• 0

Hoe herken ik kwaliteit?

Ik heb nog heel veel vragen, maar ook een belangrijke; hoe herken ik kwaliteit? Ik wil boxers laten maken maar wel in een goede kwaliteit. Sloggi vind ik persoonlijk een goede kwaliteit. Een onbekend merk heeft wellicht dezelfde kwaliteit maar is veel goedkoper. Waar kan ik dit aan herkennen? Heb ik dan voldoende aan het label, waarop staat van wat voor materiaal het is gemaakt, bv 95% katoen en 5% elasthan. Hebben alle boxers die uit dit percentage van een bepaald materiaal zijn gemaakt dezelfde kwaliteit, of is katoen en elasthan ook weer in veel kwaliteiten op de markt?

Of te wel, hoe herken ik goede kwaliteit? OF heb ik daar een professional voor nodig?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Misschien helpt het om eerst te definiëren wat je onder kwaliteit verstaat? Wat mij betreft gaat productkwaliteit verder dan alleen het gebruikte materiaal. Voor boxershorts kan ik mij voorstellen dat mannen de pasvorm essentieel vinden, het draagcomfort, terwijl ook de kleurechtheid (worden stof en elastiek niet vaal of lelijk in de was) belangrijk is. Een aantal zaken kun je ongetwijfeld terugvoeren tot de samenstelling van de stof, maar andere zaken kun je ook testen door monsters eens extreem te gebruiken, te wassen etc. De leverancier daarvan moet je daarover meer informatie kunnen geven (wat garandeert hij?), terwijl je er vast ook wel iets over terug kunt vinden op internet?

Link naar reactie
  • 0

Ja inderdaad, sloggi vinden we zelf een prettig draagcomfort hebben. En dat is heel belangrijk. Maar als een leverancier mij zegt dat ik maar een sloggi mee moet brengen, en dan kan hij zorgen voor dezelfde kwaliteit maar dan met ons label, is dat mogelijk? Of kan hij dat waarschijnlijk niet garanderen? Hij komt komende week, dus ik ben benieuwd.

Ik wil sowieso eerst wat proberen en een aantal malen wassen en drogen, maar eigenlijk kun je dat pas na lange tijd zeggen denk ik. Zou makkelijk zijn als t aan iets te herkennen is maar dat zal moeilijk blijven vrees ik.

Link naar reactie
  • 0

Beste nael,

 

Natuurlijk bepaal je voor een deel zelf wat jij kwaliteit vindt, maar verder wordt dat voornamelijk bepaald door je doelgroep. Kijk eens rond in je familie-, kennissen- en vriendenkring wie jouw klanten zouden kunnen zijn. Zijn dat de makkelijke mensen, die bij wijze van spreken ook op elke soort schoenen kunnen lopen (zelfs als die een maat te groot of te klein zijn), of zijn dat de meer kritische mensen? Kies er vervolgens 5 uit die in je doelgroep passen, geef die een monster (uiteraard wel in de juiste maat) en vraag commentaar. Maak daar eventueel een klein formuliertje voor met vragen over de stof, de kleur, het stiksel, de pasvorm, de prijs, draagcomfort en als slotvraag "zou je deze kopen? zo ja, waarom? zo nee, waarom niet?".

 

Daarnaast ga je zelf aan de slag met de hierboven gegeven tips, zodat je ook je eigen oordeel hebt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 1

Als je twijfelt over kwaliteit en de kwaliteit van ontvangen monsters dan zou je nog een kleine innovatievoucher kunnen aanvragen en een onderzoeksrapport met betrekking tot de gebruikte stoffen, ontwerpen en productiewijze kunnen aanvragen bij de opleiding textielkunde.

 

Kost niets en, mits je de vraag goed definieert, levert je iets meer inzicht op in de wereld van textiel.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me van primair belang, dat je kwaliteit zelf kunt herkennen, dus volgens mij mis je een stuk productkennis op het gebied waar je actief wilt worden. Zoek een inkoper, ontwerper, of kwaliteitsmedewerker die je hierin bij kan staan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hey Nael,

 

we hebben inmiddels ook al contact gehad over de mail. Je geeft aan dat je nog heel veel vragen hebt in je startpost, Daarnaast heb je al heel veel vragen hier gesteld waar al heel wat mensen antwoord op hebben gegeven. Ik vraag me af of je behalve hier ook op andere manieren aan informatie probeert te komen. Ik krijg steeds meer het idee dat je niet helemaal goed in beeld hebt waar je aan gaat beginnen. Er zijn een heleboel factoren die kwaliteit bepalen en een heleboel factoren die kwaliteit in potentie kunnen begrenzen. De vraag hoe je kwaliteit kunt herkennen is dan ook niet makkelijk te beantwoorden. bereikbare Kwaliteit in z'n algemeenheid is datgene wat aan een serie van jouw reële wensen voldoet. Grote vraag blijft; wat versta jij onder kwaliteit? stel een lijst met eisen op, vraag samples aan, gebruik de samples, laat ze aan anderen zien en loop dan nogmaals je lijst na.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.