• 0

Importeren vanuit china.

hallo

 

Ik zit al een heel tijdje met een aantal vragen.

 

Ik zat namelijk al een tijd te denken om spullen vanuit china te importeren over de zee of lucht en die spullen hier te verkopen aan o.a bedrijven.

Nu heb ik al een aantal chinese fabrieken gesproken voor zowel de producten als de prijzen dus alles is al geregeld zo kun je het zien.

 

MAAR omdat ik alles op een legale ( en de beste ) manier wil doen zijn dit me vragen :

 

- Ik wil me eigen inschrijven bij KVK dat ik het gewoon vanuit huis kan regelen dus geen appart vestiging ( winkel ) Wat zijn de kosten + voorwaarden hiervan ?

 

- Wat voor andere dingen heb ik nog meer nodig om spullen te importeren op een legale manier dat het de douane dus voorbij komt eventueel.

Duidelijke uitleg + Kosten eventueel.

 

- En Hoe werkt dat btw nou precies eigenlijk Dus laten we zeggen dat ik 1.000x een product koop van 3€ hoe werkt het dan precies.

 

Kan iemand me met deze vragen helpen dat zou ik heel fijn vinden.

Heb al op google.nl en andere sites gezocht maar een echte duidelijke info vond ik niet en omdat ik alles op een normale legale en de beste manier wil doen wil ik graag GOEDE Info.

 

Alvast hartstikke bedankt jongens EN dames ;)

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo

 

Ik heb de meeste topics al gelezen maar ik kan niet echt de goede antwoorden vinden op mijn vraag.

Wel ben ik erachter gekomen over het invoerrechten en BTW maar wat voor extra kosten komen er nog meer bijspelen ?

Ik laat de paketten trouwens via de lucht sturen en kost me 30Dollar per KG

Komen er nog meer kosten bij kijken dan die 3 ?

 

We hebben het hier trouwens over OEM sd memory cards

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de links

 

Dus voor het invoeren van de producten die bedoeld zijn om het hier in nederland te verkopen kom ik in aanmerking met :

 

Invoerrechten

BTW

 

De btw die ik betaal over de bedrag die krijg ik aan het einde van het jaar terug ?

 

Wat voor extra dingen komen er nog meer bijkijken ?

Kan iemand hierop antwoorden a.u.b eventueel een duidelijk uitleg.

 

En bij de gebruikerstarief op de website van de douane kan ik niet vinden onder welke naam/hoofdstuk mijn product valt.

het gaat om Geheugenkaarten en/of Usb sticks met geheugen capaciteit.

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

Als je even wat topics leest vind je meteen al antwoord zonder te moeten wachten. ;) Begrijp me niet verkeerd, ik wil best helpen, maar als je zelf even de moeite neemt om te zoeken kom je er ook wel uit.

Even paar antwoorden dan:

- btw kan je terugvragen, je kan ook verlegging regelen, dan hoef je dus geen btw te betalen. Je moet daarvoor een brief sturen naar de belastingdienst, als je even zoekfunctie gebruikt kan je lezen wat je precie smoet vermelden.

 

Even een tip, heb je al bij www.kvk.nl gekeken of ze cursussen over import geven? Toen ikzelf net begon had ik een dagcursus over import gevolgd, was best handig.

Link naar reactie
  • 0

De zoekfunctie heb ik geprobeerd maar die gaan allemaal per container ik wil voornamelijk eerst via de lucht het zijn hele kleine artikelen.

Wil hier eerst ervaring/vertrouwen mee opbouwen en daarna pas aan het echte werk beginnen.

 

Moet ik alleen aan :

- Invoerrechten ( dit is met dat HS CODE toch ? )

- BTW denken ?

 

Verder komt er ook niks bijkijken ?

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
  • 0

hallo,

onlangs heb ik eens een lezing gehad van KVK. die gaven aan dat men voor 30 euro een expert kan spreken waar je al deze vragen aan kan stellen.

misschien is dat de moeite waard?

invoerrechten worden inderdaad bepaald met HS code. categorie groep.

maar het is ook verstandig om eens in acces market database te kijken.

 

Daar staat bijv in welke productgroepen welke heffingen hebben.

wist je bijv dat men in indonesie 50% rekent voor invoeren van staal?

 

zo heeft elk land wel zijn regels in bepaalde groepen met bepaalde landen voor export ook.

Link naar reactie
  • 0

Is zo, maar lijkt mij toch dat dit draadje betrekking heeft op China.

 

Adviseuren zijn er genoeg, maar zaken als HS code zijn met een telefoontje naar de douane op te vragen in NL indien de leverancier in China dit al niet weet.

 

Hiko, ja je kunt het best via luchtvracht proberen. In China heb je te maken met agenten voor UPS, DHL en TNT tenzij je een account nr hebt...

 

Hieronder even een overzichtje van mijn laatste gegevens over de tarieven:

 

Express                  

Name    Tel    Account    Docs;0.5kg   BAF    21kg above    Delivery time (from HK)

Offical DHL   400 810 8000 800 810 8000      210    13%    146rmb/kg    2-3 working days

Offical UPS   800 820 8388 400 820 8388      165    13%    49rmb/kg    2 working days

Offical TNT   8316 2688-2693 95275    126    12.50%  36rmb/kg    2 working days

DHL agent   137 1138 4681           none    39rmb/kg    4-5working days

 

Via agent betaal ik meestal 36rmb, maar kost via ander "mannetje" 30rmb maar dan moet ik weer een dag langer wachten....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.