Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
P.J.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reakties.
Zoals we allemaal in de media vernemen, schrijven de banken de waarde van vastgoed af. En vooral die banken die vastgoed-hypotheken in de VS hebben uitstaan schrijven daarmee zoveel af, dat er enorme verliezen worden geleden. Als ik het goed interpreteer hebben de banken dus de waarde van het vastgoed op hun balans staan en niet de waarde van de daarover afgesloten hypotheken. Is dit wettelijk wel juist? De waarde van de hypotheken is n.l. bij lange na niet zoveel gedaald als de vastgoedwaarde. De banken krijgen ook nog steeds gewoon hun inkomsten via betalingen van die hypotheken binnen. Ik denk dat hier iets fundamenteel fout zit, of heb ik het mis? ???