Frank86

Super Senior
  • Aantal berichten

    127
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Frank

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emmen (Drenthe)

Frank86's trofeeën

  1. Precies dit. De fiscus kijkt met meerdere ogen naar de behaalde omzet en dat is soms iets verwarrend.. Waar het me in dit geval om ging is dat we net over de betreffende grens zouden gaan en daarom zou het aantrekkelijk zijn de KOR nog even vol te kunnen houden het volgende jaar in. Dat we daar volgend jaar overheen gaan komen is (hopelijk) duidelijk, maar daar zijn de tarieven ook al op gebaseerd (zoals Aaka ook al vermeldt). De vraag vrijgestelde omzet was echter een onduidelijkheid omdat de fiscus op de eerder aangehaalde pagina al refereert aan: btw-vrijgestelde omzet Omzet die u haalt uit leveringen en diensten die zijn vrijgesteld van btw tellen niet mee voor de berekening van de omzetgrens van de KOR. En vervolgens op een vervolgpagina: Vrijstelling voor jeugd- en jongerenwerk De diensten van organisaties voor jeugd- en jongerenwerk zijn vrijgesteld van btw. De organisatie moet erkend zijn door de overheid. De levering van goederen is niet vrij van btw. Nu is de organisatie waarvoor de diensten verricht worden welliswaar vrijgesteld van de btw en erkend door de overheid, maar omdat we hier optreden als onderaannemer en dus factureren aan de betreffende organisatie was me dit onduidelijk. Over subsidie kon ik sowieso weinig vinden, de ene website vertelde het vervolgens als omzet te zien, de ander boekt het als tegemoetkoming in de kosten en ziet het als negatieve kosten.
  2. Top Cosara, dank voor de bevestiging
  3. Goedenavond, Korte vraag. Als zzp'er zitten we op dit moment met het volgende. Mijn vrouw maakt gebruik van de Kleineondernemersregeling. De omzet (gefactureerd) komt dit jaar tegen de 20.000 euro grens aan die geldt voor de KOR. Op dit moment zou de omzet er zelfs net iets overheen gaan, wat natuurlijk enerzijds heel mooi is, maar anderzijds zonde om niet nog een periode van de KOR gebruik te kunnen maken. Nu zit er in die omzet twee dingen waar ik niet zeker ben of we ze mee moeten tellen voor de betreffende 20.000 euro omzet drempel. - Enerzijds heeft mijn vrouw een subsidie gekregen van de Provincie Drenthe voor een groeitraject / voucherregeling (ikbendrentsondernemer). Ik lees dat omzet in principe als omzet meegenomen moet worden. Moet deze subsidie ook als KOR relevante omzet meegenomen worden of moeten we deze zien als "negatieve inkoop" /tegemoetkoming in kosten? - Als tweede zijn diensten verricht (als onderaannemer) voor een onderneming die vrijgesteld is van BTW. (Diensten op het gebied van de jeugdzorg). De organisatie zelf is BTW vrijgesteld, mijn vrouw factureert aan de betreffende organisatie en deze factureert weer aan de gemeente. Mag deze omzet voor haar nu ook gezien worden als btw-vrijgestelde diensten (zodat deze ook niet meetellen voor de KOR drempel) of gaat deze vlieger hier niet op.
  4. Eens met Bob de Webbouwer. Je website komt inderdaad niet professioneel en daardoor niet betrouwbaar over. TrustPilot één review, maar je gebruikt ook een logo met één sterretje. Nu ligt dat aan het logo, maar ik zou hem zo niet toepassen Wisselend begin je de categorieën met een hoofdletter en een kleine letter Wisselend Engels en Nederlands door elkaar heen Behoorlijk typefouten. Voorbeeld: Wij rekenen geen verzendkosten bij bestellingen vanaf € 50,- geen verzendkosten. Waarom "flipperen" die submenu opties zo? De uitlijning op bijvoorbeeld de pagina: https://onsspeelgoed.online/product-categorie/feest-artikel/slingers/ klopt niet, de producten gaan trapsgewijs naar beneden. Verzending klein is in de winkelwagen 6 euro, maar volgens de Bestelling en Verzending pagina zou het 4 euro moeten zijn. Op de afreken pagina https://onsspeelgoed.online/afrekenen/ is het totaalbedrag wit, gelijk aan de achtergrondkleur en dus niet te lezen. Al met al, er schort gewoon teveel aan.
  5. Op zichzelf helemaal niet gek, je hebt je dan ook erg geconformeerd aan de al beschikbare WordPress template. Ik zou persoonlijk wel iets aan de fonts doen die je gebruikt, de regelafstand en soms zelfs de letterafstand. Ook zijn de iconen en de tekst niet altijd even netjes uitgelijnd, wat het lezen niet erg prettig maakt. Zeer netjes verder die over en veelgestelde vragen pagina. Ik vraag me nog wel af of het echt nodig is al de informatie in te vullen op de 'bekeuring insturen' pagina. De informatie moet ik invoeren op zowel het machtigingsformulier, op het formulier zelf en daarnaast staat de informatie ook al op de beschikking zelf. Wellicht een beetje overkill Even technisch, maak gebruik van permalinks. Je "?page_id=26" is niet heel erg netjes.
  6. Voor WooCommerce neem ik aan dan? Met deze plugin moet je een heel eind kunnen komen: https://nl.wordpress.org/plugins/yith-woocommerce-ajax-navigation/
  7. Ik sluit me volledig aan bij de geplaatste opmerkingen over de conversie. Deze is lang niet slecht (zeker niet via een Facebook campagne) en geef het iets langer de kans. Wat betreft de website, deze vind ik er erg netjes uit zien. Zou ik je toch een paar tips mogen geven; - Ik zou de "Laatste deals" niet in prijzen uitdrukken, maar in percentages (bijvoorbeeld -12%!) Ik val er namelijk ook over dat ik de prijzen over het algemeen goedkoper kan vinden dan de prijzen die jullie op de website hebben staan. Nu zie ik wel dat jullie er een aanbod achter hangen, maar hier kun je ongetwijfeld een mouw aan passen. - Ten tweede zou ik er zeker bij zetten dat het aanbod vrijblijvend is. Wellicht zelfs in de groene button. - Belangrijk punt; Conversie is voor jou erg belangrijk (Voor wie niet), maar ontwerp dan ook op die conversie. Er zijn legio onderzoeken gedaan naar de beleving van mensen op een website (Online gedragspsychologie) en het effect van ontwerp op de conversie. Neem hierbij bijvoorbeeld navigatie, (subtiele) beweging op je website, kleuren, maar in jouw geval ook zeker het gebruik van schaduw op bijvoorbeeld buttons, want hier heb je er nogal een paar van. Zetje in de juiste richting wat betreft schaduw; Google eens op de 'Google Material Design Guide'. - Hierop aansluitend; Je 'stuurt' je bezoeker momenteel niet echt op je website. Je biedt bezoekers bijvoorbeeld op dit moment wat weinig mogelijkheden om weer naar het formulier te gaan. Op 'Zo werkt het' moet ik bijvoorbeeld zelf weer gaan zoeken naar het formulier om een deal aan te vragen en op de andere links moet ik zelf weer naar boven scrollen. - Ook je Facebook Like button stuurt je bezoeker direct van de website af. Er zijn genoeg mogelijkheden om een like via een modal of pop-up te sturen, zonder ze weg te sturen van je pagina. - Contact pagina: Ik zou een contact formulier wel netjes vinden - Als laatste; Slordigheidje of bewust, maar ik zou de menu opdrachten in elk geval laten beginnen met een hoofdletter. Succes!
  8. Sluit ik me bij aan. Zeker op mobiele apparaten is het niet erg handig eerst een lap tekst te hebben, voor je tot de essentie van je verhaal komt. Schrijf in eerste instantie een header met daarin de kern van je verhaal 'wat kan ik hier doen' in niet meer dan één zin. Vervolgens kun je naar je productaanbod. De bruine kleur sluit mooi aan bij je product en die vind ik ook mooi, maar ik denk dat het geheel wat 'flets' en grauw wordt. Op de pagina 'http://www.brownieboodschap.nl/Webwinkel-Category-5767119/Brownies%20in%20de%20horeca.html' is het voor 95% wit en grijs wat ik zie en daar zou ik iets aan veranderen. Op de homepage denk ik dat je effectiever en mooier gebruik kunt maken van de ruimte die je hebt. Er staat op dit moment één artikel in een blok met een witruimte die niet in verhouding is met de inhoud van het blok. Ik zou dit blok sowieso verder naar boven brengen, maar hier ook 'compacter' brengen. Wanneer je meerdere producten zou leveren, zou je kunnen overwegen er een compacte 'slider' van te maken, indien je slechts één product levert heeft de additionele pagina niet echt een meerwaarde en kun je het bestellen beter ook direct naar de homepage brengen. Neem deze pagina nog even onder de loep, daar gaan meerdere dingen verkeerd en bekijk hem ook zeker even op de mobiel: http://www.brownieboodschap.nl/Webwinkel-Category-5767121/Over%20Brownieboodschap.html Al met al zou ik proberen compacter te werken en iets meer sfeer in de pagina te krijgen.
  9. Heb je hier ergens een lijst van of alvast wat tips? :) Misschien kun je er een aantal uit de AD Koffietest halen?
  10. Terwijl je het erover hebt, had ik m aangeschaft! Dank je wel ik vond hem er ook perfect uit zien! Nog ietwat vol wellicht, maar daar is wel en mouw aan te passen
  11. Allereerst bedankt voor je tips! Erg nuttig! Een bondgenoot ;) thnx! Ja, ik heb wel ervaren dat html5 in IE8 nog een uitdaging apart is, ik ben er mee bezig! Ook in Chrome en Opera gaat ie wel goed, toch nog eventjes sleutelen. Ik ben toch maar even de SQL hiervoor ingedoken! ;) Dank je wel voor de tip! Ik had al iets dergelijks op het OC forum gevonden, dus dat ga ik straks in de testomgeving eventjes proberen Ik ben erg nieuwsgierig hoe die van jullie eruit ziet! Zou je me de link eens kunnen sturen? Helemaal mee eens. Betreffende die canonical URL's, hier heb ik tot op heden al veel ruzie mee gehad, in het script lijkt het goed te staan, maar hij presenteert ze niet. Dit is de reden, waarom ik de Breadcrumb eventjes gesloopt heb, de url's verwijzen nu allemaal naar dezelfde pagina, maar helaas heb ik er dan geen categorienaam voor staan. De SEO gaat dus echt wel komen, maar wilde eerst dit euvel opgelost hebben. Welke browser is dit, IE8? Of ook andere, graag verneem ik een versie.
  12. Overweldigend! Hartelijk dank voor al jullie reacties! Je hebt helemaal gelijk, slordig van me dat ik dat niet gezien heb. Ik heb ze direct aangepast Dat had voorheen te maken met de verzendkosten, inderdaad is de vraag nu overbodig, gezien we daar een andere strategie gekozen hebben. Ik ga het veld snel verwijderen Klopt, wanneer de verzendkosten bekend zijn, plaatst hij deze bij het ordertotaal. Ga even kijken of ik hier iets aan kan doen in de programmatuur. Dat is inderdaad slordig.. Bedankt! Ik heb ze direct aangepast! Hartelijk dank! Ik heb de website zelf vorm gegeven, dus het is puur smaak van mijn kant en van diegene die ik gevraagd heb ;) Ik hou het in mijn achterhoofd! Die is helaas niet meer voorradig. Ik denk inderdaad wel dat ik dat er even bij moet zetten, hij komt binnenkort wel weer binnen. Kan ik één voor je reserveren? ;) Oei! Bedankt, erg scherp. Direct aangepast! Hartelijk dank voor de feedback. Ja dat is typisch een gevalletje er even te diep induiken en dat soort dingen over het hoofd zien denk ik. Natuurlijk geen excuus dat het niet ineens goed moet. In ieder geval bedankt voor je feedback! Wat betreft de overweging voor de productpagina's, bedoel je levertijd vermelden op de productpagina's en een button om direct af te rekenen? Hartelijk dank voor de feedback!
  13. Omschrijving van je concept: Op dit moment zijn we, na een aardige tijd ontwikkelen, live gegaan met onze nieuwe webshop. in cadeausets voor baby's. Na veel gesleuteld te hebben aan te layout, zijn we nu bezig met de pagina's te optimaliseren, maar omdat er op het gebied van usability altijd wel iets te verbeteren is, ben ik erg benieuwd naar jullie feedback. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: [*]We hebben tot nu toe, de webshop vanaf de grond af aan opgebouwd [*]Basis productbeschrijvingen gemaakt, deze worden de komende tijd verbeterd (zie ook volgende punt) [*]Begonnen met de optimalisatie voor zoekmachines, ook dit is een ongoïng process, nauw samenhangend met punt twee. We hebben specifiek gekozen eerst live te gaan en daarna (op zeer korte termijn) meer te doen aan de SEO. [*]Een Adwords campagne gestart [*]Momenteel maken we een balkje, om te voldoen aan de cookie wetgeving. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: De website, moet zich onderscheiden omdat op het gebied van kraamcadeaus, men vaak met de standaard rompertjes etcetera komt. De webwinkel biedt een ander assortiment cadeautjes, in een leuke prijsklasse. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er zijn wel veel webwinkels op het gebied van baby geschenken, maar het assortiment is in dit geval anders dan vele. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop feedback te krijgen op alle fronten. Hoe vindt men de site qua uiterlijk, gebruiksvriendelijkheid en vallen er specifieke zaken op / wat zijn de verbeterpunten?
  14. Erg lastig, je hebt toch wel een contract ondertekend voor de domeinnaam, welke naar het SIDN had moeten gaan? Wanneer jij dat contract nog hebt, zou ik eens contact met SIDN opnemen dat jij het contract eerder getekend hebt dan je collega. Bij dit soort registraties geldt gewoon het recht van de eerste. Van terugvorderen is geen sprake, je hebt de naam immers nooit gehad.
  15. Misschien handig om, als je een bron vermeld, deze ook op de juiste manier in je bericht te stoppen :-p Maar voor de goede orde: http://blog.iusmentis.com/2009/08/19/ja-die-algemene-voorwaarden-moet-u-echt-meeleveren/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.