Geplaatst: 20 mei 200916 j Ryan16600 577 berichten 8 Trofeeën 52 Reputatie Haha, we zitten hier op HL en niet op zibb, kan je ook een toelichting geven op EXW en DDP? Ik kan de afkorting niet herleiden in ieder geval. Fiscalist in de maak
Geplaatst: 20 mei 200916 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie @Ryann We zitten wel degelijk op ZIBB, alsmede op de EVD, newventure, de Rabobank en Shell Livewire. Daar wordt dit forum namelijk 1 op 1 doorgezet. (Zie die mooie logo's in de footer van HL) Verder zijn het twee mogelijke leveringswijzen uit INCOTERMS , namelijk Ex Works en Delivered Duty Paid (Franco inclusief rechten) Ontopic Hoi Mrtin. Welkom op higherlevel.nl (dat is de naam van het forum waar je via ZIBB bent beland) Ik neem aan dat je met intercompany distributie bedoelt dat het in dit geval alleen gaat om levering van je onderneming in NL naar je onderneming in Singapore? Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 20 mei 200916 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Zelf zou ik dat niet weten helaas, echter heb even geduld. Gedurende de dag komen hier nog fiscalisten en andere experts voorbij. Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 20 mei 200916 j Joost Rietveld 23.2k berichten 96 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Martin ik heb het even bij int. ondernemen gezet, omdat die kennis hier eerder aanwezig is. Ik heb als fiscalist overigens geen idee. Hier nog nooit iets mee van doen gehad. groet joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Geplaatst: 20 mei 200916 j Ryan16600 577 berichten 8 Trofeeën 52 Reputatie Op wikipedia(post Frans Sijtsma) zie je een mooi schema hoe de kosten verdeling onder de genoemde leveringsvoorwaarden worden verdeeld. Het voordeel zit dus in de kostenallocatie (waar aftrekbaar). Gezien EXW bijna alle kosten aan Singapore toedeelt, zal een beperkte hoeveelheid kosten in Nederland aftrekbaar zijn tegen max 25,5% en het gros van de kosten in Singapore aftrekbaar tegen een lager tarief (kan het exacte tarief even niet vinden). Dus hoe meer kosten in NL, hoe groter de daling van effectieve belastingdruk. Bij intercompany transacties krijg je wel te maken met "at arms length" principe en "transfer pricing". Het komt meer dan eens voor dat onderlinge prijsafspraken met gelieerde bedrijven niet worden geaccepteerd door de fiscus en dat de fiscus een herallocatie doet van de kosten. Dus DDP kan het gunstigste zijn maar de fiscus kan het standpunt innemen dat de belastinggrondslag in NL wordt uitgehold en dat een herziening van de kostenaftrek plaats zal vinden. Indien vragen, hoor ik het graag. Grt Ryan Fiscalist in de maak
Mrtin
----