• 0

Betaling naar India

Hallo allen,

 

Ik moet een betaling doen naar een leverancier in India maar kom er niet helemaal uit.

Ik heb de volgende info gekregen en maak daar uit op dat het geld via een US rekening naar India moet worden gestort.

Ik kan dat dus niet zelf via telebankieren doen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd???

 

Our bank is Bank Of Maharashtra ,money gets routed from ABN AMRO BANK to BANK OF MAHARASHTRA.So the details is as follows

 

Remit to ABN Amro Bank, P.O. Box 4555, Grand Central Station,

New York, NY 10017, USA.Swift Code: ABNAUS33 which further gets credited to A/C No. XXXXXXXXXXXXX of Bank Of

Maharashtra to our A/C No. XXXXXXXXXXXX of ( naam+ adres bedrijf) Mumbai- 400028, India)

Bank Of Maharashtra Swift ID is MAHBINBB.

 

BVD

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je moet dan ook de USA als betaalland aangeven en alle gevens van die "tussenbank". Dan in de omschrijving het banknummer en de gegevens avn je leverancier ingeven en dan lukt het wel. Ik had ook zoiets omdat een Chinese leverancier ook zo'n tussenbank in NY heeft genomen.

 

Heb je alles wel goed dichtgetimmerd met die leverancier?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je bedoelt....vind het toch een beetje eng. Misschien hebben ze bij de bank wel een speciaal formuliertje voor zaken als deze, morgen toch maar even vragen.

 

Wat dat dichttimmeren betreft; ik "denk"dat ik mijn huiswerk wel goed gedaan heb..... :-\

 

 

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik maak sinds bijna 2 jaar maandelijks geld over naar India.

Er is een periode geweest tussen feb 08 en okt 08 dat het helemaal bagger was; betalingen raakten zoek 3 keer, en in oct is het geld zelfs geretourneerd. Onderzoek wees uit dat in oct. het geld bij de Citybank in een andere plaats terect was gekomen. De postbank of de tussenbank had dit uit eigen beweging gewijzigd, maar liet mij wel de bankkosten ca 20 eur. betalen, plus de kosten voor retourneren, ca 40 euro. Ik heb 9 keer gebeld, 4 x geklaagd via email en uitendelijk gedreigd met een juridische procedure om die 60 euro terug te vorderen wegens onverschuldigde betaling. En toen kreeg ik het terug. :)

 

Ik moet zeggen dat het sinds die tijd nu nog maar 3 werkdagen kost. Dus wellicht heeft de postbank orde op zaken gesteld...

 

Ik zal even doorgeven wat ik allemaal invul/ en wat jij in moet vullen :

naam + adres + plaats begunstigde

IBAN of rekeningnummer begunsitgde ( to our A/C No. XXXXXXXXXXXX )

Bic/swiftcode ( MAHBINBB) [/b]

land (india)

Naam van de bank van de begunstige ](bank of Maharashtra) [/b]

Adres van de bank van de begunstigde

Plaats van de bank van de begunstigde

en dan nog een mededeling/faktuurnummer.

Ik vul dus geen gegevens in van tussenbanken etc. Alleen gegevens van de eindbestemming.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Link naar reactie
  • 0

@ Jobolobo, Dat moet hij dus precies niet invullen. Als je goed leest zie je dat er een "tussenbank" in New York is die de internationale betaling verzorgd en dat doorsluist naar de bank in India. Is geen enkel probleem, als je alle gegevens van die tussenbank maar hebt.

Link naar reactie
  • -4

@ PJ Odems:

 

ja, dat heb ik heus wel gezien, en dat staat ook allemaal in de betaalinfo die ik krijg van mijn leverancier:

 

Wire Transfer

To enable 'Wire Transfer' the funds to us please mention all the details exactly as detailed below:

 

PROCEEDS TO BE REMITTED TO THE FOLLOWING BANK A/C IN "MT100/MT103"FORMAT

A/C No. : *********

Bank : CITIBANK, New York

Address : 111, Wall Street, New York. Pin ******

Telex : 001-2128205352

ABA no. of Citibank New York : 021000089

Swift Code of New York : CITIUS33

FOR ONWARD TRANSFER AND FURTHER CREDIT

 

*************************************************************************************************

In Favour of : **************PVT. LTD.

A/C no. : ***********

With : CITIBANK N.A.

41, Chowranghee Road

Kolkata, India

Swift Code of Citibank India : CITIINBX - AIBC

 

En precies dat laatste stukje......dat moet dus ingevuld worden..

 

DUs PJ: als je geen verstand van zaken hebt, houd dan gewoon je waffel, ok? De tussenbank wordt vanzelf geregeld door de Postbank of welke andere bank ook.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Fijne jongen...... Ik post gewoon uit ervaring dat de ontvangende bank NY wordt ingevuld en dat je in de omschrijving opgeeft voor wie het geld bestemd is. Dat werkt bij mij tenminste wel zo. En ook nog op aanwijzing van de (rabo) bank.

 

Omgang met mensen is ook een kunst. En zeker gedrag. Iemand kan een andere mening hebben, maar dat betekent dan niet dat je je niet netjes moet blijven gedragen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg van de Rabobank hetzelfde advies als P.J.

 

Heb bij ontvanger dus NY e.d. ingevuld en in omschrijving voor wie het uiteindelijk is bedoeld.

 

Hoop dat het goed is gegaan, vind het nog steeds beetje eng :-\

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 1

Een hoop informatie en veel misverstanden.

Allereerst is het van belang dat de begunstigde mét rekeningnummer zo volledig mogelijk wordt vermeld

Daarnaast is de Indiase bank met adres én BIC/swift adres van wezenlijk belang

Dat het vervolgens om usdollars gaat en deze via correspondent banken moet worden afgedekt

is 'nice to know' maar kan mogelijk verwarring geven bij he uitvoeren van deze opdracht door jouw bank.

Op basis van muntsoort en swift adres Indiase Bank wordt de routing bepaald.

Dat er MT100 berichten of welke berichten dan ook moeten worden verstuurd zit standaard in deze protocollen opgesloten.

Vaak zijn het ook 'standaard mededelingen' vanuit het buitenland die inmiddels al achterhaald zijn en alleen maar verdere vertraging kunnen geven bij de uitvoering hiervan. Denk alleen maar eens aan fusies en/of gewijzigde (voorkeurs) correspondent banken in de U.S.

Kortom, zorg voor de meest accurate en recente gegevens van de begunstigde inclusief het rekeningnummer en zijn/haar bankrelatie + BIC/Swift code, beperk in de omschrijving allerlei bankinstructies. Bij twijfel ? neem contact op met de specialisten op dit gebied,[MOD-edit: minder relevante toevoeging in een verder goede post verwijderd]

Veel succes met je Internationale betalingsverkeer.

Link naar reactie
  • 1

Een hoop informatie en veel misverstanden.

Allereerst is het van belang dat de begunstigde mét rekeningnummer zo volledig mogelijk wordt vermeld

Daarnaast is de Indiase bank met adres én BIC/swift adres van wezenlijk belang

Dat het vervolgens om usdollars gaat en deze via correspondent banken moet worden afgedekt

is 'nice to know' maar kan mogelijk verwarring geven bij he uitvoeren van deze opdracht door jouw bank.

Op basis van muntsoort en swift adres Indiase Bank wordt de routing bepaald.

Dat er MT100 berichten of welke berichten dan ook moeten worden verstuurd zit standaard in deze protocollen opgesloten.

Vaak zijn het ook 'standaard mededelingen' vanuit het buitenland die inmiddels al achterhaald zijn en alleen maar verdere vertraging kunnen geven bij de uitvoering hiervan. Denk alleen maar eens aan fusies en/of gewijzigde (voorkeurs) correspondent banken in de U.S.

Kortom, zorg voor de meest accurate en recente gegevens van de begunstigde inclusief het rekeningnummer en zijn/haar bankrelatie + BIC/Swift code, beperk in de omschrijving allerlei bankinstructies. Bij twijfel ? neem contact op met de specialisten op dit gebied,[MOD-edit: minder relevante toevoeging in een verder goede post verwijderd]

Veel succes met je Internationale betalingsverkeer.

 

Twijfel was er zeker maar heb gehandeld naar de instructies die ik telefonisch heb ontvangen van de bankemploye. Alle bankgegevens van de bank in NY ingevuld en alle gegevens van de Indiase bank bij omschrijving (inclusief adres, swift, bankreknummer enz.) Ik vond het zoals ik al eerder aangaf best een beetje eng maar heb inmiddels van de leverancier bericht ontvangen dat het geld bij hen binnen is....

www.kikibags.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.