• 0

norm bedragen onkosten vergoedingen

Wie kan me verder helpen

 

De vertegenwoordigers in mijn bedrijf krijgen een maandelijkse onkosten vergoeding voor lunch onder weg etc

 

zijn er norm bedragen bekend over de maximale vrijgestelde hoogte ervan

is het mogelijk vergoeding toe te kenning zonder het overleggen van bonnetjes

 

en wat is de hoogte van vrijgestelde ( overleg van bonnetjes) bedragen

 

Of waar kan ik het vinde site of ietsdergelijks

 

groet

 

Rien

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin dit jaar hebben wij een controle van de belastingdienst gehad m.b.t. de loonheffingen.

 

Medewerkers van ons zijn vaak in de kost. Wij betalen dan een vaste netto onkostenvergoeding per overnachting.

Hiervan moeten de medewerkers zelf diverse onkosten betalen waaronder bijvoorbeeld bijvoorbeeld een lunch.

 

Wij hadden geen onderbouwing in de vorm van bonnetjes over een bepaalde periode. De inspecteur van de belasting heeft toen als uitgangspunt genomen hetgeen gebruikelijk is als netto onbelaste vergoeding in vergelijkbare situaties voor ambtenaren.

 

Het bleek dat onze vast vergoeding iets hoger was. Voor het deel dat hoger is wordt nu in de loonheffing betrokken.

 

Voor de afgelopen jaren werd een naheffing opgelegd die overigens meeviel omdat het om een kleine bovenmatigheid ging.

 

Mocht je e.e.a. niet kunnen onderbouwen op basis van bonnen dan wordt blijkbaar het reglement voor ambtenaren als uitgangspunt gebruikt.

 

Groet.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.