• 0

Vandaag cursus 'schrijven voor zoekmachines' gevolgd

Hai!

 

Ik wil even met jullie delen dat ik vandaag de cursus 'schrijven voor zoekmachines' heb gevolgd.

 

Deze wordt gegeven door Renep van HL en ik kan niet anders zeggen dan dat het een goed gestructureerde cursus is, die een heleboel informatie met elkaar combineert zodat ik meteen tijdens de dag de actiepunten op een rij heb kunnen zetten om mijn blog en webwinkel net de laatste zetje ook te geven op het gebied van tekst.

 

Het was nuttig om met René en de andere cursisten te praten over de afweging die je af en toe moet maken tussen bepaalde dingen die allebei positief zijn voor je zoekmachine optimalisatie én / of usability maar die niet allebei tegelijk echt handig zijn.

 

Mijn blog komt volgende week online en de webwinkel duurt nog anderhalve maand dus de cursus kwam op het juiste moment. Iedereen die ook wil weten waar LSI en OTM voor staat....(even googlen maar ;D)

 

Als mijn blog strakjes netjes gaat scoren in google, dan heeft René daar aan bijgedragen!

 

Slaap lekker!

 

Manon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deel bewust en deels onkunde ;D. Green Jump is er nog niet en mijn Linked In profiel kunnen mensen vinden door mijn naam in Linked In in te typen. Dat kwam eigenlijk doordat ik niet wist hoe ik in mijn handtekening een verkorte url moest maken (heb nl te weinig letters over). Ik zal nog eens even kijken :)

 

Mijn handtekening is een elevator pitch, ook wel een tip voor jou ;D Mensen weten wat ik doen ipv dat er een link staat en dat ze er op de site pas achterkomen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben benieuwd naar deze cursus.

 

Dit uiteraard door jouw positieve reactie daarop.

 

Kun je mij vertellen waar ik hem kan volgen ?

 

Udo

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Krijg je ook technische onderdelen van het SEO voor je keizen? Bv. optimale keyword verhoudingen (aantal woorden / keywords)? Of gaat het meer om natuurlijk schrijven met oog voor SEO?

 

Het feit dat je LSI aanhaalt (kort door de bocht: het gebruik van synoniemen en omschrijvingen van keywords) duidt op het technische gedeelte. Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk gewoon je verhaal moet doen en dat later licht kan aanpassen naar de SEO richtlijnen, maar zodra het te technisch wordt en moeilijk te combineren blijkt met organische en natuurlijke content haak ik af.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Krijg je ook technische onderdelen van het SEO voor je keizen? Bv. optimale keyword verhoudingen (aantal woorden / keywords)? Of gaat het meer om natuurlijk schrijven met oog voor SEO?

 

Het feit dat je LSI aanhaalt (kort door de bocht: het gebruik van synoniemen en omschrijvingen van keywords) duidt op het technische gedeelte. Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk gewoon je verhaal moet doen en dat later licht kan aanpassen naar de SEO richtlijnen, maar zodra het te technisch wordt en moeilijk te combineren blijkt met organische en natuurlijke content haak ik af.

 

Het gaat echt om de tekst. Optimale keyword verhoudingen (oftewel key word density) wordt zeker besproken: namelijk dat het een mythe is dat hier een optimale verhouding voor is.

 

Wat betreft LSI, dit gaat juist over tekst en is niet technisch. Google herkent waar een tekst over gaat, zelfs als je het hoofdonderwerp weg zou laten. Het voorbeeld was een wasbak. Als je een tekst schrijft met een heel verhaal over een wasbak (en een afvoer, een siffon etc) en het woord wasbak weglaat, dan begrijpt Google toch waar het over gaat. Dan staat het woord wasbak dus in een duidelijke context en is het positief.

 

Ik ben het helemaal met je eens dat het een goed leesbare tekst voor gebruikers moet zijn waarbij je rekening houdt met bepaalde dingen. Dit is ook zeker het uitgangspunt in de cursus.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een hoop geld, 395 euri, voor wat ik je in 5 minuten uit kan leggen. Ik ben zo'n CEO tekstschrijver en alle door mijn pagina's geschreven komen op de 1e pagina bij Google. Dat is geen schouderklopje voor mezelf, je moet maar een paar regeltjes volgen. Alles wat ik doe is het nog enigszins prettig leesbaar maken voor bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een hoop geld, 395 euri, voor wat ik je in 5 minuten uit kan leggen. Ik ben zo'n CEO tekstschrijver en alle door mijn pagina's geschreven komen op de 1e pagina bij Google. Dat is geen schouderklopje voor mezelf, je moet maar een paar regeltjes volgen. Alles wat ik doe is het nog enigszins prettig leesbaar maken voor bezoekers.

 

Beste Tekstflair,

 

Ben benieuwd naar je tips? Heb je zin om ze te delen?

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Aan Manon (en andere geïnteresseerden):

- Via Google Adwords kun je een zoekwoord intypen wat voor jou relevant is. Dan krijg je een hele lange lijst zoekwoorden, maar ook dubbele zoekwoorden, die aan je zoekwoord verwand zijn mét het aantal hits van de maand ervoor;

- Schrijf een verhaal van rond de 350 woorden, waar het zoekwoord (of de zoekwoorden) tussen de 4- en 6% in voorkomt;

- Deze pagina's plak je aan je website mét natuurlijk een link (knop) naar de relevante (home)pagina van je website.

 

Het is goed om te bedenken waar je zelf op gezocht wil worden. Als er veel hits op 'hovenier Limburg' zijn en je woont zelf in Groningen, hebben deze zoekwoorden weinig zin.

Bedenk ook dat het verhaal nog steeds goed leesbaar moet zijn, en dat is best moeilijk. Je potentiële klanten komen op die bewuste pagina binnen en hebben geen zin om alleen zoekwoorden te lezen.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

[off topic mode]

 

Schrijf korte zinnen en vooral in Nederlands, dus begrijpelijke taal. Probeer je in te leven in je klant.

De techniek van het schrijven kun je leren, maar het blijft natuurlijk toch lastig als je geen aanleg hebt.

 

Waarom blijft jouw berichtteller op 0 staan?

 

[/off topic mode]

Link naar reactie
  • 0

[off topic mode]

Waarom blijft jouw berichtteller op 0 staan?

[/off topic mode]

 

omdat offtopic berichten in een off-topic forum-deel niet worden meegerekend in de berichtenteller aangezien ze off-topic zijn

Wel zijn de betreffende berichten binnen het off-topic-draadje weer redelijk on-topic en daarnaast vind ik dit draadje niet in off-topic thuishoren maar meer in ontopic eigenlijk, maar daar heeft allemaal mee te maken.

 

Snap je het nog ;)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

[off topic mode]

Waarom blijft jouw berichtteller op 0 staan?

[/off topic mode]

 

omdat offtopic berichten in een off-topic forum-deel niet worden meegerekend in de berichtenteller aangezien ze off-topic zijn

Wel zijn de betreffende berichten binnen het off-topic-draadje weer redelijk on-topic en daarnaast vind ik dit draadje niet in off-topic thuishoren maar meer in ontopic eigenlijk, maar daar heeft allemaal mee te maken.

 

Snap je het nog ;)

 

Frans

 

Nee ;-)

 

Wellicht zijn er meer mensen die handige tips hebben voor het schrijven van teksten. Ben hier wel geinteresseerd in.

Link naar reactie
  • 0

[off topic mode]

Waarom blijft jouw berichtteller op 0 staan?

[/off topic mode]

 

omdat offtopic berichten in een off-topic forum-deel niet worden meegerekend in de berichtenteller aangezien ze off-topic zijn

Wel zijn de betreffende berichten binnen het off-topic-draadje weer redelijk on-topic en daarnaast vind ik dit draadje niet in off-topic thuishoren maar meer in ontopic eigenlijk, maar daar heeft allemaal mee te maken.

 

Snap je het nog ;)

 

Frans

 

En in welk on topic forum dan? 8)

Link naar reactie
  • 0

Het is maar wat met die zoekmachines. Zelf dacht ik er aan om met een reclame bord op een tropic Island rond te gaan lopen, met tussenstops op diverse terr :Pasjes.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.