• 0

Is dit goede of slechte publiciteit?

Ik ben benaderd om mee te doen aan een terugkerende rubriek in een bijlage van een landelijke krant.

Je beantwoordt hierbij een aantal persoonlijke vragen over je financiële situatie en waar je geld aan uitgeeft. Mijn bedrijfsnaam kan in dat stuk wel genoemd worden, maar niet de url. Mijn bedrijf en producten sluiten wel goed aan bij het thema dat ze voor dit nummer in gedachten hebben.

 

Ik zit me nu serieus af te vragen of ik hier wel op in moet gaan. Alle publiciteit is voor ons als startende webwinkel (september 2008) welkom, maar zou dit soort publiciteit nou ook echt wat opleveren, als de url er niet bij staat? Tot nu toe heeft publiciteit in de bladen verrassend weinig opgeleverd en daar stond steeds de url bij. En hierbij gooi ik ook nog eens mijn financiële gegevens op straat.

 

Toch doen of ....?

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je naam iedere keer goed in beeld komt, dan is dat toch prima. Als mensen je gaan zoeken zullen ze je echt wel vinden (hoop ik voor je .............) en je bouwt letterlijk aan naamsbekendheid!

Zou er niet te lang over nadenken en mbt financiële gegevens: je geeft toch alleen wat je zelf wilt?

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit een beetje in dezelfde richting qua bedrijf als jij. Ben trouwens ook erg enthousiast over je assortiment.

 

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen. Het heeft totaal geen binding met jouw branche en jouw idealen. Je zou hoogstens kunnen opmerken dat je bij je eigen aankopen kiest voor het eco-verhaal en verder komt het niet.

 

Wat betreft de url denk ik dat mensen je toch wel vinden, als ik op google Shizo intik dan kom ik meteen bij jou uit. Maar goed, ik zou het dus niet doen.

 

Link naar reactie
  • 0

wat ik me dan afvraag wat vind jezelf?

- Als je zelf in de krant zit te lezen en je ziet zo een stuk wat zou jij dan doen?

- Is het jouw doelgroep die dat soort stukken of juist die krant leest?

- Gaat het over jouw prive? over echt over je winkel?

 

Ik weet niet wat ik als klant zou doen. Ik denk dat ik vanuit een artikel niet ga zoeken maar dat komt misschien omdat ik het product niet nodig heb en het een "luxe" product is. In dit kader lijkt mij het niet verstandig. Ik zou meer reclame via internet. Dit maakt het geheel drempelverlagend om aankopen te realiseren omdat ze dan direct op jouw website komen. (Mag dit trouwens ook niet op de digitale versie van de krant??? Dat zie je namelijk vaak dat het dan wel gaat. Dan wordt het misschien toch interessant aangezien veel mensen de krant via internet lezen)

 

Tevens weet. weet niet hoe de financiele situatie is, maar als het slecht gaat krijg ik dan mijn producten wel? Of als het goed gaat, creeer je misschien wel afgunst als je bijvoorbeeld een grotere auto hebt gekocht als jouw doelgroep.

 

Oftewel ik zou het niet doen mits je een directe link krijgt op de website naar jouw website...

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg: doen. Ik heb meermalen in de krant gestaan, en de impact was meestal groot. Tenzij ze je gaan affikken zou ik deze kans niet laten schieten. Niets werkt zo effectief als gratis publiciteit, omdat het bereik meestal groot is en aan de bekendheid die het geeft ook nog een extra credibility hangt.

groeten, maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Shiz,

 

Als jij je niet prettig voelt bij de financiële informatie die zij willen dat je verstrekt, zou ik het niet doen.

 

Gratis publiciteit is goed voor ondernemers, maar niet ten koste van alles. En als jij met je bedrijf boven het maaiveld uitsteekt komen er vast wel betere PR-kansen voorbij.

 

Tot zover mijn 2 centen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal!

 

Het heeft me zeker geholpen om de knoop door te hakken. Ik roep zelf altijd 'bij twijfel niet in zee'. Daar ga ik mezelf in dit geval toch maar eens aan houden.

Als ik Shizo.nl meer in de schijnwerpers had kunnen krijgen in die rubriek had ik het misschien wel gedaan, maar dat is helaas niet mogelijk. Het gaat om persoonlijke informatie als netto inkomen en vaste lasten en zo en dat is inderdaad toch niet het soort publiciteit waar ik op zit te wachten.

 

@Ronbee: Ik zou inderdaad zelf ook niet snel op internet een bedrijf opzoeken, zeker niet als er niet meer informatie over het bedrijf zelf bij staat.

 

@ Maarten: had de publiciteit in jouw geval ook wel eens niets met je bedrijf te maken?

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie
  • 0

Beste Shiz,

 

Gaat het om persoonlijke financiele gegevens of zakelijk? Dat vind ik nogal een verschil.

 

Als het zakelijk is dan zou ik eerder zeggen: waarom niet? Wat heb je te verliezen? En onderschat niet de kracht van de oplage van een landelijk dagblad. Dus: doen doen doen.

Ik denk dat je er zeer veel voor terug kan krijgen. Als Calimero (regel 4). ;)

 

Indien persoonlijk... tja dan hangt het van veel meer factoren af.

Link naar reactie
  • 0

Hmmmm,

 

in tegenstelling tot TimK zeg ik NIET doen, doen doen.

 

Laat je niet verleiden door de lokvogel van media. Enkel als je zelf enige invloed hebt op de berichtgeving heb je er baat bij en voorzover ik dat heb kunnnen zien is dat niet het geval. Vergeet niet dat deze mensen een commerciele onderneming draaien, waarbij sensatie goed verkoopt. Een verhaaltje over rozengeur of manenschijn zal je zelden tegenkomen.

 

Groet,

Henk

 

Link naar reactie
  • 0

@Henk: Waar baseer je je op als je zegt dat je er geen invloed op hebt? Ik kan dat nergens uit herleiden. Ik ben het er mee eens dat sensatie een hoge nieuwswaarde heeft. Maar waarom kan dat verhaal niet over rozengeur en manenschijn gaan? Ik denk dat successtories behoorlijk goed verkopen.

 

@Shiz: Wellicht kan je nog iets meer zeggen over wat de deal nu precies inhoudt?

Link naar reactie
  • 0

@TimK,

 

Het gaat om persoonlijke financiele informatie. Alleen bij 'beroep' kan ik kwijt dat ik eigenaar ben van Shizo, maar de url mag daar dus niet staan. What's in it for me? Mijn bedrijf run ik vooral in de avonduren, daarnaast werk ik nog gewoon in loondienst in de financiele sector, dus op commentaar vanuit die hoek zit ik eigenlijk ook niet te wachten. Ik ben er wel uit..... ik ga het niet doen doen doen ;)

 

Ik denk dat Henk hier een punt heeft, want wat is zakelijk gezien nou de nieuwswaarde van dit soort persoonlijke informatie, behalve het consumeren van andermans financiele feitjes?

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie
  • 0

@ TimK,

 

De deal: en klein rubriekje met daarin foto, naam, gezinssituatie, inkomen, vaste lasten en een verhaaltje waar je je geld aan uitgeeft, waar je geen invloed op kunt uitoefenen (wordt geredigeerd, zodat het lekker wegleest). Er wordt niks online doorgeplaatst naar de online versie....

www.shizo.nl: Luxe natuurcosmetica. Eerlijk. Exclusief. Ecochic.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.