Mijn ervaring is dat je je als nepondernemer toch te houden hebt aan bepaalde prijsafspraken omdat de desbetreffende leverancier anders niet meer aan je levert, heel groot kunnen de prijsverschillen dus nooit zijn.
Gezellig??? Geen parkeerplaatst kunnen vinden, indien je hem wel kunt vinden kapitalen kwijt zijn aan de plek, kinderwagens die je schenen ophalen, jengelende kinderen, ongeinteresseerde verkopers die ervan balen dat ze alweer op zaterdag moeten werken enz. enz. De tijd dat het gezellig was is volgens mij al heel lang voorbij hoor....
Als de kleine ondernemers weer terug zouden komen, met hun persoonlijk contact en vertrouwen dan stop ik onmiddelijk met "nepondernemen" Maar die zijn al weg, hier in de buurt in ieder geval wel. Weggetreitert door de vastgoedmaffia die absurde hoge huur en koopprijzen rekenen voor winkelpanden waardoor het voor de deze groep onmogelijk was te blijven bestaan....Kijk eens goed rond in de grotere centra's, V&D, H&M, Kruidvat, Miss Etam, C&A, CoolCat en zo kan ik nog heel lang doorgaan, stuk voor stuk landelijk opererende grote concerns en dus overal hetzelfde straatbeeld.
Ik had veel liever zo'n kleine ondernemer geweest maar liep in mijn zoektocht naar geschikte locaties tegen een muur op waar ik nooit mee weg had gekomen, gewoonweg onbetaalbaar!
Er zal best sprake zijn van broodroof in sommige gevallen maar de wereld is nu eenmaal veranderd vanaf het moment dat internet zijn intrede deed, de wereld zal blijven veranderen, soms is dat gunstig voor bepaalde ondernemers en soms niet, so be it.......
Dat zijn jou woorden ;)
En ja ik ben zo'n nepondernemer, heb een webshop. Hoef er niet van te leven en de druk is dus klein. Echter bied ik zeker wel vertrouwen en service. Zo net nog een mailtje van iemand die een kadootje zocht voor een vriendin. Heb haar telefonisch geholpen iets uit te zoeken en haar verzekerd van het feit dat het mooi ingepakt gaat worden en dat er een leuk felicitatiekaartje bijkomt en dat het aanstaande vrijdag word bezorgt bij haar vriendin. Ze was er heel blij mee en getuige de leuke reactie's die ik krijg van klanten is ze niet de enige.
Groet Anna