• 0

Algemene domeinnaam gekocht: nu twijfel over of het niet tè algemeen is

Goedemorgen,

 

In mei 2010 zou ik normaal mijn webshop voor informatica & multimedia opstarten. Op dit moment volg ik een cursus ‘Bedrijfsbeheer’, aangezien ik dat diploma nodig heb om een zaak op te starten hier in België.

 

Eén van de belangrijke aspecten voor een webshop is natuurlijk de domeinnaam.

Ik heb echter gisteren, een tamelijke impulsieve aankoop gedaan. Op een veilingsite voor domeinnamen begon ik gisterenavond mee te bieden op een domeinnaam en ik heb deze dan ook kunnen kopen.

 

Maar nu, een dag later, vraag ik me af of dit wel een geschikte domeinnaam zou zijn voor mijn webwinkel van informatica & multimedia.

 

Het gaat over het domein www[dot]winkel[dot]nu . Op zich is dit wel een sterke domeinnaam, maar past dit wel voor de soort webshop dat ik wil opstarten?

 

Graag had ik wat feedback gekregen hieromtrent..

 

Alvast bedankt,

 

JCO

 

Winkel.Straks Bij Winkel.Nu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Mooie naam. Wikipedia over .nu domeinen

 

Ik weet niet wat Walen van .nu-extensies vinden. In Nederland staat w*nk#ln&.nl doorgeschakeld naar b*st#ln&.nl en dat is ter info een branchegenoot. Het onderscheidend vermogen is niet zo gek groot, als iedereen in Nederland of België deze grap zou gaan toepassen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Al geldt nog altijd, het is maar wat de gek ervoor geeft, ben ik wel van mening dat je hiermee een heel erg sterke en vooral waardevolle domeinnaam in handen hebt.

Ik denk inderdaad dat je naam opzich iets te algemeen is voor jouw doel, maar je zou deze altijd kunnen redirecten naar een domeinnaam die beter bij jouw business past. Persoonlijk zou ik alleen kiezen voor een iets ander doel met deze naam.

Link naar reactie
  • 0

winkel.nu lijkt op het eerste oog een leuke naam.

Maar als ik bij mezelf ga nadenken kom ik tot de conclusie dat als ik iets zoek ik nooit een .nu domeinnaam intyp.

Kans is groot dat mensen die je al egvonden hebben de volgende keer dat ze terug willen de .nl of .com versie zullen intypen omdat ze vergeten zijn dat het een .nu naam was. Oftewel: verlies van klanten naar je concurent.

 

Vergeet verder niet dat de verhuizing van een .nu naam ook nog een kostbaar geintje is (als het al mogelijk is aangezien veel providers .nu namen helemaal niet willen/kunnen verhuizen).

Link naar reactie
  • 0

Het probleem dat mensen de .nu vergeten kun je natuurlijk proberen te verhelpen met een slogan als:

 

Nu winkelen bij winkel.nu! ;D

 

Je moet dan wel een aardig stukje tijd en moeite erin investeren om die slogan 'top-of-mind' te maken natuurlijk.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Toch wordt een .nu best goed geïndexeert en kom je er via zoekmachines ook nog wel eens op. Daarnaast zegt de naam ook iets hé, winkel nu, naar mijn mening best goed bruikbaar in een marketing concept.

Bottom line, ik zie er echt wel iets in, maar met een ander doel.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie respons!

 

Ik kan natuurlijk mijn verkoopgoederen uitbreiden naar "non-food" in het algemeen. Dan moet ik natuurlijk wel

op zoek naar bijkomende leveranciers, maar voor een goed concept heb ik dit natuurlijk over.

Winkel.Straks Bij Winkel.Nu

Link naar reactie
  • 0

Erg goede domeinnaam! Het klopt wel dat je zelf niet snel geneigd bent om .nu in te tikken, dus goede SEO en marketing is van wezenlijk belang.

De domeinnaam is natuurlijk ook goed geschikt voor diverse subdomeinen, zodat je je winkel ook altijd uit kunt blijven breiden. Bijv. informatica.winkel.nu / schoenen.winkel.nu / teddyberen.winkel.nu / etc....

Online & Email marketing: www.unleaded.nl

Voordelige websites + CMS voor het MKB: www.euro95.com

Link naar reactie
  • 0

Het probleem dat mensen de .nu vergeten kun je natuurlijk proberen te verhelpen met een slogan als:

 

Nu winkelen bij winkel.nu! ;D

 

Je moet dan wel een aardig stukje tijd en moeite erin investeren om die slogan 'top-of-mind' te maken natuurlijk.

 

Inderdaad, een slogan waarbij de nadruk wordt gelegd op de wijze hoe het domein geschreven word zal al veel helpen!

Winkel.Straks Bij Winkel.Nu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.