Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Peter1970
Peter1970
Hoi allemaal,
Enkele jaren geleden heb ik een uitvinding gedaan. :)
Het is echter iets dat uitsluitend en alleen door de overheid kan worden toegepast.
Het apparraat is een hulpmiddel bij het handhaven van de openbare orde en veiligheid.
Door het besparen op arbeidsloon werkt het apparaat veel goedkoper effectiver als
alle vergelijkbare apparaten die nu worden toegepast.
Ondanks dat er geen nieuwe wetgeving voor nodig is verwacht ik een stevige politike disscussie
als de overheid besluit om deze vinding grootschalig toe te passen.
Ik ben er mee naar "Het Beste Idee van Nederland" geweest, ???
maar ik kwam niet verder dan de 2e ronde.
Het bezwaar was dat ik het niet binnen 1 minuut kan uitleggen, ik kan er geen prototype van bouwen
en als het klaar is kun je het niet aan consumenten verkopen.
Ik ben er mee naar de KvK geweest, die adviseerde mee om een bedrijf te beginnen, ???
maar dat wil ik helemaal niet.
Een kennis van me is wel ondernemer, hij was ook geintresserd om een octrooiaanvraag te financiren.
We hebben het ontwerp voorgelegd aan een octrooigemachtigde.
Hij vond dat het wel "nieuw" was, maar niet voldeed aan de eisen van de octrooiwetgeving.
Dus dat lukte ook niet.
Inmiddels heb ik weer iets heel anders bedacht, dit helpt bij criminaliteitsbestrijding. 8)
Ook deze uitvinding voldoet niet aan de octrooiwetgeving, dus een octrooi gaat niet lukken.
En de overheid is weer de enigste potentiele klant.
Met de huidige wetgeving kan deze vinding wel werken,
maar het wordt pas echt effectief als de wet een beetje word aangepast.
Hebben julie een advies voor mij ?
In de 1e plaatst vind ik dat deze uitvingdingen toegepast moeten gaan worden.
Maar ondanks dat ik er geen octrooi op heb wil er wel graag iets aan verdienen.
Groetjes, Peter.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22347-2-uitvindingen-voor-de-overheid/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag