• 0

goodwill per vrachtwagen

ik en mn broer zijn al een tijdje bezig met voorbereiden van het overnemen van het bedrijf van mijn werkgever,ik heb nu het concept

van de koopovereenkomst gekregen met daarin 2 opties.

1. de complete BV overname en alles wat er bij hoort

2. alleen de vrachtwagen en de inventaris(gereedschap e.d.)

 

nu ga ik voor de 2e optie en nu zegt mijn werkgever (of zn accountant) dat we ook goodwill moeten betalen.

volgens mij is dat niet juist,want ik neem alleen de wagen ed over en niet de BV,die ik trouwens zelf mee heb opgebouwd in die 12 jaar

 

 

heeft er iemand raad of een opmerking of iets wat me kan helpen

hoor het graag

gerben

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

er zijn natuurlijk klantenbestanden en zijn goede naam,maar ik ga onder mijn eigen naam verder met die vrachtwagen met inhoud,

als ik zelf een 2e hands wagen koop met gereedschap en begin zelf een BV of vof ben ik goedkoper uit dandat ik

alleen de wagen met inhoud koop van mijn werkgever,een beetje vreemd,niet

Link naar reactie
  • 0

De goodwill zit aan de naam en het klantenbestand vast, niet aan de vrachtauto's. Wanneer je enkel de vrachtwagens wilt hebben dan zou ik die tegen marktconforme prijzen overnemen, of anders ergens anders heen gaan om ze te kopen wanneer je dan goedkoper uit bent. Gewoon kiezen voor de laagste prijs in dit geval, daar heb je het meeste aan.

Link naar reactie
  • 0

dat snap ikwel,maar dan snap ik niet dat zo n accountant dit op papier durft te zetten,al probeert hij natuurlijk alles uit de kast te trekken.

ik ben wel een stomme bouwvakker ,maar dom ben ik niet en aangezien ik altijd een goeie en goedbetalende werkgever heb gehad,wil ik op goede verstandhouding uitelkaar gaan,maar ga natuurlijk niet betalen wat ik zelf mede heb opgebouwd

 

 

komt goed ,thanx

Link naar reactie
  • 0

Dag Brutus,

 

Is het duidelijk bij je werkgever dat je niet van plan bent om zijn klantenbestand over te nemen ?

Als je geen klanten en niet zijn naam overneemt is er van goowill geen sprake. In het andere geval wel.

 

Als je wel van plan bent om een aantal klanten over te nemen probeer dit van te voren dan qua omzet of aantal

klanten of liever een combinatie daarvan te quantificeren; leg dit vast en tevens dat je geen goodwill betaalt of kom

een navenante geringe vergoeding voor overname van de beperkte klantengroep overeen. Op die manier

breng je jezelf en je werkgever later niet in de problemen.

 

Succes.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.