Ga naar inhoud

Bbz vanuit bijstand (dec 2008 hoe lang nog ?)

Geplaatst:

ixjes

Hoi ik heb een vraagje.

Op 26 november 2008 zou ik vanuit WW-uitkering overgaan naar de bijstanduitkering. Nu ik bezig was om een onderneming op te zetten en reeds eens paar weken daarvoor me had laten inschrijven bij de KvK (reden: prijzen krijgen van potentiele leveranciers) kwam ik niet in aanmerking voor bijstandsuitkering. Heb toen een BBZ aanvraag ingediend op 16 december 2008. We zitten nu in April en er is nog geen besluit genomen door Gemeente om mij te ondersteuenen wat heet dat de start van de onderneming stagneert en ik reeds 3 maanden (ze hebben me met veel gepraat voorschot december gegeven) van 0 euro moet rondkomen. Is dit wettelijk gezien goed te noemen. Hoe moet iemand van 0 euro 3 maanden leven laat staan een onderneming starten.

Note: het IMK heeft een maand geleden een zeer negatief verslag opgesteld. Dit heeft in mijn ogen te maken met het niet goed luisteren van betreffende IMK medewerker.

Ik lees graag een reactie hierop.

Featured Replies

Geplaatst:

slachtoffer

Ik heb ook zeer negatieve ervaringen met het IMK,

het zijn een stel leugenaars en bedriegers bij elkaar!!!!

Zij horen er te zijn om je te helpen maar dat doen ze niet!!!!

Het personeel heeft geen verstand van ondernemen dat staat vast, maar toch mogen ze beoordelen over onze toekomst!!!!

echt niet normaal!

Ik overweeg om samen met anderen een rechtzaak tegen ze te starten, omdat we samen meer bewijs hebben!

wie doet mee?

groeten

Commentaar Mod: Higherlevel is geen schandpaal. Graag inhoudelijke discussies.

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Als er door de Gemeente nog steeds geen besluit is genomen, is er nog hoop.

Je kunt daar eens informeren naar de status van je aanvraag en wat je zelf er aan kunt doen om het besluit te bespoedigen,

probeer in iedergeval een antwoord op papier te krijgen.

Maar aangezien het IMK een negatief advies heeft afgegeven, geef ik je weinig kans op een positief besluit en dat is gezien de situatie waar je nu in verkeert best lastig.

Je stelt dat het negatieve advies is ingegeven door niet goed luisteren van de betreffende IMK medewerker.

Zonder verdere inhoudelijke gegvens is hier niets zinnigs over te vertellen, omdat ik de inhoud van dat rapport niet ken.

Als je dat rapport (inclusief jouw ondernemersplan) aan me zou willen mailen, wil ik daar best via de mail commentaar op geven. (vertrouwelijk uiteraard.)

Geplaatst:

Marcel (Up)

IMK gesprek is vrij bindend inderdaad. Maar volgens mij kun je een eventueel tweede gesprek aanvragen met een andere ambtenaar. Zo'n gesprek is meestal behoorlijk heftig, en is aanvrager behoorlijk zenuwachtig. Poging wagen ?

Als het goed is, heb je persoonlijk een rapport gekregen van de IMK ambtenaar, hetzelfde als hij naar de gemeente gestuurd heeft. Staan daar bijzondere dingen in ? Dingen waar je het écht niet mee eens bent bijvoorbeeld ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.