedacht. op het moment dat een van de klanten met een dergelijk verzoek komt kunnen we dat heel snel voor elkaar krijgen. voor veel kleine bedrijfjes kan het gebruik van deze tool een opstap naar uitgebreider zijn ze moeten dan wel de kans krijgen om er zonder financiele hoofdbrekens er een keer aan te kunnen snuffelen.

 

Als vervolgens de vraag komt of de applicatie uitgebreid kan worden is het antwoord altijd ja. Ik heb zelf altijd een beetje moeite met systemen die alles kunnen. de grote vraag is of iemand "alles" daadwerkelijk nodig heeft of misschien wel zeer tevreden is met "iets" als hij of zij van "niets" komt. misschien kunnen we een "alles applicatie" vergelijken met een tv met 999 zenders, welke van de 999 zenders zul je uiteindelijk regelmatig kijken? 5? misschien 10? in een extreem geval misschien wel 99 op regelmatige basis. dan blijven er dus nog 900 zenders over die je niet gebruikt. de grote vraag is of die 900 zenders dan nog wel meerwaarde hebben voor jou als gebruiker? voor mensen die enigzins technisch onderlegt zijn is het heel makkelijk om allerlei uitbreidingen te bedenken voor een dergelijke applicatie, dat doen wij ook, we proberen daarbij gelijk in de gaten te houden of wij vinden dat een potentiele gebruiker er baat bij heeft of dat de potentiële gebruiker dat zelf ook vindt.

 

 

 

 

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Het zou mij eerder over de streep trekken wanneer ik afbeeldingen zie tijdens de stappen die je aan geeft. Soort van print screen acties hoe simpel het daadwerkelijk is. Word bijna achterdochtig van het gemak hoe het werkt.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.