Sinds een tijdje run ik een webwinkel die zich specialiseert in de verkoop van consumentenelectronica. Deze webwinkel is nog niet geregistreerd als bedrijf bij de Kamer van Koophandel en dus ook niet bij de belastingdienst: puur om de reden dat ik eerst wilde zien of het allemaal zou gaan lopen voordat ik mezelf echt zou gaan registreren. Nu loopt het allemaal, en heb ik in ongeveer 2 maanden een omzet gehaald van 15.000 euro. Ook begin ik steeds meer aan bedrijven te leveren en de nood naar een KVK- en BTW nummer wordt steeds groter. Ik wil het bedrijf dan ook gaan registreren bij de Kamer van Koophandel maar ik zou graag weten wat ik qua administratie allemaal moet doen als het dadelijk echt officieel wordt.
Ik heb het nu als volgt:
1 excel document (met mijn "administratie). Per order staat daar van het volgende opgenomen:
Daarnaast heb ik een aparte tab voor inkoopfacturen met daar vermeld:
- Factuurnummer
- Crediteur
- Factuurbedrag EX btw
- BTW bedrag
- Factuurbedrag INC btw
- Betaald/niet betaald
Nu werkt het nog allemaal prima zo, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat dadelijk mijn verplichtingen zullen zijn als ik echt een ondernemer ben. Ik wil het liefste zo min mogelijk met mijn boekhouding bezig zijn (ik denk wij allemaal), en het is belangrijk dat ik er altijd bij kan. Ik zat dus ook te denken aan online boekhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Renders
Renders
Beste Higherlevelers,
Sinds een tijdje run ik een webwinkel die zich specialiseert in de verkoop van consumentenelectronica. Deze webwinkel is nog niet geregistreerd als bedrijf bij de Kamer van Koophandel en dus ook niet bij de belastingdienst: puur om de reden dat ik eerst wilde zien of het allemaal zou gaan lopen voordat ik mezelf echt zou gaan registreren. Nu loopt het allemaal, en heb ik in ongeveer 2 maanden een omzet gehaald van 15.000 euro. Ook begin ik steeds meer aan bedrijven te leveren en de nood naar een KVK- en BTW nummer wordt steeds groter. Ik wil het bedrijf dan ook gaan registreren bij de Kamer van Koophandel maar ik zou graag weten wat ik qua administratie allemaal moet doen als het dadelijk echt officieel wordt.
Ik heb het nu als volgt:
1 excel document (met mijn "administratie). Per order staat daar van het volgende opgenomen:
- Volledige klantgegevens (naam, adres, telefoonnr. enz..)
- Aangekocht artikel
- Inkoopprijs exclusief BTW bij leverancier
- Betaalde BTW aan leverancier
- Totaal betaald aan leverancier inclusief BTW
- Verdere opmerkingen e.d
Daarnaast heb ik een aparte tab voor inkoopfacturen met daar vermeld:
- Factuurnummer
- Crediteur
- Factuurbedrag EX btw
- BTW bedrag
- Factuurbedrag INC btw
- Betaald/niet betaald
Nu werkt het nog allemaal prima zo, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat dadelijk mijn verplichtingen zullen zijn als ik echt een ondernemer ben. Ik wil het liefste zo min mogelijk met mijn boekhouding bezig zijn (ik denk wij allemaal), en het is belangrijk dat ik er altijd bij kan. Ik zat dus ook te denken aan online boekhouden.
Graag hoor ik jullie advies!
Groet,
S. Renders
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20921-waar-moet-ik-allemaal-op-letten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag