• 0

Hoe betaal je voordelig een eenmalige particuliere hulpkracht uit?

Dit is misschien wel de meest simpele vraag op het forum, maar ik weet nog steeds niet wat de beste manier is om dit te doen.

 

Ik ben freelancer en sta als EZ geregistreerd bij de belastingdienst. Nu heb ik laatst met een goede vriend van mij een klus geklaard, en heb ik hem beloofd voor zijn werkzaamheden 250 euro netto uit te betalen. Hij is geen ondernemer, en heeft geen BTW-nummer en/of zakelijke rekening.

 

De vraag: hoe doe je dat eigenlijk zo voordelig mogelijk? Moet ik een payrolling bedrijfje bellen, of kan ik het gewoon zonder omkijken van mijn zakelijke rekening aan hem overmaken? (En hoe zit het dan met de belasting?) En als deze opties allebei kunnen: wat is dan het meest voordelig? (Het zijn per slot van rekening kosten, en geen privé uitgaven...)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het eenmalig, of gaat het vaker gebeuren?

 

Als het eenmalig is, kun je (afhankelijk van zijn hoogste belastingtarief) die 250 EUR verhogen tot hij netto op 250 EUR uitkomt. Dat maak je over en boek jij als kosten. Hij geeft het op als resultaat overige inkomsten. Tip: spreek alleen bruto bedragen af, hoef jij het niet uit te zoeken ;).

 

Als het vaker gaat gebeuren moet hij of inschrijven bij KvK, of je schakelt een payroller in.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.