Ik krijg via mijn blog vrij veel verzoeken om links van anderen te plaatsen. ZIj bieden dan ook aan om mijn blog en eventueel straks webwinkel op hun site te zetten.
In hoeverre is dit slim?
Voordelen vind ik:
- ik bied lezers meer informatie als ik links naar andere informatiebronnen opneem
- ik bied lezers meer mogelijkheden om de producten te kopen waar ik achter sta, ook al kopen ze dan niet bij mij (genoeg sites met producten die ik niet lever).
- mijn eigen site wordt op een pagina met gerelateerde onderwerpen genoemd
Nadelen:
- Ik verwijs door naar 'concurrenten'
- Ik help andere websites aan een hogere google positie misschien?
- Het kost me tijd want ik wil zeker weten dat het een kwalitatief goede site is waardoor ik tijd kwijt ben om dat uit te zoeken
Ik zat zelf te denken om websites van echte concurrenten (die ook eco kinderproducten verkopen) niet te doen.
Websites van andere commerciele sites met eco (niet-kinder) producten wel te doen.
De informatiebronnen lijken me op zich oké al wil ik uiteindelijk op bepaalde onderwerpen in google hoger gaan scoren dan zij en is het misschien daarom niet handig?
Ik twijfel ook over de blogs die er bestaan die allerlei webwinkels bespreken waaronder natuurlijk ook die van concurrenten.
Iemand hier een visie op? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden dus als iemand zich een bestaand topic herinnert, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Ik krijg via mijn blog vrij veel verzoeken om links van anderen te plaatsen. ZIj bieden dan ook aan om mijn blog en eventueel straks webwinkel op hun site te zetten.
In hoeverre is dit slim?
Voordelen vind ik:
- ik bied lezers meer informatie als ik links naar andere informatiebronnen opneem
- ik bied lezers meer mogelijkheden om de producten te kopen waar ik achter sta, ook al kopen ze dan niet bij mij (genoeg sites met producten die ik niet lever).
- mijn eigen site wordt op een pagina met gerelateerde onderwerpen genoemd
Nadelen:
- Ik verwijs door naar 'concurrenten'
- Ik help andere websites aan een hogere google positie misschien?
- Het kost me tijd want ik wil zeker weten dat het een kwalitatief goede site is waardoor ik tijd kwijt ben om dat uit te zoeken
Ik zat zelf te denken om websites van echte concurrenten (die ook eco kinderproducten verkopen) niet te doen.
Websites van andere commerciele sites met eco (niet-kinder) producten wel te doen.
De informatiebronnen lijken me op zich oké al wil ik uiteindelijk op bepaalde onderwerpen in google hoger gaan scoren dan zij en is het misschien daarom niet handig?
Ik twijfel ook over de blogs die er bestaan die allerlei webwinkels bespreken waaronder natuurlijk ook die van concurrenten.
Iemand hier een visie op? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden dus als iemand zich een bestaand topic herinnert, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Groetjes, Manon
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20572-voor-en-nadelen-linken-nr-soortgelijke-bedrijven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag