Sinds kort werk ik met een webshop systeem genaamd Magento. Het systeem opzich is geweldig, er zit alleen 1 nadeel aan. Het systeem nummert per taal van de webshop de facturen anders, namelijk als volgt:
Stel een klant koopt op het Engelse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0300001 (03 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het engelse gedeelte, een product gekocht heeft)
Stel een klant koopt op het Nederlandse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0100001 (01 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het Nederlandse gedeelte, een product gekocht heeft)
Mijn vraag: Zal de belastingdienst hier problemen mee hebben?
Extra informatie:
* De gehele webshop staat op 1 domeinnaam alleen op de website zelf kan je verschillende talen kiezen.
* De eindnummers zijn per taal opvolgend, dus 0300001 030002 etc
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Papierus
Papierus
Beste Mensen,
Sinds kort werk ik met een webshop systeem genaamd Magento. Het systeem opzich is geweldig, er zit alleen 1 nadeel aan. Het systeem nummert per taal van de webshop de facturen anders, namelijk als volgt:
Stel een klant koopt op het Engelse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0300001 (03 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het engelse gedeelte, een product gekocht heeft)
Stel een klant koopt op het Nederlandse gedeelte van de webshop een product dan wordt het factuurnummer 0100001 (01 = aanduiding dat het een factuur is van iemand die op het Nederlandse gedeelte, een product gekocht heeft)
Mijn vraag: Zal de belastingdienst hier problemen mee hebben?
Extra informatie:
* De gehele webshop staat op 1 domeinnaam alleen op de website zelf kan je verschillende talen kiezen.
* De eindnummers zijn per taal opvolgend, dus 0300001 030002 etc
Alvast bedankt.
Groeten,
Louis
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20220-ander-factuurnummer-per-taal-mag-dat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag