Ik heb op mijn zakelijke spaarrekening geld apart gezet voor de IB. Ik heb een eenmanszaak (VAR WUO). Ik heb over 2008 nog geen IB betaald (eerste echte jaar).
De vraag is nu alsvolgt: moet ik die reservering van ca 20 kEur opgeven als ondernemingsvermogen of bij schulden en overlopende passiva? daardoor betaal ik de IB als het ware uit de onderneming, dat lijkt me niet te kloppen.
Een ander alternatief is dat het onder prive opnames valt en dan klopt het bedrag dat ik moet betalen ook beter bij wat ik had berekent.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
miriam_k
miriam_k
Hallo allemaal,
Ik heb op mijn zakelijke spaarrekening geld apart gezet voor de IB. Ik heb een eenmanszaak (VAR WUO). Ik heb over 2008 nog geen IB betaald (eerste echte jaar).
De vraag is nu alsvolgt: moet ik die reservering van ca 20 kEur opgeven als ondernemingsvermogen of bij schulden en overlopende passiva? daardoor betaal ik de IB als het ware uit de onderneming, dat lijkt me niet te kloppen.
Een ander alternatief is dat het onder prive opnames valt en dan klopt het bedrag dat ik moet betalen ook beter bij wat ik had berekent.
volgend jaar toch maar een boekhouder inhuren....
alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20246-reservering-ib-op-balans-bij-de-passiva/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag