• 0

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 2

Hallo René,

Voor de naamswijziging is een statutenwijziging nodig. Dat gaat redelijk simpel: een hele korte akte van de notaris waarin het artikel waarin de naam staat wordt gewijzigd. Meer niet.

Wel zal de notaris een doorlopende tekst maken voor de KvK waarin de volledige (aangepaste) tekst is opgenomen.

Wat is er nodig:

- bestuursbesluit (+ notulen);

- akte van statutenwijziging.

Succes.

Johan

(staat even los van handelsnamen neem ik aan)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

• 0

Johan bedankt voor je antwoord, ik hoopte al dat jij zou reageren zodat ik maandag meteen aan de slag kan gaan.

Nog een vraagje over een stichting.

Ik heb nog een stichting die nooit officieel is opgeheven maar wel een paar jaar geleden is uitgeschreven bij de KvK, kan ik deze weer opnieuw inschrijven?

Staat uitschrijven bij de KvK gelijk aan opheffen?

• 0

Hoi René,

Ik kon toentertijd mijn stichting alleen uitschrijven/ opheffen bij de KvK met in mijn hand een bestuurlijk besluit.

Inschrijving van een stichting bij de KvK is verplicht dus bij uitschrijving zou de stichting niet meer bestaan (zou je zeggen). Dus het opnieuw inschrijven lijkt me niet mogelijk.

Het is niet zo dat als je de stichting uitschrijft dat deze "zwevende" blijft. Zo te lezen kan dat alleen maar bij een Vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid.

Bij mij was met bestuurlijk besluit uitschrijven = opheffen. Alleen jij hebt dus blijkbaar geen bestuurlijk besluit.

Ik zou nog eens nagaan of je stichting dan überhaupt is uitgeschreven? Of hoe dit nu recht te trekken?

Zie ook: www.notaris.nl

Ben benieuwd......

Geluk!

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

• 0

beste allen,

Zoals ook jullie wellicht gemerkt hebben, is besloten om vragen over stichtingen te sluiten op HL. Het geeft een aanzuigende werking op stichtingen in problemen en dat valt buiten de scope van ons forum.

Ik sluit hierbij dit topic en verzoek eenieder om per PM verder te communiceren over dit onderwerp.

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar