• 0

Wegwerkzaamheden en ondervonden hinder, wie aansprakelijk stellen?

Beste,

 

hoe zit het als je als ondernemer hinder ondervind van de gemeente, aangezien die wegwerkzaamheden uitvoeren pal voor jouw zaak. Dit speelt bij een bakkerij, de hele weg ligt voor langere tijd open waardoor klandizie wordt gemist.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee of enig idee hoe hier een financiele compensatie voor te krijgen? Evt. bedrijfsschadeverzekering?

 

Groet,

DENO

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Evt. bedrijfsschadeverzekering?

 

Verminderde bereikbaarheid als gevolg van normale (*) wegwerkzaamheden is geen in de polisvoorwaarden genoemd gedekt evenement - en dus niet verzekerd - op provinciale bedrijfsschadepolissen.

Ook op All risksdekkingen (waar alles is gedekt dat niet uitdrukkelijk is uitgesloten) valt het vermoedelijk niet onder de dekking omdat daar wel sprake moet zijn van een oorzakelijk verband met een (gedekte) materiële schade( als gevolg waarvan de bedrijfsschade is ontstaan)

 

Ook de diverse branchecontracten (o.a. Beko/Aon en Interpolis) bieden hiervoor -bij mijn weten - geen dekking. Maar ik sluit me bij René aan in het advies om de branchevereniging te raadplegen: die kunnen je juridisch ondersteunen bij het eventueel indienen van een dervingclaim bij de gemeente

(*)=als de wegwerkzaamheden het gevolg zijn van een reparatie aan nutsvoorzieningen (bijv gaslek, breuk water- of elektriciteitsleiding) dan is er op diverse polissen wel dekking mogelijk

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.