• 0

LTD inzake DGA salaris en loonheffingen

Ik ben een holding begonnen met 2 LTD's (moeder en werkmaatschappij). Ik werk alleen en er is nog geen omzet. Ik verwacht pas over een paar maanden wat inkomsten.

 

Ben ik nu verplicht om een (DGA) salaris te nemen? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk. De fiscus stuurt mij nu aangifte formulieren voor loonheffingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent DGA en dus is de gebruikelijk loonregeling van toepassing. Ook als je nog geen inkomsten hebt. Wel kun je mogelijk iets doen aan de hoogte van het gebruikelijk loon, bijvoorbeeld op basis van deeltijdpercentage of wanneer betaling van het gebruikelijk loon het voortbestaan van de onderneming in gevaar zou brengen. Ik zou dat wel afstemmen met de fiscus.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Je kan dit gewoon verlagen inderdaad. Ik heb zelf ook een minimumloon getrokken, je gaat niet 39.000 euro loon uit je start-up trekken als je nog in opbouw fase bent. Je kunt het inderdaad ook zelfs op 0 gooien als je kan aantonen dat loon het voortbestaan van je bedrijf in gevaar brengt. Dat heb ik nu ook zo. Denk er wel om dat zolang je geen toezegging hebt gehad je gewoon loonheffing moet betalen. Dit is ook het geval als de belastingdienst er rustig 3 maanden over doet om te reageren helaas... Je kan dat eventueel met correctieformulieren gedeeltelijk alsnog terugkrijgen, maar daar moet je dan wel achteraan zitten met de belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

De holding betreft een 2e bedrijf naast een ander bedrijf waar ik al wel inkomsten uit haal (deze bestaat al 6 jaar). Ik heb dan ook de loonheffingen voor de holding op 0 gesteld.

 

Vraag blijft nog of ik, net zoals bij een BV, verplicht ben een DGA salaris te nemen?

Of licht dit bij bij een LTD anders.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.