• 0

shop to shop kortingsbonnen

Omschrijving van je concept:

Mijn concept cornerdiscounts is zeker niet nieuw maar zie ik wel als een grote oppor in Nederland. Cornerdiscounts zijn kortingsbonnen die verkrijgbaar zijn aan de verkoopbalie na aankoop van een bepaald artikel. Vaak krijg je in Nederland een kortingsbon voor aankomende kortingsdagen of kortingen op andere producten van een-endezelfde winkel.

 

In Chicago kreeg ik regelmatig na aankoop van artikelen cornerdiscounts mee. Met deze cornerdiscounts kon ik in dezelfde straat of soms zelfs een naastgelegen shop korting krijgen op een bijpassend artikel/product of dienst. Bij navraag bleek dat dat veel winkels in twee samenwerkten en elkaar de discounts gaven en daarmee een weg opende naar impulsaankopen.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Met dit concept ben ik afgelopen maand langs diverse winkels in Eindhoven geweest en heb zo 80 winkels weten te benaderen waarbij 40 winkels besloten met elkaar in zee te gaan. 40 x 2 shops dus voor alle duidelijkheid.

 

De kortingsbonnen zijn inmiddels ontwikkeld en afgeleverd en gaan volgend weekend naar wij hopen een succes voor de shops opleveren. De shops hebben een bedrag betaald voor het ontwikkelen van deze kortingsbonnen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is dat ik voor shops hogere omzet wil halen door middel van impulsaankopen dit tot stand komen door cornerdiscounts.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is dus een bestaand concept maar tamelijk uniek in ons Nederland.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

In Eindhoven ga ik een pilot draaien en zal ik 0,0 euro verdienen. Wel hoop ik op een succesformule zodat ik deze winkels straks vast kan benaderen voor dergelijke cornerdiscounts. niet geschoten is altijd mis!

 

Wat mij echter nogal stoort aan mijn concept is dat ik moeite heb met het maken van een verdienmodel. Shops zullen zolang het gratis is mij eerlijk vertellen wat de cornerdiscounts hen heeft opgeleverd. Maar zijn ze straks bereid om een X percentage af te geven als blijkt dat hun omzet stijgt door cornerdiscounts.

 

Belangrijk hierbij; hoe hou ik hier de controle op?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het idee is goed maar meer iets voor de plaatstelijke winkeliersvereniging om te organiseren want zoals je zelf al zegt hoe moet je hieraan geld verdienen.

Op zich een mooi vraagstuk om daar het weekend eens over na te denken.

 

Heb je al contact gezocht met het bedrijf in Amerika hoe zij dit doen?

Link naar reactie
  • 0

Nou ik ken niet het bedrijf of instantie die achter dit concept in Amerika zit. Nou ja ik heb me ook al suf gepiekerd naar een verdienmodel dus je bent niet de enige ;)

 

Er moet vast een manier zijn om inzicht te krijgen hoeveel klanten uiteindelijk deze bon gebruiken. Amerika is niet om de hoek om dit even aldaar te gaan vragen en op het Internet ook weinig over te vinden.

 

Als ik dit forum nalees moet er vast iemand bij zitten die weet hoe ik inzicht krijg op deze verkopen. ;D

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je op de kortingsbonnen een code zetten. Als de klant die code op een website invult (nog te maken) krijgt hij een extra geschenkje toegestuurd. Natuurlijk moet je er op letten dat de klanten deze code pas ontvangt als hij de kortingsbon gebruikt. En dat zal nog wat lastiger zijn, denk ik.

 

 

www.cheaplenses.eu

Online shop met contactlenzen aan de scherpste prijzen!!

Link naar reactie
  • 0

Kort en bondig gezegd: je idee is dus wel van waarde, maar jíj levert geen toegevoegde waarde.

 

Dan kan je twee dingen doen: het idee laten varen, of gaan bedenken hoe je wél jouw positie van waarde kunt laten zijn. Zonder trucs uit te halen als verborgen codes of andere manieren om je klanten in de gaten te houden, maar puur denkend vanuit welke waarde je toe kunt voegen om dit succesvol te maken. Als je daar goed over na gaat denken, dan zul je vast terreinen vinden waar je toegevoegde waarde hebt en dat kunt monetiseren. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Wat je kan overwegen, is om een overkoepelende website op te zetten, waarna je winkels gaat benaderen om lid bij jou te worden. Wanneer iemand dan bij een aangesloten winkel iets koopt, krijgen ze een voucher mee die op jouw site verzilverd kan worden. Wanneer de actiecode op jouw site ingevoerd wordt, wordt automatisch een nabije winkel met een complementerend assortiment gezocht, waarvoor dan een kortingsbon uitgeprint kan worden.

 

Het is niet geheel zoals in Amerika, en het impuls-aspect wordt hiermee sterk afgezwakt, maar hierdoor kan jij wel waarde toevoegen voor de winkeliers. Bovendien kan je het nog eerlijker maken door extra mensen te verwijzen naar winkels waarvan veel actiecodes verzilverd worden.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Bas komt met een erg goed alternatief; ik denk een alternatief dat sterker is dan je huidige concept als het gaat om inzage in het aantal uiteindelijke verkopen.

Interessant dat je andere bedrijven elkaar laat steunen in plaats van keiharde concurrentie! Ik denk dat help jij mij dan help ik jou-goed werkt! Ik neem aan dat de producten niet bij de winkel te koop is die door verwijst naar een andere winkel ;)

 

Toch denk ik dat er ook een manier is om inzage te krijgen in jouw huidige concept; (de impulsaankopen/kortingsbonnen rechtstreeks). Ik heb net goed zitten nadenken maar mijn brains kwamen niet tot een oplossing. echt lastig!

 

Toch denk ik dat er hier genoeg mensen zijn die een idee hebben hoe jij inzage krijgt hoeveel bonnen er worden benut. Misschien is het een kwestie van vertrouwen bij de aangesloten bedrijven.

 

Ik hoop dat je hier of elders de oplossing vindt; ik vind het idee geweldig!!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het enigste wat ik kan bedenken is de naam vast te leggen en het product goed op de markt te zetten en dan het concept, incl. het drukwerk, aanbieden aan winkeliersverenigingen, branche verenigingen etc. tegen betaling.

 

Om de betaling van een x bedrag te kunnen rechtvaardigen en om tegen te gaan dat men zelf hun eigen bonnen gaan uitbrengen kan je van het bedrag een grote marketingscampagne opzetten.

 

Dus de prijs van jouw concept zal bestaan uit b.v: 10% kosten drukwerk, 40% kosten marketing en 50% winst.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.