• 0

verhuur van dakkoffers

Ik heb het idee om bedrijfsmatig skiboxen te verhuren. Het opstarten is geen probleem, echter kan ik niet goed inschatten of mijn bedrijfsactiviteit niet te summier is. Het hoeft geen hoofdbedrijf te zijn, ik denk zo'n 10 uur per week hieraan te moeten besteden, met uitzondering van hoogseizoenen.

 

Mijn bedrijfsactiviteiten tot nu toe: Het verhuren van dakkoffers, dakdragers, fietsenrekken, bagagerekken, sneeuwkettingen.

 

Daarnaast kan ik uit de verhuur komende artikelen natuurlijk verkopen. Ook zou ik nieuwe dakkoffers, dragers, etc kunnen verkopen.

 

Waar ik nog wel even mee zit, is het verzekeren. Kan ik eventuele schade of diefstal verhalen of de huurder? Of moet ik hier zelf voor verzekerd zijn. Ik dacht zelf om algemene voorwaarden te scheppen met het risico voor de huurder.

 

Iemand aanvullingen voor de bedrijfsactiviteiten en of opmerkingen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van alle markten thuis lees ik. Pompstation, outletshop, dakdragers, skikoffers. Het moet niet gekker worden :)

 

Maaruh: als jij zelf al niet kunt inschatten of je bedrijfsactiviteit te summier is, hoe kunnen wij dat dan ? Je zegt wat je gaat doen, maar wat is summier ? Erg relatief begrip. Heb je nog neveninkomsten ? Waarom maar 10 uur? Het is eerder de tijd die je eraan spendeert die het "summier" zal maken. Ik kan me denk ik wel 100 uur per week bezighouden met het verkopen van paperclips. Is niet summier dan, toch ?

 

Ter verduidelijking: stel concrete vragen, dan krijg je concrete antwoorden. Algemene vragen geven algemene antwoorden en roepen meer vragen op dan antwoorden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad van alle markten thuis.

 

De regionale functie is inderdaad een probleem. Ik heb het idee dat vanuit een standplaats toch wel een straal van 50 kilometer te bereiken is.

 

Daarnaast zou ik de landelijk functie op kunnen vullen met het "boels" systeem. Bijvoorbeeld door (ja weer benzinepomen) bij benzinepompen een tweetal skikoffers en dakdragers neer te leggen voor verhuur.

 

En wat betreft summier. Ik bedoel dat er genoeg weken zullen zijn dat Nederlanders geen koffer nodig hebben. Geen vraag, maar wel aanbod, resulteerd in 0 bedrijfsactiviteit en resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Wel een leuk idee. Hoef je niet het hele jaar ruimte in je garage te hebben om die dingen op te slaan.

 

Niet uniek hoor, zijn toch al behoorlijk wat aanbieders in.

Het probleem is inderdaad de regio én het feit dat je maar een paar weken per jaar omzet kunt draaien, terwijl je dus wel een flink aantal van die dingen moet hebben om niet te snel uitverkocht te zijn. Tenslotte nog eens het nadeel van de 2e hands markt. Voor zo'n €100,- heb je al een prima tweedehandsje.

Ook al wil je er maar 1 keer gebruik van maken, dan nog is het interessant om 'm via Marktplaats te kopen en later weer te verkopen. Heb je dat gedoe met zo'n vehruurorganisatie (met vaste wisseldagen) ook niet.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Het is een leuk initiatief en een concollega van ons doet dit ook erbij.

 

Is er volgens jou wel nog behoefte aan je dienst ? Wij zijn een bandenservice bedrijf en doen ook winterbanden verhuren, daarbij zijn de volgende 2 trends heel duidelijk naar boven gekomen:

1. er rijden meer auto's op winterbanden dus het aantal verhuurde setjes daalt

2. men leent het van elkaar of van een particulier op marktplaats

 

Ditzelfde geldt ook voor dakdragers, je kan ze voor niet al te veel geld gebruikt kopen of je kan het in veel gevallen lenen.

 

En de mensen die vaker op vakantie gaan of weten dat ze er een nodig hebben kopen deze gewoon omdat dit op den duur prijstechnisch gunstiger is dan huren.

 

Ik tik bovenstaand niet om je te ontmoedigen maar om erachter te komen wat jou nou uniek maakt. Wat bied je de consument extra...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.