Ga naar inhoud

wel aanmaningen, geen contact mogelijk

Geplaatst:

headquarters

Beste HL-ers,

 

Een ex-zakenrelatie van mij heeft van de zomer 2 facturen gestuurd, waarvan 1 in mijn ogen niet helemaal klopt en de ander niet voor mij is bestemd.

 

Destijds heb ik dit direct telefonisch even besproken. Het zou worden nagekeken.

 

Nu een half jaar verder krijg ik diverse aanmaningen over die 2 facturen. Met mijn opmerkingen destijds is niks gedaan.

Ik heb al weer een paar keer gemaild en tig voicemails ingesproken, maar mijn mails worden niet beantwoordt en de telefoon wordt niet opgenomen.

 

Nu wordt er inmiddels al schriftelijk gedreigd met een incassobureau etc.

Maar tot op heden is er 0,0 contact mogelijk.

 

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat te doen en óf ik überhaupt iets moet doen.

Als ik niks doe staat er straks misschien wel een deurwaarder voor de deur en dat allemaal omdat dit "bedrijf" niet bereikbaar is. Moet ik misschien zelf een aangetekende brief sturen naar hun?

 

Adviseer me eens :)

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Stuur ze idd een aangetekende brief, en zet daar ook in dat ze niet bereikbaar zijn en ook niet reageren op voicemails. Plus uiteraard jouw motivatie mbt die facturen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Amice

De factuur die niet voor jou is bestemd kun je negeren. Daar heb jij immers niets mee te maken. Wat betreft de factuur die in jouw ogen niet klopt: als ik jou was zou ik daarover schriftelijk contact opnemen met de ex-zakenpartner. Zet hierin uiteen waarom jij het niet eens bent met de factuur en geef de wederpartij de gelegenheid dit te corrigeren. Stel hierbij een (redelijke) termijn. Stuur een kopie van deze brief per e-mail of verzend de brief aangetekend, zodat het eventuele excuus van jouw leverancier dat hij nooit brieven van jou heeft ontvangen niet zal opgaan in een evt. rechtszaak. Mocht het tot een gerechtelijke procedure komen, dan is het belangrijk dat jij aan dossiervorming hebt gedaan en zaken op papier kunt bewijzen. Bewaar je reeds verstuurde e-mails goed, ook die vormen een belangrijk deel van jouw bewijslast. Een andere tip die ik je nog kan meegeven is om het deel van de factuur dat jij niet betwist gewoon te betalen. Hiermee toon je zelf je "goede wil" en maak je de zaak voor jouw leverancier en het incassobureau een stuk gecomliceerder. Zij zullen waarschijnlijk minder snel naar de deurwaarder/rechter stappen, omdat het geen uitgemaakte zaak is dat zij gaan winnen en zullen eerder geneigd zijn om de zaak met jou op te lossen (jij hebt immers een deel betaald en betwist het overige). Niemand zit te wachten om op te draaien voor hoge gerechtelijke kosten.

 

Oh ja, bel niet meer, dat is verspilling van kostbare tijd, geld en energie.

Geplaatst:

headquarters

  • Auteur

Alva, wat bedoel je precies met stellen van een termijn. Een termijn voor wat?

En wat als de termijn is verstreken?

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Je zegt dat de factuur volgens jou X moet zijn ipv Y en dat hij Z dagen / weken de tijd heeft om onderbouwd aan te geven waarom het Y moet zijn. Zo niet, dan blijft het X.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

headquarters

  • Auteur

Ja precies.

 

Thanx people! Ik ga er mee aan de slag :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.