• 0

Hoe vind je distributeurs en leveranciers op het gebied van games?

Beste Allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een leverancier of distributeur van games. Hebben jullie een idee of kunnen jullie aangeven waar dit informatie te vinden is. Ik heb bij de kvk gekeken,maar daar zijn we niet verder gekomen dan een lijst van 3 leverancier.

 

Als je zelf een groothandel zou willen worden. Wat voor startkapitaal heb je ongeveer nodig?

 

Met vriendelijke groet,

JK.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Startkapitaal is moeilijk in te schatten met de informatie die je geeft.

 

Wat voor spellen ga je verkopen (platforms)?

Ga je een winkel of webwinkel of beide beginnen?

Hoeveel denk je in te gaan kopen (voorraad)

Heb je een bedrijfsauto nodig?

Heb je kantoorruimte nodig?

Neem je mensen in dienst?

 

etc etc etc.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mikewise,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Hieronder probeer ik antwoord te geven op je vragen.

 

De platforms waar we ons zullen manifestereb zal PS3, PS2, XOBX360, PC, WII, Nintendo DS, Gameboy Advanced

 

Het gaat in de eerste instantie om een webshop. In een latere stadium wordt er eventueel gedacht om een winkel te openen. Maar dat zal de eerste vijf jaar zeker niet het gevalzijn.

 

We willen een voorraad hanteren van de meest courant games. Voorraad dat we willen hanteren is vijf games. Dit voor aantal van ongeveer 100 meest courante games.

 

We hebben geen kantoorruimte nodig.

 

We zijn met z´n tweeen en zullen in het begin geen personeel aannemen.

 

Ik hoop zo een betere beeld te hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groet,

JK.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mikewise,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Hieronder probeer ik antwoord te geven op je vragen.

 

De platforms waar we ons zullen manifestereb zal PS3, PS2, XOBX360, PC, WII, Nintendo DS, Gameboy Advanced

 

Het gaat in de eerste instantie om een webshop. In een latere stadium wordt er eventueel gedacht om een winkel te openen. Maar dat zal de eerste vijf jaar zeker niet het gevalzijn.

 

We willen een voorraad hanteren van de meest courant games. Voorraad dat we willen hanteren is vijf games. Dit voor aantal van ongeveer 100 meest courante games.

 

We hebben geen kantoorruimte nodig.

 

We zijn met z´n tweeen en zullen in het begin geen personeel aannemen.

 

Ik hoop zo een betere beeld te hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groet,

JK.

 

En waar denken jullie van te gaan leven? Of wonen jullie nog bij jullie ouders?

De marges zijn hier erg laag.

 

Gameworld is overigens een leverancier waar goed mee te werken is. (De eigenaar daarvan heeft ook andere bonnen van inkomsten omdat het geen vetpot is en dat terwijl hij ook dropshipper is voor o.a. BOL)

 

Je kan natuurlijk ook Sony, Microsoft en Nintendo benaderen. Wel zo handig als je ook accessoires wil verkopen. Nedis verkoopt overigens ook diverse accessoires.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roy,

 

Er is hier een hypotheek die maandelijks afgelost moet worden en dit dient gewoon door mijn persoon gedaan te worden. M.a.w. nee ik woon niet bij mijn ouders.

 

Omdat we weten dat de marges zo laag zijn proberen we te zoeken naar alternatieven. Vandaar ook de vraag hier op higherlevel. We willen zeker 1,50 euro vijftig goedkoper zijn dan onze concurrenten. Het klinkt in eerste opzicht niet veel, maar dit is zeker het geval.

 

Dus higherlevelers met goed alternatieven en suggesties zijn van harte welkom.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mikewise,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Hieronder probeer ik antwoord te geven op je vragen.

 

De platforms waar we ons zullen manifestereb zal PS3, PS2, XOBX360, PC, WII, Nintendo DS, Gameboy Advanced

 

Het gaat in de eerste instantie om een webshop. In een latere stadium wordt er eventueel gedacht om een winkel te openen. Maar dat zal de eerste vijf jaar zeker niet het gevalzijn.

 

We willen een voorraad hanteren van de meest courant games. Voorraad dat we willen hanteren is vijf games. Dit voor aantal van ongeveer 100 meest courante games.

 

We hebben geen kantoorruimte nodig.

 

We zijn met z´n tweeen en zullen in het begin geen personeel aannemen.

 

Ik hoop zo een betere beeld te hebben gegeven.

 

Met vriendelijke groet,

JK.

 

Ok nu heb je al een beetje een rekensommetje 500 (courant games) x 7 (platforms) x gem. inkoop prijs games + kosten webshop realisatie + eventueel kantoorbenodigheden als je nog wat aan moet schaffen (van pen tot bureau) = je startkapitaal dat je minimaal nodig hebt

 

Dan krijg je nog je onkosten zoals hosting, bezorgkosten, telefoonkosten en andere terugkerende kosten. Misschien ook levensonderhoud zoals Astron suggereerde.

 

Als ik jou was zou ik samen met je partner even flink gaan brainstormen over wat je nog aan moet schaffen en welke kosten daaraan verbonden zijn.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.