• 0

nieuw online webshop [kantoormachines]

Omschrijving van je concept:

Wat vinden jullie van mijn nieuwe webshop met online kantoormachines?

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Nieuwe webshop laten maken, artikelen geplaatst en scherp geprijst.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Naast prijs is een uitgebreid advies en assortiment belangrijk voor kantoormachines, omdat de vakhandel dit er meestal "naast" doet, wil ik me hierin gaan specialiseren d.m.v. een eigen storingsnummer en servicecontract. Ook op termijn een eigen technische dienst.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Groot assortiment, alleen kantoormachines, leverbaar met servicecontract.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is de site betrouwbaar, overzichtelijk en werkt alles goed. (iDeal wordt nog aan gewerkt, en bestellen op factuur wordt ook mogelijk voor bedrijven). Oftewel: zouden jullie zoiets online kunnen bestellen?

 

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mis grote foto's, ik zit bij zo'n brievenopener te kijken en dan wil ik gewoon een serieuze grote foto zien. Het liefst zelfs een filmpje met hoe het werkt.

 

Verder zie ik een standaard webshop. Het lijkt op een template. Ik mis je feeling met de producten, het is een beetje plat. Vertel dan ook echt over je producten, eventueel eigen testresultaten enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bij 1 type staat een filmpje...

 

Bij dit apparaat "Postkamer briefopener Martin Yale 1632" staat een filmpje maar dan wordt je pagina te breed voor de template.

Verder ben ik met Luc eens dat het veel te plat is.

 

De shop schept niet veel vertrouwen bij mij omdat:

[*]Je algemene voorwaarden is één grote lap tekst.

[*]kantoor-machine.nl als bedrijfsnaam klinkt niet serieus. Als je er bij zet dat het een webshop van Marda promotions is komt dat serieuzer over.

[*]Je hebt geen echt logo.

[*]Je shop komt op mij over als een dropship shop, ik heb daar geen goede ervaringen mee. Bij levering heb je het over voorraadartikelen maar dat ze (binnen) 48 uur worden geleverd. Bij mij gaan dan weer de alarmbellen rinkelen dat je geen eigen voorraad hebt en te afhankelijk bent van een dropshipleverancier. Vertel gewoon hoe de vork in de steel zit, dat schept vertrouwen.

[*]Je informatievoorziening is zeer mager. Juist daarin kan je veel verschil maken.

 

Hopellijk heb je hier wat aan :)

Verder veel succes gewenst met de shop. Ik ben blij dat je van mijn web winkel punt nl afstapt. Komt al een stuk serieuzer over.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik ben het met Luc en Astron eens dat het allemaal wat plat, standaard overkomt. Het feit dat je service en advies belangrijk vindt komt op dit moment niet naar voren op je website. Niet in de inhoud en niet in de look & feel van de site.

 

Qua inhoud ben ik het met Astron eens dat je juist bij de informatievoorziening bij de producten het verschil kan maken. Door jezelf bloot te geven en veel informatie/advies over de producten op je website te zetten kun je vertrouwen creëren.

Ook bij het kopje "over ons" zou ik meer tekst willen zien. Probeer hier de tekst meer gericht op de consument/afnemer te richten in plaats van te vertellen wat je allemaal in huis hebt (ik lees nu kort samengevat: "ik heb veel ervaring en veel producten"). Het levert meer vertrouwen op als je hier meer vanuit de klant denkt en de oplossingen voor zijn/haar problemen aandraagt. Speel hierbij ook in op het feit dat je "klein" bent. Veel bedrijven vinden dit eerder een voor- dan een nadeel. Maar wees inderdaad, zoals Astron al schreef wel duidelijk in hoe je werkt. Heb je veel op voorraad of eigenlijk niet?

 

Wat betreft vormgeving is er m.i. weinig ontwerpwerk aan te pas gekomen. Ik zie vooral een template...

Ik vind zelf de site vrij smal, dat mag tegenwoordig best breer gezien het feit dat ca. 98% van de mensen tegenwoordig minimaal een 1024x768 schermresolutie hebben. Dit template is op een scherm van 800x600 pixels ontworpen! Dat zou je ook wat meer ruimte geven voor je navaigatiekolom. Die is nu vrij krap, klein lettertype en veelal sprint een submenu naar twee regels. Da's niet echt handig.

 

Tot zo ver mijn korte bescheiden mening ;)

Succes!

IDOS grafische communicatie

Link naar reactie
  • 1

Ik zou de lichtgrijze tekst een tintje donkerder zetten, is nu voor mensen met minder goede ogen nauwelijks te lezen. verder ziet het er degelijk uit. Wellicht duidelijk ipv alleen onderaan vermelden dat de prijzen ex btw zijn?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 1

Wellicht zie ik het verkeerd maar als je jezelf wilt inschrijven is het vakje 'bedrijfsnaam' een verplicht veld... in je leveringsvoorwaarden deel geef je echter aan dat particulieren via iDeal moeten betalen.

 

edit:

Even ter verduidelijking... volgens mij loop je op dit moment dus het risico dat je particulieren afschrikt tijdens het bestelproces omdat ze de indruk kunnen krijgen dat je alleen aan bedrijven levert.

 

2e toevoeging: Kun je geen telefoonnummer op de site zetten... Je geeft nl aan dat klanten die spoed hebben een mail kunnen sturen om te vragen of je sneller dan 'binnen 48 uur' kunt leveren, als ik haast heb met iets pak ik altijd 1000x liever de telefoon om direct te weten of het kan dan dat ik op een antwoord per mail moet wachten.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de lichtgrijze tekst een tintje donkerder zetten, is nu voor mensen met minder goede ogen nauwelijks te lezen. verder ziet het er degelijk uit. Wellicht duidelijk ipv alleen onderaan vermelden dat de prijzen ex btw zijn?

 

Lichtgrijze tekst zal ik gaan aanpassen. Aangezien ik voornamelijk artikelen voor bedrijven verkoop is het mijn inziens logisch dat prijzen excl.btw zijn.

 

Bedankt voor je reactie! Dat verdient een reusje:)

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik express gedaan omdat sommige bedrijven die bestellen dit vergeten. Particulieren zetten dan vaak nogmaals hun persoonsnaam hier neer.

 

Ik zag eerst alleen het inschrijfscherm en maakte aanvankelijk daaruit op dat je alleen aan bedrijven levert en zou (als ik geen bedrijf had gehad) daarom afgehaakt zijn. Maar wellicht ben ik de enige die het zo ziet.

 

Kun je niet een selectievakje maken waarin iemand aangeeft of het een particuliere aankoop is of bedrijfsmatig. In dat laatste geval kun je vervolgens de bedrijfsnaam vragen. Op die manier kun je zonder 'handmatig-nafilteren' automatisch in je klantenbestand een scheiding maken tussen bedrijven en particulieren.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ik voornamelijk artikelen voor bedrijven verkoop is het mijn inziens logisch dat prijzen excl.btw zijn.

 

Kan je geen link naar exacte wettekst geven maar als je site op consumenten gericht is is het verplicht prijzen inclusief btw te vermelden. Zie bij de consumenten autoriteit. Het is zelfs zo dat je bij een aanbieding gericht op consumenten zonder vermelding van in- of exclusief btw je mag veronderstellen dat het inclusief is.

 

Geen idee of die tekst onderaan in je site dit ondervangt. Maar ik heb die tekst niet in beeld gehad tot aan de n.a.w. pagina voor mijn bestelling. Dus afgezien van de juridische kant krijg ik als ik verder ga met bestellen een aardige verrassing als consument.

 

Kan nooit moeilijk zijn om achter de prijs exclusief btw klein de prijs inclusief te vermelden.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst....Het design ziet er vrij frisjes uit. Geen gekke poespas eromheen, dat is goed.

 

* Bovenaan in de header is de linkerkant wel erg wit, wat ik persoonlijk te "leeg" vind staan in het huidige design.

* Goed dat je op fabrikant en product kan selecteren.

* Goed dat je een vote of confidence hebt met een "ideal" en "tnt" logo (doe ik zelf ook altijd ;)).

* De zin "Links op onze website vindt u al onze machine inclusief toebehoren." op de hoofdpagina vind ik zinloze tekst, dat weten mensen wel.

* De thumbnails zien er wat hakkerig uit. Dit zal te maken hebben met de software, maar oogt niet erg mooi.

* video op je site als extra uitleg... heel goed!

* Misschien op de productpagina de specificaties in een tabel of bulletvorm zetten, dat scant prettiger. Specs op deze manier lezen is duidelijker: http://beslist.nl/computers/d0000667808/z5KVo5yZo6RenpySlaSe/Packard_Bell_dot_(_LUB040B013_).html

(overigens is beslist niet zo'n goed voorbeeld...maar kon ff geen webshop bedenken ;)).

* Op de productpagina valt het blok "notificaties" echt totaal niet op. Het bericht "Hou me op de hoogte van updates op GBC inbindmachine ClickBind P3000 Pronto" zie ik nu alleen omdat ik kritisch aan het kijken ben. Als gebruiker had ik dat nooit gezien.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Allemaal,

 

Na wat drukke weken heb ik besloten de webshop zoals jullie deze beoordeeld hebben ook te gaan gebruiken voor Marda Kantoorapparatuur. Graag zou ik jullie mening willen over de shop www.mardakantoorapparatuur.nl.

 

Het gaat mij voornamelijk om vertrouwen en product info, dit zijn voor mij belangrijke dingen die een online shop moeten hebben!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 312 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.