Ik zit bij een bank. In het eerste jaar van mijn onderneming mocht ik 1000 in credit staan nadat ik mijn bedrijfsrekening opende. In een kort gesprek met de bank nu bijna 3 jaar geleden was dit zo geregeld. Na een jaar was mijn omzet groter en mocht ik het dubbele bedrag in credit staan. De voorwaarde is wel dat de rekening elke 3 maanden een debet saldo moet hebben.
Dit ging altijd goed tot enkele weken geleden. Na 3 maanden van investeren in voorraad wat een creditsaldo veroorzaakte verkeek ik mij op de kortere maand februari en stond ik 1 dag te lang in het credit saldo. Na een kort telefoontje bij desbetreffende bank kon de medewerker mij verzekeren dat dit zeer waarschijnlijk wel goed zou gaan,het rolde wel door het systeem. En mocht het fout gaan (verlies van credit vermogen als gevolg) dan was dit zo weer geregeld.
Nu ging het niet goed, en stond ik enkele dagen terug opeens met een 0,00 credit saldo. Opnieuw bellen met de bank dan maar, aangezien dit zo weer geregeld was maakte ik mij geen zorgen.
Maar opeens krijg ik een andere medewerker aan de lijn. De situatie is lastig meneer, ik zoek het na en ik bel u terug. Na het terugbellen kreeg ik het advies om bij credits.nl een lening te nemen in plaats van het rood staan bij de rabobank. Nu zijn de totale kosten van 2000 euro lenen ongeveer 450 euro bij credits (startbedrag + rente) . Absoluut niet rendabel en ook een belachelijk advies van betreffende bankmedewerker aldus credits.nl. Ik gaf daarom ook aan gewoon weer terug naar af te willen. In mijn achterhoofd denk ik nog, wat maakt in vredesnaam toch die ene dag te laat uit.
Maar dit was lastig, opnieuw moest ik teruggebeld worden. De volgende dag bleek dat ze me niet meer konden helpen.
Zo, wat? Hoe bedoeld u?
Nee meneer, wij hebben besloten u geen credit meer te geven en kunnen u verder niet helpen. Sorry,tot ziens en succes ermee.
Ik wil nog steeds graag terug naar mijn vorige situatie. Heb ik nog bepaalde rechten hierin of kan de bank zich hier inderdaad zo makkelijk mee afdoen? 'we willen je niet meer, de groeten meneer' :'(
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Teun4
Teun4
Hoi,
Ik zit bij een bank. In het eerste jaar van mijn onderneming mocht ik 1000 in credit staan nadat ik mijn bedrijfsrekening opende. In een kort gesprek met de bank nu bijna 3 jaar geleden was dit zo geregeld. Na een jaar was mijn omzet groter en mocht ik het dubbele bedrag in credit staan. De voorwaarde is wel dat de rekening elke 3 maanden een debet saldo moet hebben.
Dit ging altijd goed tot enkele weken geleden. Na 3 maanden van investeren in voorraad wat een creditsaldo veroorzaakte verkeek ik mij op de kortere maand februari en stond ik 1 dag te lang in het credit saldo. Na een kort telefoontje bij desbetreffende bank kon de medewerker mij verzekeren dat dit zeer waarschijnlijk wel goed zou gaan,het rolde wel door het systeem. En mocht het fout gaan (verlies van credit vermogen als gevolg) dan was dit zo weer geregeld.
Nu ging het niet goed, en stond ik enkele dagen terug opeens met een 0,00 credit saldo. Opnieuw bellen met de bank dan maar, aangezien dit zo weer geregeld was maakte ik mij geen zorgen.
Maar opeens krijg ik een andere medewerker aan de lijn. De situatie is lastig meneer, ik zoek het na en ik bel u terug. Na het terugbellen kreeg ik het advies om bij credits.nl een lening te nemen in plaats van het rood staan bij de rabobank. Nu zijn de totale kosten van 2000 euro lenen ongeveer 450 euro bij credits (startbedrag + rente) . Absoluut niet rendabel en ook een belachelijk advies van betreffende bankmedewerker aldus credits.nl. Ik gaf daarom ook aan gewoon weer terug naar af te willen. In mijn achterhoofd denk ik nog, wat maakt in vredesnaam toch die ene dag te laat uit.
Maar dit was lastig, opnieuw moest ik teruggebeld worden. De volgende dag bleek dat ze me niet meer konden helpen.
Zo, wat? Hoe bedoeld u?
Nee meneer, wij hebben besloten u geen credit meer te geven en kunnen u verder niet helpen. Sorry,tot ziens en succes ermee.
Ik wil nog steeds graag terug naar mijn vorige situatie. Heb ik nog bepaalde rechten hierin of kan de bank zich hier inderdaad zo makkelijk mee afdoen? 'we willen je niet meer, de groeten meneer' :'(
Bedankt voor de moeite,
Teun
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31222-bankprobleem-credit-saldo/Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag