• 0

algmene voorwaarden tussentijds aanpassen, mag dat?

Vraagje

Ik zit een beetje met mijn algemene voorwaarden. Dwz ik ben er best tevreden mee maar ik zie in eens dat er een paar zaken kunnen worden aangepast / aangevuld.

Mag ik deze zomaar aanpassen en mijn bestaande klanten hiervan op de hoogte brengen of werkt dat zo niet?

 

Gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ronny,

 

Laten we beginnen met de vraag of deze aanpassingen in iemands voordeel zijn. Tekstuele verbeteringen lijken mij uberhaubt niet bezwarend voor iemand.

 

Uitgaande van een verbeterde positie voor jou:

Voor reeds lopende opdrachten zul je de klanten niet zomaar nieuwe (bezwarende) algemene voorwaarden op kunnen leggen.

Voor nieuwe opdrachten zul je klanten (oud & nieuw) de nieuwe algemene voorwaarden ter hand moeten stellen.

 

Dan heb je dus tijdelijk een tweetal algemene voorwaarden die van kracht zijn.

 

Gr.

 

Johan

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Vraagje

Ik zit een beetje met mijn algemene voorwaarden. Dwz ik ben er best tevreden mee maar ik zie in eens dat er een paar zaken kunnen worden aangepast / aangevuld.

Mag ik deze zomaar aanpassen en mijn bestaande klanten hiervan op de hoogte brengen of werkt dat zo niet?

 

Gr ronny

 

Je algemene voorwaarden maken onderdeel uit van de overeenkomst die je hebt. Die kun je niet eenzijdig wijzigen, *tenzij* je in je huidige voorwaarden opgenomen hebt dat jij het recht hebt de algemene voorwaarden te wijzigen.

 

Daarbij is natuurlijk ook van belang wat voor soort overeenkomsten je hebt. Bij duurovereenkomsten zoals abonnementen is het niet onredelijk om nieuwe voorwaarden van toepassing te verklaren bij een verlenging.

 

Ook is van belang of er sprake is van consumentenovereenkomsten, want dan ben je nog meer gebonden aan beperkingen.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik voor dit soort situaties in mijn algemene voorwaarden heb opgenomen is;

"1.4   De leveringsvoorwaarden kunnen in het loop van het jaar wijzigen. De opdrachtgever wordt in dit geval de gewijzigde leveringsvoorwaarden toegestuurd met hierin een contract om akkoord te gaan met deze nieuwe leveringsvoorwaarden. Gaat de opdrachtgever niet akkoord, dan kan de opdrachtnemer de diensten beëindigen of de diensten op basis van de oude leveringsvoorwaarden blijven aanbieden. Ook dit zal schriftelijk moeten worden vastgelegd. "

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.