Mijn vraag heeft zowel een fiscaal als een ondernemings aspect.
Daarom stel ik mijn vraag zowel op het forum Fiscale zaken als op Rechtsvormen,vennootschapsrecht etc.
Situatie : Ik sta op het punt samen met een partner een nieuwe BV (exploiteren websites) op te richten met een 50-50 procent aandelen verhouding.
We hebben beide besloten om het volledige aandelenkapitaal vol te storten (18000 euro) wat voorlopig voldoende is om op te starten.
Wij beide hebben een stamrecht B.V. en willen de 9000 euro per persoon laten financieren door de Stamrecht B.V.. We komen er niet goed uit hoe we dit nu het beste moeten regelen
Mijn vraag is nu :
Wij zien 3 mogelijkheden
1. De Stamrecht B.V. neemt voor 50% rechtstreeks deel in de nieuwe BV
2. Prive neem ik voor 50% deel in de nieuwe B.V. en de Stamrecht B.V. verstrekt mij een lening voor de 9000 euro
3. Prive neem ik voor 50% deel in de B.V. en de Stamrecht B.V. verstrekt rechtstreeks een lening aan de nieuwe BV
Vraag :
Fiscaal :
Zijn de verschillende mogelijkheden toegestaan en indien ja, onder welke voorwaarden
Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden
En zo mogelijk wat is jullie advies vanuit fiscaal oogpunt
Ondernemerschap :
En zo mogelijk wat is jullie advies vanuit ondernemerschaps oogpunt
(ik denk dan aan dingen als aansprakelijkheid etc.)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rorange
rorange
Hi,
Mijn vraag heeft zowel een fiscaal als een ondernemings aspect.
Daarom stel ik mijn vraag zowel op het forum Fiscale zaken als op Rechtsvormen,vennootschapsrecht etc.
Situatie : Ik sta op het punt samen met een partner een nieuwe BV (exploiteren websites) op te richten met een 50-50 procent aandelen verhouding.
We hebben beide besloten om het volledige aandelenkapitaal vol te storten (18000 euro) wat voorlopig voldoende is om op te starten.
Wij beide hebben een stamrecht B.V. en willen de 9000 euro per persoon laten financieren door de Stamrecht B.V.. We komen er niet goed uit hoe we dit nu het beste moeten regelen
Mijn vraag is nu :
Wij zien 3 mogelijkheden
1. De Stamrecht B.V. neemt voor 50% rechtstreeks deel in de nieuwe BV
2. Prive neem ik voor 50% deel in de nieuwe B.V. en de Stamrecht B.V. verstrekt mij een lening voor de 9000 euro
3. Prive neem ik voor 50% deel in de B.V. en de Stamrecht B.V. verstrekt rechtstreeks een lening aan de nieuwe BV
Vraag :
Fiscaal :
Zijn de verschillende mogelijkheden toegestaan en indien ja, onder welke voorwaarden
En zo mogelijk wat is jullie advies vanuit fiscaal oogpunt
Ondernemerschap :
En zo mogelijk wat is jullie advies vanuit ondernemerschaps oogpunt
(ik denk dan aan dingen als aansprakelijkheid etc.)
Rorange
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22023-relatie-stamrecht-bv-met-nieuw-op-te-richten-bv/Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag