• 0

Mailing opstellen in OSX zonder server

hallo allemaal,

 

voor mijn bedrijfje wil ik geregeld een reeks aankondigingen en uitnodigingen versturen via email op een soortgelijke manier als bv een nieuwsbrief wordt opgesteld.

Ik wil de layout van mijn site overnemen (gebouwd met iWeb, gehost via MobileMe van Apple) maar dat ding is helaas xhtml en Apple heeft enkele scripts draaien die 'anders' omgaan met bv audio en video. Geen issue voor website maar nu komt het probleem:

 

[*]ik kan de xhtml source code wel kopieren naar een email bestand maar email clients nemen enkel html aan (lijkt me) en ik kan geen xhtml naar html converteren

[*]ik wil geen server-based oplossing hebben. Simpelweg vanaf de Mac is al werk genoeg. (het lijkt dat DirectMail van Ethreesoftware dit goed oplost voor OSX). De website heeft geen CMS omdat de opzet erg kleinschalig is.

[*]ik heb een klein gepersonaliseerd audio bestand dat ik in de email wil linken en waarvoor ik liefst heb dat er geen browser wordt geopend (is dit uberhaupt mogelijk?)

 

Zijn er buiten DirectMail nog andere eenvoudige oplossingen voor het snel en automatisch verzenden van nieuwsbrieven-met-layout via OSX zonder dat er een server met PHP-ASP-SQL-blablabla nodig is?

 

(BTW, ik ben bekend met online en CMS als IT en service manager maar ik zoek hier absoluut geen ingewikkelde setups en server toestanden, enkel een oplossing die op een Mac draait. Ik wil wel een Windows oplossing bekijken mocht die aantoonbare meerwaarde hebben)

 

alvast bedankt

Erwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Erwin,

 

Ondanks dat je de vraag stelt als ondernemer, twijfel ik een beetje aan je topic. Ik vind hem namelijk erg technisch en beter op zn plek op fora zoals die van Tweakers.net :)

 

Is het geen idee om dit topic daar te plaatsen ? Ik denk ook dat je daar veel meer reacties zult ontvangen dan hier.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor mijn nieuwsbrieven altijd MaxBulkmailer gebruikt. Kost een beetje geld, maar doet zijn werkt erg goed, en heeft geen server nodig behalve die je zelf al gebruikt voor je normale e-mail. Werkt ook op OS X, natuurlijk.

 

Verder is XHTML veelal wel degelijk ondersteund in e-mailclients, maar je moet wel in-line styles gebruiken. Dat is een ontzettend werk om handmatig te doen, maar er bestaan scripts die het voor je doen. Degene die ik zelf in mijn Drupal-gebaseerde nieuwsbriefoplossingen gebruik is Emogrifier.

 

Wat betreft het audio-bestand, dat is alleen zonder server te openen als je het in de mail meestuurt. Audio is vaak fors qua bestandsgrootte, en ik beschouw het als heel onbeleefd om grote mails te sturen.

 

Verder is het een goed idee om de Guide to CSS support in email clients te bekijken op de website van Campaign Monitor.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.