nbrabant Geplaatst: 19 september 2009 nbrabant 115 13 Geplaatst: 19 september 2009 Hallo, Ik leg even mijn situatie uit. Ik ben voor 1/3 aandeelhouder van een BV met 2 andere personen die iederen ook 1/3 van de aandelen bezitten. ik ben DGA in de BV en heb een arbeidsovereenkomst tussen de BV en mezelf. Ik heb belosten om ermee te stoppen. Welke stappen moeten ik ondernemen om uit de BV te stappen. Daarnaast wil ik per direct met iemand anders een BV beginnen waarvan ik 1/3 van de aandelen heb en de ander 2/3. Ook in deze BV zal ik in loondienst treden. Kunnen jullie mij hier meer over vertellen, wat kan ik verwachten, wat moet ik regelen met bijvoorbeeld de KvK en Belastingdienst, etc, etc. Alvast bedankt Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 19 september 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2274 Geplaatst: 19 september 2009 ik blijf me verbazen over jouw vragen ::) Het uittreden zul je eerst met de andere aandeelhouders moeten bespreken. Hoe dat verder werkt, staat gewoon in de statuten van de BV. En ik begrijp echt niet waarom je jouw 2e vraag stelt. Je bent al aandeelhouder in een BV nu. Dan heb je alle zaken mbt fiscus en KvK in het verleden toch ook al een keer geregeld ??? Dat is niet ineens veranderd. DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 19 september 2009 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 19 september 2009 Bedankt voor het antwoorden. Klopt inderdaad, heb het eerder al moeten regelen maar ik vraag me af of het geen gevolgen heeft als ik direct actief ben in een andere BV terwijl ik bezig met het verkopen van aandelen in de bestaande BV. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 19 september 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2274 Geplaatst: 19 september 2009 daar kunnen we kort over zijn. Dat kan gewoon. groeten DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 23 september 2009 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 23 september 2009 Een BV met een verlies van ongeveer € 120.000. Verder geen schulden/leningen/etc. 1 aandeelhouder wilt stoppen, de andere 2 niet. Hoe verder? Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 23 september 2009 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 23 september 2009 Hoi nbrabant Ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je vorige topic. Het is wellicht handig je manier van schrijven iets vriendelijker te maken, zodat andere leden ook daadwerkelijk uitgenodigd worden te reageren Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 23 september 2009 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 23 september 2009 Vriendelijk hoeft voor mij niet, duidelijk wel. In dit geval: welke mogelijkheden heb je zelf al overwogen, en welke daarvan vallen af? Met zo'n vage vraag kan ik niks en doe ik dus ook niks. r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie
0 Johan Mulder Geplaatst: 23 september 2009 Johan Mulder 1k 105 Geplaatst: 23 september 2009 Een BV met een verlies van ongeveer € 120.000. Verder geen schulden/leningen/etc. 1 aandeelhouder wilt stoppen, de andere 2 niet. Hoe verder? Naar de notaris, aandelen overdragen van de stopper aan de 2 doorzetters. Als de B.V. alleen maar verliezen heeft en feitelijk niets waard is: overdracht tegen betaling van 1,-. AVA beleggen, de stopper ontslaan als directielid, formulieren naar de KVk, klaar. Gr. Johan JM juristen & adviseurs ondernemingsrecht: samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten. Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 23 september 2009 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 23 september 2009 Duidelijk maar wat als de overige 2 aandeelhouders dit niet willen omdat er een stukje is geinvesteerd en klanten zijn opgebouwd. Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 23 september 2009 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 23 september 2009 Duidelijk maar wat als de overige 2 aandeelhouders dit niet willen omdat er een stukje is geinvesteerd en klanten zijn opgebouwd. Hoi nbrabant. Fred heeft gelijk met zijn opmerking over duidelijkheid: Post aub in één keer het hele verhaal ipv stukjes bij beetjes. Halve verhalen geven halve adviezen. Het is geen detective waarbij ieder hoofdstuk weer een nieuwe wending heeft. Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
nbrabant
nbrabant
Hallo,
Ik leg even mijn situatie uit.
Ik ben voor 1/3 aandeelhouder van een BV met 2 andere personen die iederen ook 1/3 van de aandelen bezitten.
ik ben DGA in de BV en heb een arbeidsovereenkomst tussen de BV en mezelf.
Ik heb belosten om ermee te stoppen.
Welke stappen moeten ik ondernemen om uit de BV te stappen.
Daarnaast wil ik per direct met iemand anders een BV beginnen waarvan ik 1/3 van de aandelen heb en de ander 2/3.
Ook in deze BV zal ik in loondienst treden.
Kunnen jullie mij hier meer over vertellen, wat kan ik verwachten, wat moet ik regelen met bijvoorbeeld de KvK en Belastingdienst, etc, etc.
Alvast bedankt
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag