• 0

Mijn product aan de man brengen.

Hallo hallo,

 

Vragen als deze worden denk ik dagelijks gesteld en toch waag ik me er aan. Ik heb een product uit China over laten komen en en met de sample ben ik een onderzoek gaan doen. Uit het onderzoek is gebleken dat mijn product zeer in trek is en ik heb ook mijn doelgroep kunnen bepalen.

 

Mijn product is een kerstproduct en geschikt voor een doelgroep vrouwen tussen de 25 tot 55 jaar.

 

Ik weet dat er succes in het product zit en het enigste probleem is dat ik geen doelgroep van duizenden mensen kan bereiken. Net als bij velen komt het idee om het product op marktplaats te zetten als eerst in je op alleen het probleem is dat het om een zeer klein product gaat maar dat niet door de brievenbus past. De prijs van het product is in vergelijking van de verzend kosten weer te duur dus verkopen via internet zie ik niet zitten.

 

Mijn Vraag: heeft iemand voor mij een idee hoe ik dit product het beste aan een zo'n groot mogelijk doelgroep kan aanbieden. Ik heb al contact op genomen met grote bedrijven zoals Intratuin en wacht nog op hun antwoord.

 

Mvg,

 

Nick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jeroen bedankt voor je reactie. Ik zit juist totaal niet in me stoel alleen weet ik niet goed waar je een groot aantal mensen kan bereiken ik kan zelf hier ook op de markt gaan staan en dan misschien 500 producten verkopen maar daar kom ik ook niet ver mee ik heb ook al de mogelijkheid om mijn product in zo genoemde groothandels te hangen. Daar kun je een standje huren en er producten neer zetten alleen rekenen zei ook nog is 10% over elk verkochten product. Dus om even duidelijk te maken ik zit juist niet stil alleen loop ik hier beetje op vast.

 

Ik zou meer iets hebben aan tips als ga op de de kerstmarkt van Koln staan want daar komen X aantal mensen en zou je x aantal producten kunnen gaan verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Maar daar kun je toch zelf uitzoeken? Niemand kent je markt beter dan jij, nadat je je er in verdiept hebt. Echt waar, wanneer je je gaat verdiepen en planmatig probeert te bedenken wie je doelgroep is, waar zij zitten, hoe zij bereikt kunnen worden, van elk aanbod zij warm worden en wie hen al bereikt en met wie je vervolgens misschien zou kunnen samenwerken, dan ga je vanzelf veel mogelijkheden zien. Zoek bijvoorbeeld naar hoe andere, soortgelijke producten aan de man gebracht worden en laat je inspireren.

 

Ik snap dat je hoopt op een goede tip en misschien komt die ook wel, maar door zelf gestructureerd na te denken kom je sowieso op goede ideeën!

 

(V.w.b. die 10%: bedenk goed dat je beter 90% (of 50%) van héél veel kunt hebben, dan 100% van niets)

Link naar reactie
  • 0

product aan de vrouw brengen dus??

 

er zijn diverse mogelijkheden waar je voor weinig geld flyers kunt laten drukken.

druk er een paar duizend, offer je zaterdagen op en ga het centrum van een stad in. je kunt ze mooi uitdelen aan je doelgroep. 2 per persoon, 1 om te houden en een om aan een vriendin te geven. ( eventueel een actie voor meerdere producten om ze te stimuleren de andere flyer over te dragen)

 

eventueel een advertentie in een vrouwenblad?

 

een combinatie zoeken met een webwinkel waar veel vrouwen op komen?

 

Je bent met intratuin bezig, slim, maar bij je in de omgeving hebben ze misschien wel "kleinere" tuinwinkels waar je naar binnen kunt stappen?

Neem een doos mee en deel ze uit? hang ze op? of gewoon deur aan deur verkoop? kost niets als een paar stevige stappers...

 

de libelle dagen zijn al geweest volgens mij maar wellicht zijn er meerdere beurzen te bedenken waar je zo kunt gaan staan? kerstmarkten? huur een kraampje?

 

of iets...

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo hallo,

 

Zoals al eerder in een ander toppic is het even rustig rond het product. Het products is gewoon niet realiseerbaar als er niet meer dan +/- 20.000 stuks wordt verkocht. Ik heb contact gehad met een groot aantal bedrijven alleen ben ik helaas voor dit jaar al te laat. De kerstverkoop gaat rond half october al beginnen en tegen die tijd kan ik mijn product hier niet meer hebben ik ga het weer proberen vanaf mei 2010. Daarnaast ga ik nog goed na denken over de mogelijkheden om het product in grote aantallen te verkopen.

 

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • 0

nxswart, als je ±20.000 stuks moet verkopen van een product, dan is dit een hele aanloop... Is het een lang bestaand product of is het pas recentelijk "bedacht" / ontwikkeld. Verder zou informatie over het product zelf handig zijn, of het een gebruiksvoorwerp is of een genotsmiddel etc? Dat maakt het adviseren makkelijker en gerichter voor mij en de leden hier.

 

Ik heb gelezen dat je het in de ijskast zet, maar wellicht is door oriënteren nog niet zo'n slecht idee. Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi tjeng,

 

Het gaat hier om een klein elektronisch product voor in de kerstboom dus niet echt een genotproduct haha. Zoals ik al eerder zei kwam uit mijn onderzoek dat er vraag naar is alleen het bedienen van die vraag is het probleem. Het product moet gezien worden als een gift en kan dus niet voor teveel geld in de winkel komen te liggen. Vandaar dat je zo rond de 20.000 stuks moet verkopen om er een leuke marge aan over te houden in vergelijking met het risico dat je loopt. Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb omschreven

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.