• 0

Participeren in BV

Beste Forum,

 

Ik ben vrij nieuw in ondernemersland en wil graag verder geholpen worden met een idee wat er op dit moment speelt, waarvan ik niet echt weet hoe ik het moet aan pakken. Graag jullie advies.

 

Ik werk nu gedurende 4 jaar in loondienst bij huidige werkgever. Voorheen bestond het bedrijf uit 1 persoon als diricteur/eigenaar van een BV en Beheer BV of Holding. Ik ben 4 jaar geleden in loonsdienst gekomen. Nu zijn wij gezamelijk bezig iets op te zetten waarvan ik het gevoel heb dat ik daar ook de vruchten van wil plukken op het moment dat dit echt gaat lopen. In het begin zal het dus het eea aan uren kosten maar dat is niet zo erg.

 

Ik heb het zeer naar mijn zin op dit moment in mijn werk, wil dit ook niet kwijt, én toch heb ik dit aangekaart. Reactie was positief en eea wordt nu onderzocht. Tussen neus en lippen werd al het idee gelanceerd om dan een nieuwe BV op te richten onder de holding waarvan ik dan mede eigenaar zal worden. Onder deze BV zullen dan de werkzaamheden gaan plaatsvinden die we hebben bedacht. Mijn kennis van organisatiestructuren is niet zo groot dus ik ben bang hier aan het kortste eind te trekken zonder het door te hebben. Dus wat is wijsheid? Kan ik dan gewoon in loondienst blijven of geeft dat juist problemen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Werknemerschap en aandeelhouderschap bijten elkaar niet. De constructie die je schetst is heel gebruikelijk. De nieuwe activiteit wordt in de nieuwe BV ondergebracht en jij gaat die kar waarschijnlijk trekken. Het komt vaak voor dat je dan bij de nieuwe vennootschap op de loonlijst komt, maar dat hoeft niet. Je kunt ook gewoon je huidige dienstbetrekking handhaven. Maakt niets uit.