Wie is er 100% ondernemer?

Aanbevolen berichten

Docu met starters die een bedrijfje beginnen met een leuk product.

 

Dit is/was er deels. Maar dan niet erg leuk eigenlijk (alles mislukte, ruzies buiten de blik van de camera uitgevochten, en daarna weer voor de camera subtiel vertellen dat je ex-partner je met een mes in je rug gestoken heeft). Het programma was wel iets breder: starters in het algemeen, dus van een reclameteam vers van de academie bij Result DDB tot een team van twee dat zelf designerspullen maakte (meubels van hout) en dat probeerde te slijten (klanten: vader van één van de twee, een broer van de andere en twee exposities). Kan de titel niet meer vinden, was ergens rond 23 uur op NL3.

Link naar reactie

Was die documentaire over MagicMinds niet bedoeld als documentaire over een startup?

 

Het lijkt me erg moeilijk om als televisie maker het opstarten van een onderneming aantrekkelijk te maken...

- Het schrijven van een ondernemersplan zzzzZZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZZZ

- Het doen van je administratie zzzzZZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZZZ

- Het voorbereiden van je marketing campagne. Misschien ietsje minder zzzZZZZzzzz's

- Debiteuren beheer SNURK SNURK

 

Het zijn allemaal erg belangrijke en reeële punten voor ondernemingen, maar ik zie eigenlijk geen manier om dit aantrekkelijk te maken. Behalve als je het opklopt:

 

Computer wordt opgestart. Zwetende ondernemer logt in bij de bank. Klant heeft nog steeds niet betaald. -Shot van deurwaarder en politie agent die op een kantoorpand afloop, nauw gevolgd door Storms- Schreeuwende ondernemer aan de phone met zijn klant "klootzak betalen zal je!". - Shot van deurwaarder die deur openbreekt-. etc. etc.

 

Maarja, dat maakt het niet echt aantrekkelijk voor "het ondernemerschap"

 

Zaken als:

- Het ontslaan van medewerkers

- Partners die elkaar lopen te fucken

- Faillisementen die er aan komen

- Concurrentie die gemene spelletjes spelen

etc etc etc

Zijn volgens mij ook wel te verfilmen ;)

 

Zou iemand hier bereid zijn om een filmcrew 24/7 mee te laten lopen tijdens het opstarten van het bedrijf? Een soort van Big Brother maar dan voor je bedrijf? Misschien dat dat werkt?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Maar dan niet erg leuk eigenlijk (alles mislukte, ruzies buiten de blik van de camera uitgevochten, en daarna weer voor de camera subtiel vertellen dat je ex-partner je met een mes in je rug gestoken heeft).

 

JA, dat is het risico bij dat soort verhalen. Er gaat nogal wat mis bij het starten van een onderneming. Dat is de normale gang van zaken. Zou je "starten" anders voorstellen, dan geef je een verkeert beeld.

 

Zou je die "ellende" van een nieuwe onderneming ook "leuk" in beeld kunnen brengen? Een soort "De Bauers" naar dan "De Bouwers"? Reality TV over de kenniseconomie? Of wordt dat niet om aan te zien ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Het lijkt me erg moeilijk om als televisie maker het opstarten van een onderneming aantrekkelijk te maken...

- Het schrijven van een ondernemersplan zzzzZZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZZZ

- Het doen van je administratie zzzzZZZZZzzzzzZZZZzzzzZZZZZ

- Het voorbereiden van je marketing campagne. Misschien ietsje minder zzzZZZZzzzz's

- Debiteuren beheer SNURK SNURK

 

Ha ha ha, het leven van een ondernemer ;D zzzzzzZZZZZZZzzzzzzZZZZ en niet kunnen slapen van de stress ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Waarom een startup, je kan toch een goed draaiende ondernemer een dag volgen ???

 

MVG

 

Chris

 

Ja dat kan natuurlijk ook. Voor de gemiddelde kijker makkelijker te begrijpen maar voor de doelgroep nog meer zzzzzzzZZZZZZZzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzZZZZZZ

 

Kom op guys, wees een origineel. Wàt zijn nou de interessante aspecten aan innovatie en ondernemerschap. Als je het spannend wilt houden, moet je contrasten inbouwen. Chockeren, verbazen, emoties oproepen, medelijden wekken, spanning opbouwen, wat heb je nog meer?

 

Welke elementen moeten zo'n programma bevatten en hoe bouw je die in? Laten we eens een origineel format bedenken ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In een reality formule zou je wel iets moeten kunnen doen. Maar wie is bereid om daar zijn/haar serieuze bedrijf aan mee te laten doen?

 

Uhhh, ik dacht eigenlijk aan dat ene leuke bedrijfje daar in Zweden. Hoe heet dat ook weer? Daar in Amal? ;D

 

Nee zonder gekheid. Mits goed in beeld gebracht leidt het ook tot een geweldige exposure. En je kwetsbaar opstellen heeft zo z'n nadelen, maar kan ook voor erg veel goodwill zorgen

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.