• 0

Leuk idee: strandballen verspreiden om zo buzz te creëren. Hebben jullie tips?

Beste Leden,

 

Ik ben op dit moment bezig met een leuke "buzz"achtige promotieactie en ik hoor graag jullie mening en

wellicht hebben jullie wat tips / opmerkingen...

 

Strandballen actie..

 

De komende week verspreid in in een aantal gemeenten rondom onze vestigingsplaats zo'n 200 strandballen.

Deze strandballen zijn knaloranje en op de strandballen staat een webadres ( www.balletjeopgooien.nl) op deze website staat beschreven wat we nu precies willen uitdragen met deze strandballen en wat de achterliggende gedachte is.

 

Het is een typische Buzz actie.. geen directe verkoop.. maar gesprekstof creëren. Waar komen de strandballen vandaan?

Wat is de betekenis achter de strandballen? En dan komt men op de website..

Op de website laten we zien waarom we een balletje op gooien, waarom de online / offline promotie van veel bedrijven beter kan… Een discussie is geboren.

 

Voorbeeld:

De bal ligt bij u! is een kreet die in deze tijd meer naar voren komt.. klanten komen niet meer vanzelf, effectief aan de slag gaan met acquisitie en promotie is meer actueel dan ooit.

 

Zeker zo voor de vakantie is een strandbal altijd leuk.. leuker dan het zoveelste bedrukte kantoorartikel wat men krijgt… mensen nemen de bal mee op vakantie bijvoorbeeld

 

 

Deze actie is vooral bekendheid creëren.. laten zien dat we er zijn.. en de ballen hebben om het net even wat anders aan te pakken dan de rest!Ook veracht ik geen ellende met straatbeeld vervuiling of iets dergelijks die je bijvoorbeeld wel hebt met sticker / flyer acties zo rond de vakantieperiode denk ik dat de ballen wel meegenomen worden.

 

Mijn vraag: is dit leuk? wordt het opgepakt? zo ja hoe dit het beste aan te pakken? ( persberichten etc)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk idee, en erg interessant omdat ik zelf ook aan het na denken ben om zoiets op te zetten. Gisteren in bijna 1x een boek over quarilla marketing uit gelezen. Ook daar hadden ze het over buzz etc.

 

Ik heb even een stukje opgezocht waar je, volgens het boek, aan moet voldoen om een goede pr-stunt uit te halen:

 

1: bereik

2: helderheid

3: relevantie

4: opvallen

5: timing

 

Het is een erg leuk concept alleen ik ben bang dat een strandbal te weinig met jou bedrijf te maken heeft. Je schiet niet echt gericht denk ik.

 

Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten! Wat verwacht je zelf?

 

Respect voor de mensen welke dit soort acties doen! Je hebt toch wel lef nodig om zoiets uit te voeren.

Link naar reactie
  • 0

Leuk... maar 200 ballen ? die moet je dan wel heel erg doelgroepgericht verspreiden. ik zou er niet op rekenen dat die toevallig in net de goede handen terecht komen. ik zou me ook niet richten op je omgeving/ plaats vestiging want je bent toch niet afhankelijk van je vestigingsplaats ? Een strand als het bloemendaalse strand kan wel, meer kans op het goede publiek, of het higherlevel beach event ;) maar voor je het weet waaien ze in zee... das dan verspilling en inderdaad niet best voor het milieu.... :P euh... een vakbeurs...die worden al overspoelt met info. daar valt het niet meer op bij publiek en pers."@U beach" vind ik toch wel passend (zie alhier de agenda) verder de parkeerplaats van de Macro... wel de doelgroep maar levert levensgevaarlijke situaties op... golfbaan ? daar verwaardigd niemand om een bal op te pakken... nou mensen gooi eens een doelgericht balletje op :)

 

p.s. zet op de website paas deze bal door naar de juiste persoon en verdien bij afname van onze diensten een aantrekkelijk zomers cadeau.

(stickertje met uniek nr. op de bal, nr en gegevens registreren, duidelijk erbij zetten dat de gegevens niet aan derden gegeven worden)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de website wat veranderen, het ziet er nu uit alsof deze ook puur over de actie gaat. Trek gelijk de aandacht met wat je doet!

 

"De bal ligt bij u! is een kreet die we in deze tijd steeds vaker tegenkomen.

Klanten komen niet meer vanzelf naar u toe. Effectief aan de slag gaan met acquisitie en

promotie is belangrijker dan ooit."

 

Die laatste zin bovenaan de website pakt mij bv meer dan 'Heeft u ze al gezien': "Ja hehe ik heb ze al gezien, het stond verdorie op die strandbal die ineens aan kwam waaien."

Even een kleine tip ;) Al vind ik 200 strandballen verspreid over verschillende gemeente niet heel veel.

Link naar reactie
  • 0

In de header heeft de schaduw van de meest rechter bal een rare artifact. Ik zou in ieder geval er wel voor zorgen dat het design dan helemaal perfect is als je designs wil verkopen :).

 

En je verkoopt mobiele websites, waarom dan hier geen mobiele website van? Die bal kom je juist onderweg tegen toch?

 

 

haha, laten we daar nu al mee bezig zijn.. hoop de mobiele website vandaag af te hebben.. deze wordt niet speciaal benoemd maar zal verschijnen als je met je mobiele telefoon naar de reguliere website gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet alle strandballen tegelijk op de Dam gooien en kijken of de media het misschien oppikt.

Kijk, dan heb je de aandacht! Of het de juiste is daarentegen....

Ik ben het er wel mee eens dat dit waarschijnlijk door je enthousiasme vooral voor jezelf een geslaagde actie is, maar of er na die 200 ballen iets aan de strijkstok blijft hangen....we horen het graag!

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Nu is het al moeilijk jullie specifieke doelgroep goed vast te stellen immers als je praat over websites voor zakelijk gebruik heb je een hele grote markt c.q. doelgroep.

 

Waarom niet alle strandballen tegelijk op de Dam gooien en kijken of de media het misschien oppikt.

Misschien beter nog de media eerst op de hoogte te stellen van jullie daad en een tijd afspreken als jullie de actie gaan uitvoeren.

 

P.s. doe er een beetje water in dan waaien ze niet weg.

 

water! goed idee, ook ga ik er een paar vastmaken aan bomen en gebouwen .. dat het lekker opvalt en inderdaad dat ze niet snel wegwaaien.

 

Misschien is het ook wel een idee om de strandballen op 1 plek te droppen.. de aankondigingsperberichten zijn al verstuurd, maar ik denk dat het 2e persbericht meer effect heeft omdat de ballen dan al verspreid zijn.

 

Uiteraard gaan er ook strandballen naar lokale omroepen etc.

Link naar reactie
  • 0

Linkje naar de mobiele site, voor de vast internettende HL-vriendjes? Hier zit misschien nog wel meer doelgroep dan dat je met de actie aan gaat spreken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat leuk ! dat je echt wat met de tips doet , dat de ballen meegenomen worden etc. En bovenal dat jullie er zelf zo positief tegenaan kijken, dat is het hele geheim, de sleutel (naar de kans op ) succes, niet geschoten is altijd mis ;)

benieuwd of er nog verder iets direct uit voortvloeit (ik hoop het ) maar je hebt gelijk ; het levert in ieder geval op een leuke, sympathieke manier free publicity en naamsbekendheid op.

Veel succes, fijne zomer , ;) Leonie.

Link naar reactie
  • -1

Een link is niet eens nodig, men kan (ik hoop het eind van de ochtend al) met zijn / haar mobiele telefoon naar www.balletjeopgooien.nl gaan voor de mobiele versie.

 

Het juiste pad wordt overigens www.balletjeopgooien.nl/m

 

UPDATE!.. de mobiele website is online. (tips)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 50 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.