Hoe werkt een goed PR-bureau en wat zijn de mogelijkheden?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Over het algemeen vind ik het zelf leuk om te schrijven, maar momenteel mis ik creatieve ingevingen en begin ik iets te diep in onze bedrijfsmaterie te zitten zodat frisse nieuwe ideeën en invalshoeken een beetje gemist worden. Nieuwe input is in ieder geval welkom. Reden waarom we er aan zitten te denken om met een PR-bureau of creatieve ZZP'er op dit vlak in zee te gaan om wat structuur in onze berichtgeving aan te brengen en wat nieuwe ideeën (en bijbehorend uitvoerend werk) in te brengen. Nu ben ik bij deze niet direct op zoek naar mogelijke partners, maar meer naar hoe zo'n traject er idealiter uit kan zien. Hebben jullie hier ervaring mee of ideeën over? Ik hoor het graag?
Vragen waar ik met name over zit na te denken:
[*] In hoeverre moet iemand de branche/markt kennen waarop een organisatie zich focust? Is die kennis juist handig, of bestaat het risico dat men er teveel door beperkt wordt? Is branchekennis aan te bevelen, of gaat het vooral om algemene vaardigheden?
[*] Hoe ontstaan nieuwe ideeën (kan ik verwachten dat men zelf op zoek gaat naar nieuwswaardige feiten door bijv. interviews met medewerkers)?
[*] Hoe ziet het proces er doorgaans uit?
[*] Welke andere skills dan 'een neus voor nieuwswaardigheid' en een goede schrijfstijl zouden we kunnen vragen (het hebben van een uitgebreid netwerk en persoonlijke contacten met de media, kennis van nieuwe media en bijbehorende nieuwe mogelijkheden, het zelf kunnen opzetten en uitvoeren van een communicatieplan)?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en ideeën!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag