ik loop tegen het volgende aan en wil graag jullie visie hierop voordat ik advies in ga winnen bij mijn accountant. Met een relatie willen ik een nieuw bedrijf starten. Wij denken aan een bv structuur. Zijn persoonlijke situatie is dat door een eerder "ondernemers avontuur" hij een behoorlijke schuld heeft bij de bank. De bank heeft wel aangegeven hem met rust te willen laten als hij open kaart speelt en zijn afspraken nakomt. Mijn vraag is welk risico ik loop bij de volgende scenarios:
- een enkele bv beide 50/50 verantwoordelijk
- werk bv met daarboven beide een beheer bv
- werk bv met daarboven voor mij een beheer bv en voor hem een stak
Ik hoor graag jullie adviezen zodat ik al een beetje voorbereid ben op het gesprek met mijn accountant.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marc
marc
Beste mede HL'ers,
ik loop tegen het volgende aan en wil graag jullie visie hierop voordat ik advies in ga winnen bij mijn accountant. Met een relatie willen ik een nieuw bedrijf starten. Wij denken aan een bv structuur. Zijn persoonlijke situatie is dat door een eerder "ondernemers avontuur" hij een behoorlijke schuld heeft bij de bank. De bank heeft wel aangegeven hem met rust te willen laten als hij open kaart speelt en zijn afspraken nakomt. Mijn vraag is welk risico ik loop bij de volgende scenarios:
- een enkele bv beide 50/50 verantwoordelijk
- werk bv met daarboven beide een beheer bv
- werk bv met daarboven voor mij een beheer bv en voor hem een stak
Ik hoor graag jullie adviezen zodat ik al een beetje voorbereid ben op het gesprek met mijn accountant.
Thanks! bij voorbaat.
groet,
Marc
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21547-welke-risicos-bij-partner-met-schuld/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag