Jump to content

Krypto

Senior
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    ede
  1. ik sta er ook de hele tijd op met mijn rug naar jasper toe. in het zwart met logo.
  2. was voor mij een leuke eerste keer. moest alleen helaas op tijd weer weg.
  3. hallo alfred het is dus geen vliegtuig maar een grond effect vliegtuig. en daar spelen toch echt andere krachten. vleugel porfiel is bij een wig van ondergeschikt belang. meer het totale oppervlakte.
  4. Gisteren met Joop samen een vruchtbare dag gehad. We hebben lekker de tijd genomen om over de vele optie te brainstormen. Mijn uitdaging zit in het feit dat er geen natuurkundige formules bekend zijn die in deze vinding van toepassing zijn. Daar wil ik dus samen met joop nu zo snel mogelijk een rekenmodel voor gaan bedenken door eerst goed te testen in de praktijk wat nu daadwerkelijk de krachten zijn die er spelen. Ik heb zelf gelukkig de beschikking over uitgebreide data loggers. We hebben daarom ook besloten om eerst test modellen te gaan maken die we gaan slepen dus nog zonder eigen aandrijving. Hierdoor kunnen we snel en zeer goedkoop allerlei configuraties gaan testen. Mischa
  5. heel herkenbaar. het liefst zou ik geen bank willen alleen maar een betaalsysteem. maar dat is niet mogelijk. Ik vraag bij mijn bank nooit wat en doe al heeeeeel erg lang alles met eigen middelen. Nu kunnen ze niet meer aan mij verdienen maar komen altijd wel met verzoeken van: wil je een lening ofzo iets van gelijke strekking. Dan komt zo een bank pief bij mij aan de zaak op bezoek en kijkt ze ogen uit, (vaak wel aardige gasten en vaak ook auto gek) Later komen ze dan terug met de opmerking dat ze mijn zaak niet kunnen plaatsten en dat ze geen zaken willen doen met een auto bedrijf. Rare wereld !
  6. dat is al een heel stuk beter 15 tot 30%. maar reken je verkoopprijs altijd uit vanuit wat de markt kan dragen en niet vanuit je inkoop. Hoe vaak ik dit moet uitleggen aan ander ondernemers. Veel zien niet in dat als je dan meer korting krijgt bij je leverancier je dan ook zelf minder gaat verdienen. 10% opslag op 10 euro is 1.00 euro winst. krijg je nu meer korting en je inkoop prijs gaat naar 9 euro en je zal blijven rekenen met een opslag van 10% dan is je winst nog maar 0,90 euro. Voor de goedkopere producten kan je in webshop aangeven. binnen twee dagen leveren 8 euro extra anders een week levertijd. dan heeft de klant een keuze. als je dan een keer een slechte week hebt dan toch leveren ook al kost het je zelf geld. zeker in de wereld van jou doelgroep is snelheid en je naam erg belangrijk.
  7. alles nalopen is gewoon een goede zaak. en ja kost wel tijd maar geld verdienen en spullen verkopen is een volle baan. maar ga nu niet rekenen vanuit inkoop met een opslag. Als je dit blijft doen kan je beter even het telefoonnummer van je onderdelen leverancier geven. Kan ik hun opbellen dat ze je korting +20% maken verdien je meer. ;) ;D Ga ervoor zorgen dat je een goede marge gaat maken. Normaal is voor dit soort onderdelen een 25 tot 35%.. Beter minder verkopen met een gezonde marge dan veel en niks verdienen en zelfs in jou geval geld er bij moeten stoppen.
  8. Dit bedrijf van jou product verkoopt ook direct via ebay. Dus geheel de Nederlandse markt afschermen gaat niet. Je kan bij de fabrikant afspreken dat jij het product in de Nederlandse markt gaat zetten en dat zij jou daarvoor een alleenrecht geven als Nederlands bedrijf voor een jaar. Dit kan je zo afspreken maar dit is niet een recht meer een gentleman agreement. Jij hebt dan een jaar de tijd om er zo veel mogelijk te verkopen. Daarna is het nieuwe er wel van af en zullen andere dierenwinkels het ook willen gaan inkopen. Dit kan je met de fabrikant afspreken dat als jij na een jaar een x aantal hebt verkocht dat de andere dan via jou moeten gaan inkopen.
  9. Vandaag met Joop samen naar het octrooibureau geweest in Den Haag. Er is ons nu een heleboel meer duidelijk geworden over wat we met het octrooi kunnen en hoe we nu verder moeten. We gaan nu eerst een aantal werkende prototype bouwen in het klein om het gevoel te krijgen bij de werking van de hoogte regeling. Mijn planning is als mijn werk het toelaat om van de zomer een 1 op1 model te kunnen gaan testen. mischa
  10. Slechte keuze om zo je marge te berekenen. Als jij nu meer korting gaat bedingen bij je leverancier ga je op deze manier zelf minder verdienen. Je kan beter per product kijken wat de rest in de markt doet. En je hoeft absoluut niet de goedkoopste te zijn. Wat is je toegevoegde waarde? Daarmee kan je een verschil maken. Bijvoorbeeld weet zelf heel erg goed wat er onder je klanten speelt. En ga bijvoorbeeld eens met een kraampje naar een scooter race evenement. Ook al verkoop je daar niet kosten dekkend voor die dag de mensen leren je dan kennen en zullen je dan ook eerder handel gunnen ook al ben je dan niet de goedkoopste. Ga daarom alsjeblieft een ander verdien model bedenken en ga voor de langere tijd. Ga er ook vanuit dat het geen hobby is maar dat je er van moet kunnen eten zo kom je beter tot goed inzichten. succes. Mischa
  11. duidelijk herkenbaar. Beroepsdeformatie. Ik heb daar altijd last van. Als ik eens op een circuitdag rond loop kan ik niet anders er naar kijken dan vanuit het werk. Racen en auto's waren een hobby (nog steeds trouwens) Nu is het al weer 15 jaar werk en is het ondernemen de hobby geworden en het racen en de auto's het product.
  12. Ik doe af en toe ook het zelfde werk. Maar dan met de ECU's van een auto. Koop met regelmaat motoren uit Japan in. Daar hebben ze geen startblokkering in de ecu zitten. Maar heel af en toe zit er wel een tussen. Dan wordt het dus de hacken vaak een Honda ecu. altijd wel een kick als de motor combinatie dan weer loopt in een andere auto. Want dat is mijn werk alles soorten motoren inbouwen in andere auto's.
  13. Heb ik ook wel eens mee te maken gehad. Wij kopen altijd erg aparte auto's in. Het viel ons op dat een andere verkoper de zelfde zeldzame auto's ging inkopen en ook verkopen. Aangezien wij een lange adem kunnen hebben. Zijn we echt de meest onwaarschijnlijke modellen gaan inkopen. De andere verkoper ging hier een tijd in mee tot dat hij doorkreeg dat hij geen geld er meer mee kon verdienen. Hij heeft toen ons benaderd om zijn voorraad over te nemen. Wat we uiteindelijk ook hebben gedaan voor de helft van de prijs. Wij hebben uiteindelijk de auto 's toch met winst verkocht. wees creatief en kijk hoe je de concurrent voor kan zijn
  14. ik kom uit ede en rij over de a12. Kunnen bij mij 6 mensen mee. grote chevy van Drink zelf dan niet maar ben vaak ook wel een van de latere gasten. dus utrecht is geen probleem. mischa
  15. prive kopen en dan 19cent per kilometer declareren. kom je het goedkoopste mee uit.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept